لامبورگینی

لامبورگینی اوراکان 850 اسبی، بدون سپر عقب!

به سختی می‌توان از ایده‌ی معرفی یک خودروی عالی متنفر بود. شاید شما ساخته‌های دیگران را دوست نداشته باشید اما تا زمانی که مالک خودرو راضی باشد شما نیز باید چنین حالتی را داشته باشید. در سطح تیونینگ خودروهای سطح بالا، این لامبورگینی اوراکان نمونه‌ای برجسته به شمار آمده و البته تغییرات جذابی هم با خود به همراه دارد.


خب بیایید به نمای عقب این اوراکان LP 610-4 مدل ۲۰۱۷ حمله کنیم زیرا شاهد گم شدن چیزی مهم در بخش پشتی یعنی سپر خواهید بود. نبود سپر نشان دهنده سخت‌افزار فوق‌العاده‌ی لامبورگینی است. با یک اثر هنری طرف هستیم…


سطح براق ورودی و خروجی اگزوز با ظاهر مشکی تضاد بسیار جذابی ایجاد کرده است. نمای عقب روشن این خودرو ما را به یاد رینگ‌های سفارشی ADV5.2 M.V2 CS می‌اندازد.


اما فقدان سپر عقب تنها تغییر اوراکان نبوده است. این سوپرکار ایتالیایی دارای برنامه تیون TR3 پرفورمنس است. این تیون باعث شده قدرت ۶۰۲ اسب بخاری پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی اوراکان به بیش از ۸۵۰ اسب بخار برسد که آن‌هم به لطف اضافه شدن کیت بای توربو بوده است. محفظه بار جلویی خودرو هم‌اکنون دارای اینترکولر و جعبه یخ به منظور کمک به خنک کردن قوای محرکه و افزایش پرفورمنس می‌باشد.


این لامبورگینی اوراکان هشت‌صدوچند اسب بخاری نمونه‌ای برجسته از کیت TR3 پرفورمنس می‌باشد. کنار آمدن با سوپرکارهای پرفورمنسی همچون اوراکان کار هر کسی نیست اما به نظر می‌رسد TR3 قلق کار را پیدا کرده است.

حذف سپر عقب همچنین باعث شده این احساس به ما دست دهد تیونر بیشتر به فکر نشان دادن پرفورمنس خودرو بوده تا کاهش وزن! سخت‌افزار عقب اوراکان نیز زیباست. در زمانی که بسیاری از خودروسازان پیشرانه‌های پرقدرت خود را در پلاستیک خاکستری بی‌روحی می‌گذارند، این کار ایده‌ای جذاب است. حذف سپر عقب اوراکان می‌گوید که مهندسی مدرن و زیبا می‌تواند چه شکلی باشد!

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (507 ديدگاه)

    چقد اعتماد به نفس دارن خدااااااا!!!!!
    کجاش خوشگل شده اخه؟

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. moein

      ۲۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (893 ديدگاه)

      اگر جا داشت 20 تا دیسلایک بهت میدادم??
      کجای این عروسک زشته؟؟
      چون چیزیه که به چشم عادت نداریم شاید اینطور نشون بده
      وگرنه که محشره

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. شایان

        ۲۷ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (191 ديدگاه)

        خوبه برای نمایش جالبه اما تصور کن سپر نباشه با کوچکترین برخورد توربو ها به فنا میرن

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. mg

      ۲۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (139 ديدگاه)

      با اینکه لامبورگینی رو خیلی کمتر از رقبا قبول دارم ولی تیونینگ نووتیک و اندرگرندش حرف نداره اولی از زیبایی دومی از قدرت که کاملا واسه درگ یه هیولا به حساب میاد

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. Sajjad

      ۲۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      شما رو نمیدونم ولی واقعا من که لذت بردم
      از نظر من و خیلی های دیگه واقعا خوبه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. ساسان

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    این رینگ همراه با کاهش ارتفاع خیلی زیباترش کرده.حذف سپر عقب هم شبیه برش سه بعدی کامپیوتر شده که جالبه.(البته نه برای خودروی تولیدی شرکت برای یه تیونر)یه حالت بی قانون بودن و چارچوب نداشتن داره.قطعا شتاب ثانویش بهتر شده ولی لامبو باید تنفس طبیعی باشه.برا عاشقان درگ این خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. A.B

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (208 ديدگاه)

    نمای موتور و اگزوز و اینا خوبه ولی لاستیک بدون سپر بدجور تو ذوق میزنه انگار این لیلاند کمپرسیا که شل گیر عقب نداشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      بد تر از لاستیک اینه که دل و روده ماشین در معرض صد درصد اسیب های محیطیه
      یه برخورد کوچیک میتونه ماشینو به باد فنا بده یا لا اقل توربو هارو از کار بندازه
      گرد و خاک صاف میره تو حلق موتور و باید هفته ای یه بار فیلتر هوا عوض بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مهدی دهقان

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (67 ديدگاه)

    این خوشگله ولی روزای بارونی که اتفاقا اون ور خیلیم بارون میاد خوشبحالشون نمیشه استفاده کرد از درب عقب به بعد کلا گل مالی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MEHRAN

      ۲۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (32 ديدگاه)

      Don’t worry

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. HAMID.HEMI

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    یه برنامه شبکهgem نشون میداد یه R8 رو اینجوری کردن و سیستم awd رو تبدیل به rwd کردن برای شرکت در مسابقات دریفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ايمان

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    موتورش یه جوری شبیه به خرچنگی میمونه که میخواد از لونش بیاد بیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شاهین

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    از این مدل تیون ها زیاد دیدم مخصوصا برای هوراکان تقریبا اکثر تیونر ها سپر عقب رو حذف میکنن
    یعنی مد شده بطور کلی
    حالا قصدشون چیه نمیدونیم. ولی بنظرم برای نمایش دادن حالت تیونینگ و محتویات موتور و … اینکارو میکنن. قدیم هم مدل های نیسان اسکای لاین و میتسوبیشی لنسر هم سپر جلو براش نمیزاشتن تو حالت تیونینگ تا مثلا رادیات بزرگش و فیلترهوای توربو رو به نمایش بزارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Khosrow

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    مثل این میمونه چون بدنت تیکه پاره ست لخت بسوکی بیرون / همه ی داشته هات رو نریز رو ماستا ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا