لامبورگینی

چرا لامبورگینی الکتریکی‌سازی را به توربو ترجیح داد؟!

لامبورگینی یکی از معدود خودروسازانی است که هنوز هم به تولید پیشرانه‌های پرحجم که به‌صورت طبیعی تنفس می‌کنند تعهد نشان می‌دهد؛ اما مدیر بخش تحقیق و توسعه لامبورگینی می‌گوید این رویه را نمی‌توان برای همیشه ادامه داد.


مائوریزیو رجیانی که هفته پیش و در زمان رونمایی لامبورگینی آونتادور SVJ جدید با موتور ترند مصاحبه می‌کرد تأیید کرده جانشین آونتادور همچنان تنفس طبیعی باقی خواهد ماند اما دستیاری هیبریدی خواهد داشت.


رجیانی گفته است:

جانشین آونتادور پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی خواهد داشت. ما می‌توانیم از سیستم‌های هیبریدی یا پلاگین برای ادای احترام به قوای مصرف سوخت و آلایندگی استفاده کنیم. شاید ما بوست هیبریدی برای ارائه‌ی پرفورمنسی توربو مانند داشته باشیم. زمانی که من محفظه‌ای از انرژی داشته باشم به دنبال استفاده از آن در بهترین جا خواهم بود. زمانی که نیاز خود را مرتفع کردید انرژی اضافی را می‌توانید برای پرفورمنس بکار ببرید.


مهندس ارشد سنت آگاتا در ادامه چگونگی استفاده از این کمک الکتریکی در نسل بعدی سوپرکار لامبورگینی را شرح می‌دهد. با استفاده از یک انتخاب‌گر آنیما که هم‌اکنون نیز موجود است، حالت استرادا باعث قطع ارتباط دستیار الکتریکی خواهد شد و احتمالاً این سیستم تنها در شهر بکار خواهد رفت. در حالت اسپورت از دستیار هیبریدی برای هدایت گشتاور سود برده خواهد شد و حالت کورسا نیز از سیستم هیبریدی برای کارکرد حداکثری قوای محرکه بهره خواهد گرفت.


این روش در مقایسه با کراس اوور اوروس متفاوت است. اوروس از پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو استفاده می‌کند. رجیانی اضافه می‌کند:

اگر شما خواهان تحرک شاسی‌بلندی ۲.۲ تنی در هر سطحی اعم از شن و ماسه و گل باشید باید پیشرانه‌ای تولید کنید که گشتاور زیادی را از دور ۱۵۰۰ ارائه کند. تنها توربو می‌تواند این کار را انجام دهد. تصمیم استفاده از توربو در اوروس بر پایه مأموریت آن بوده است. سوپر اسپورت ها چنین مأموریتی ندارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5337 ديدگاه)

    یه گاو وحشی هیچ وقت دوپینگ نمیکنه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      تنها تنفس طبیعی ها.فورد موستانگ 8 سیلندر 5 لیتر 480 اسب.کامارو 460 اسب.چلنجر و چارجر 485 اسب . کوروت 460 اسب.موستانگ جی تی 350. 526 اسب.لکسوس rcf 473 اسب.gsf لکسوس 473 اسب.نیسان زد نیسمو 350 اسب.آستون مارتین 12 سیلندر دقیق نمیدونم بیش از 500. تو آلمان که موجود نیست دیگه ولی یادی کنیم از بنز 6.2 لیتری که تا بیش از 600 اسب قدرت گرفتن.پورشه 4 لیتری 500 اسبی که دیگه نیست.و لامبو و فراری که نمادین برا خودشون لامبو تا 770 اسب و فراری بیش از 850 اسب تو لافراری.یادی کنیم از وایپر که جذابترین موتور دنیاست برام با گشتاوری بی انتها از دور پایین 813 نیوتن متر رکورد گشتاور تنفس طبیعی و 645 اسب.وایپر یه امتیاز بزرگ داره که تو شیب مخالف هم میتونه همون عملکرد کفی رو داشته باشه گشتاور و قدرت زیاد بدونه لگ.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. F22RAPTOR

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    واسه من خیلی خوشحال کننده س که جانشین لامبو همچنان پیشرانه ش تنفس طبیعیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. ساسان

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    خوشخبر باشید.!
    حرکت هوشمندانه ای دارن میزنن!?

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      آره اما میشه گفت یه ذره ریسکیه اگه بگیره که کولاک میکنه اگه نگیره بشدت پرفورمنس نا امید کننده ای خواهد داشت اما با شناختی که از لامبو دارم به احتمال تقریبا صد درصد میگیره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. esi_car

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    واقعاً احساس میشه تو بهترین مسیر قرار گرفتن و بهتر از همه دنیای سوپراسپرت رو میشناسن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    تنها شرکت اروپایی ک به اندازه امریکاییا دوسش دارم لامبو هست
    همیشه اصالت خودشو داشته
    تنفس طبیعی عشقه و هیچ چیزی جای لذتشو نمیگیره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. me84

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    جدای از این مسائل، از زیبایی این ماشین هرچی بگی کمه.
    من هیچوقت طرفدار سگمنت سوپر اسپرتها نبودم. همیشه میگفتم: که چی بشه این حد از قدرت و شتاب. استدلالم این بود که ماشینایی مثل موستانگ و در این سطح، کاملا نیاز به سرعت و شتاب رو برآورده میکنن با قیمتهای زیر 100 هزار دلار. چه کاریه که این همه پول بدی برای این ماشینا. حالا هرچی هم پولدار باشی. تا اینکه یه بار تو تبریز، یه لامبورگینی گالاردو دیدم که فکر کنم الان دیگه نسبتا قدیمی شده. بینهایت قشنگ بود. محو تماشای اون همه ابهت شده بودم. از همونجا بود که واقعا عاشقشون شدم. برام زیاد برندش فرقی نمیکنه لامبو یا فراری یا مکلارن. همشون عالین و خیییییییلی جذاب.
    خیلی دوست دارم شرایطی پیش بیاد در عمل تجربه کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      کسی‌ رو میشناسی که دوست نداشته باشه تجربه کنه؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. sina7

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (435 ديدگاه)

    چقدر سیاست هاشون حساب شده و جالبه
    اولاش فکر میکردم که چرا باید اوروس توربو باشه که الان دلیلشو متوجه شدم.کلا خیلی برنامه ریزی حرفه ای و درستی داره لامبورگینی!!
    گاو وحشی❤️

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا