لامبورگینی

معرفی لامبورگینی اوراکان سوپر تروفئو اوو در سپانگ

هفت ماه پیش لامبورگینی از جدیدترین خودروی مسابقه‌ای خود پرده‌برداری کرد؛ اما همین چند روز پیش بود که خبر رونمایی از اوراکان سوپر تروفئو اووی جدید در مسابقات به رسانه‌ها رسید.


این خودروی مسابقه‌ای در پیست سپانگ معرفی شده است. این پیست که میزبان مسابقات فرمول ۱ در مالزی می‌باشد چند روز دیگر هم اولین دور از مسابقات سوپر تروفئوی آسیا را نیز میزبانی خواهد کرد.


نسخه اووی جدید که بر پایه مدل معرفی شده در سال ۲۰۱۴ ساخته می‌شود به برادر GT3 خود نزدیک‌تر شده است. لامبورگینی این خودرو را با همکاری دالارا توسعه داده و پکیج آئرودینامیک آن باعث بهبود پایداری و در عین حال کاهش درگ شده است. نتیجه این کار بهبود یک و نیم ثانیه‌ای رکورد سوپر تروفئوی کنونی در پیست مونزا است.


معرفی اوراکان سوپر تروفئو اوو با دهمین سالگرد شروع مسابقات سوپر تروفئو لامبورگینی همزمان شده است. از زمان اولین حضور در این مسابقات اروپایی، لامبورگینی شاهد حضور ۷۵۵ راننده از ۵۹ کشور دنیا در ۲۷۹ مسابقه، ۴۲ پیست و ۱۸ کشور بوده است. مجموع مسافت طی شده توسط خودروها در این چند سال حدود ۳۲ هزار کیلومتر و زمان کل مسابقات ۲۱۱ ساعت بوده است. این آمار جالب با دانستن اینکه رانندگان در طی ۱۰ سال گذشته ۶۴۶۱ دور را با ۴۱۵۵ پیت استاپ طی کرده و از ۴۱ هزار لاستیک پیرلی استفاده کرده‌اند تکمیل می‌شود.


جدای از سری آسیایی این مسابقات که هم‌اکنون برگزار می‌شود چند روز دیگر نیز شاهد استارت مسابقات اروپایی در مونزا خواهیم بود. همچنین در اولین هفته ماه می نیز سری آمریکای شمالی مسابقات سوپر تروفئو آغاز خواهد شد. در زمستان نیز استارت مسابقات در خاورمیانه خواهد خورد. هر سری مسابقه دارای ۵ دور دوتایی بوده و نهایتاً مسابقه جهانی نهایی در ماه نوامبر و در واللونگا برگزار خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    ماشین خفنیه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. ساسان

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    جدای از بحث زیبایی و فنی بودن این هوراکان. که حدنهاییشه .. چه چرخش مالی بجودآورده برای پیرلی این مسابقات!!
    ولی انصافا”آدم فقط بره تواین پیستها و درجایگاه تماشاچی ساعتها به صدای غرش ماشینها گوش بده!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Hamid.Hellcat

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    دیگه امکان نداره ماشین به این زیبایی کسی بتونه طراحی کنه. فقط به نظر من چراغ خطر آونتادور قشنگتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا