لامبورگینی

لامبورگینی اوراکان پرفورمنته نوویتک، تبدیل به احسن!

قطعاً همه‌ی ما لامبورگینی اوراکان پرفومنته را به عنوان یک گاو بسیار وحشی بولونیایی قبول داریم و از عملکرد آن کاملاً راضی هستیم اما نوویتک تلاش داشته ثابت کند این خودرو می‌تواند وحشی‌تر از این‌ها نیز باشد! تغییرات بصری این خودرو کاملاً مناسب بوده و اتفاقاتی نیز روی پیشرانه ۱۰ سیلندر تیز و بز لامبورگینی خواهد افتاد.


تمامی قطعات سفارشی ساخته شده توسط این تیونر آلمانی در تونل باد بهینه شده‌اند تا بهترین راندمان آئرودینامیکی حاصل شود. همچنین قطعات افترمارکتی این خودرو از همان کامپوزیت‌های فیبر کربنی توسعه یافته توسط لامبورگینی و شرکت کالاوی ساخته شده‌اند. این‌گونه قطعات برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ و در خودروی بسیار نادر سستو المنتو بکار رفته‌اند.


نمای جلوی اوراکان پرفورمنته هم‌اکنون دارای قطعات جدید در چپ و راست بوده و همچنین لبه‌ی اسپویلر مرکزی باعث کاهش ارتفاع خودرو در سرعت‌های بالا می‌شود. در نمای جانبی نیز ورودی‌های هوای یکپارچه بکار رفته‌اند. افرادی که خواهان خرج کردن پول بیشتری هستند می‌توانند قطعات کامپوزیتی یاد شده را برای نصب روی قوس چرخ‌های جلو سفارش دهند تا به این ترتیب خودرویی عصبی‌تر تحویل بگیرند.


ورودی‌های بزرگ‌تر نه تنها باعث بهبود خنک شدن ترمزها می‌شوند بلکه پروفایل جانبی خشن‌تری را ایجاد می‌کنند. این قطعات نیز از همان متریال سبک‌وزن یاد شده ساخته شده‌اند و البته جنس پوشش آینه‌های جانبی نیز از همین مواد است. همین موضوع درباره دیفیوزر و سایر قطعات بخش عقب نیز صدق می‌کند.


تکمیل کننده تغییرات یک دست رینگ های سبک‌وزن ۲۰ و ۲۱ اینچی در جلو و عقب و همچنین فنرهای اسپورت سیستم تعلیق به منظور کاهش ۳۵ میلی‌متری ارتفاع پرفورمنته است. همچنین یک سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ برای ایجاد صدای بهتر پیشرانه ۵.۲ لیتری روی خودرو نصب شده است.


نوویتک می‌گوید هم‌اکنون در حال کار روی کیت ارتقای قدرت پیشرانه است. این قلب آهنین در حالت استاندارد قدرت ۶۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری دارد.


اما در بحث کابین هیچ محدودیتی وجود نداشته و آپشن های متنوعی در دسترس هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به آلکانترا و چرم با هر رنگ دلخواه اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    خیلی زیبا شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      طراحی خارجی و
      طراحی داخلی و
      طراحی پلت فرم و
      طراحی قسمتهای فنی مثل موتور و ترمز و گیربکس های نوین و…
      به کنار
      من در عجبم کی ما میتونیم یه رنگ اینطوری روی تولیدات خودمون در بیاریم؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. شاهین

    ۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    کلا تغییرش داده دمش گرم
    خوب چیزی شده مخصوصا اینکه از همون فیبرکربن کارخونه ای استفاده کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. f35

    ۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    جالبه که هوراکان فقط باید قدرت بالای 2500 اسب بخار یا مثلا 1600-1700 اسب داشته باشه تا بتونه در مقابل 720s وایسه مثل همون gtr rs 1300 که با این قدرت از مکلارن شکست خورد !
    الان با الکی وتصصبی همه رفتار میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. فرید

      ۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (39 ديدگاه)

      نمیدونم اسمش چی میشه. تو میگی تعصب من میگم عشق. لامبو با 2000 اسب قدرت هم بیاد از 720s شکست بخوره باز برا من لامبوعه.
      من رو هر چیزی که آدرنالین خونو ببره بالا تعصب دارم. چه مک‌لارن باشه چه فراری ولی عاشق لامبو هستم و این هیچ ربطی به قدرت یا چیزای دیگه نداره

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. lamborghini

      ۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      بالاخره بالای 2500 یا 1700-1600 ؟!؟!

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. شاهین

      ۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      عزیز پرفورمانته با 630 اسب تا 350 متر مسیر از مکلارن 720 جلو میزنه همین بسه بنظرم واس تحقیر دنیای تنفس مصنوعی!
      ی دونه توربو لازمه تا پرفورمانته 900 اسبی بشه اونوقت مکلارن دیدنی میشه
      https://www.instagram.com/p/BVNZ132FOaW/?saved-by=shahhin_pesar
      این هم ی هوراکان توربودار که 1200 اسب قدرت داره. ببین کدوم ماشین شانس درگ باهاش داره

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. AventadorSVJ

      ۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (69 ديدگاه)

      داداش تو لامبو رو با مکلارن مقایسه میکنی .
      ببینم کدوم مکلارن تو پیست رکورد لامبورو تونسته بشکنه.
      این هایپر کار ها فقط برا لانچ و تایم 400 متر ساخته نشدن باید بتونن برای همه شرایط امادگی و کارایی داشته باشن.
      درضمن تنها سیستم بروز مکلارن 720 سیستم کنترل لغزش بصورت دلخواه هستش که برا دونات و دریفت بکار میاد(گفتم جدید ترین سیستم ها).
      تایم پیست همین مکلارن 720 اس درست هم اندازه با مکلارن 650 اس بود و فرقی نکرده بود(تو برنامه گرند تور تست شد).
      حالا تو سیستم های جدید لامبو سه تا ژیروسکوپ داره که تو پیچ کنترل میکنه که چقدر قدرت به هریک از چرغ ها بده . سیستم معروف ALA که همه میشناسینش و کارش ایجاد ایرودینامیک بی همتا برا این ماشینه .
      در ضمن در سال 2019 قراره سیستم چرخش چرخ های عقب هم بهش اضافه بشه .
      حالا مکلارن رو با لامبو مقایسه کنین.(این دو ماشین اصلا قابل مقایسه با هم نیستن . بابا مگه هر ماشینی بتونه لانچ بهتری بزنه اون بهترین ماشینه اگه این طور باشه دیمون خیلی از سوپر اسپورت ها رو دود میکنه که چی ایا دیمون بهترینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟)
      التماس تفکر………………….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. f35

        ۸ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (111 ديدگاه)

        داداش تو هم یه ala یا گرفتی هر جا میرسی میگیها
        ملاک مقایسه دو ماشین واسه عوام از پیر زن تا بچه 5 ساله اول گیرایی ماشینه بعد سرعت و یه خرده حرفه ای تر میشه شتاب یه ماشین یا باید مخصوص پیست باشه یا کف خیابونا با یه دست دوتا هندونه نمیشه بلند کرد کسی اصلا نمیدونه فلان پیست کجاست که حالا هوراکان توش 5 ثانیه روز تر رفت !! که چی !! اونی که دنبال سرعت تو پیسته میره سراغه p1 gtr یا fxxk evo بعدشم انگار که داری در مورد پیکان حرف میزنی مک لارنه ها!! دوم اینکه 720 کاربردی تر از هوراکن هست مگه قراره هر روز تو پیست باشن ؟؟ درضمن اینام که بوگاتی نیستند یه روز تعطیل بیاد بیرون مستقیم بره خونه پس اون شتاب وقدرت بیشترش همه جا وتو هر شرایط هوراکانو له میکنه نه تو یه مکان خاص مثل پیست میدونی شتاب ماشین تو سرعت کجاها جون راننده رو نجات میده و قبول کن مک لارن با اختلاف از لامبو بهتره تو این مورد
        حالا سنا رو ببین تو پیست چه میکنه که 500 سال دیگه کل کمپانی لامبو نمیتونه کنه تازه از کامنتام خوندم یه ماشین جدید زده فیلمشو دیدم پشمام ریخت !
        اگرم یه ماشین از لامبو از یه ماشین مکی بهتر باشه اول اینکه سریع سنا ازش عنوانو پس میگیره دوم اینکه حالا ها راه داره تا به مک لارن برسه تازه اگرم شرط بندی و مسابقه ای باشه تو درگه نه پیست پس ببین خیلی بدرد بخور تره تازه زیبا ترین ماشینم هست دیگه چی میخوایی

        موافقم 0
        مخالفم 1
  4. Khosrow

    ۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    انقدرفاق لاستیکش کوتاهه رو شیشه هم رونده شه حداقل-ه راحتی رو نداره / پرفورمنس مطلق برای پیست مناسب تره تا یه ماشین جاده ای / بالانسش کن نوویتک ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    تو این موندم اگه یه روز پولدار شدم ، کدوم مدلهای لامبورگینی رو بخرم ، تمامه مدلاشون دیونه میکنه آدمو .
    تو رو بخدا رُخشو نگاه کنید ، چشم خسته نمیشه اَزَش .
    لامبورگینی معروفه به عکس روی دیوار از قدیم تا حالا این مشخصه را نِگَه داشتن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ساسان

    ۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    نویتک از جله تیونرهاعیه که بدون شلوغکاری در بدنه اتومبیل درحد متعارف ظاهرو زیباتر میکنه..خیلی تمیزکارکرده رو این مدل.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. lamborghini

      ۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دقیقا همین طوره ساسان جان … Novitec هیچ وقت بیخود ظاهر ماشینو شلوغ نمیکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. مهدی

    ۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    عجیب تر از هر چیزی اینه که کلی تغییر رو یه لامبو ایجاد کرده اما بهترش کرده
    مگه میشه
    بابا یارو واقعا هنرمنده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا