لامبورگینی

لامبورگینی اوروس نوویتک، هایپرکاری قلدر در قامت یک شاسی‌بلند!

نوویتک با معرفی لامبورگینی اوروس خود یکی از قوی‌ترین و جذاب‌ترین محصولات تیون شده را روانه‌ی بازار کرده است.


سه پکیج پرفورمنس برای این سوپر شاسی‌بلند ایتالیایی در دسترس است که قدرت آن‌ها بین ۷۴۷ تا ۷۸۲ اسب بخار می‌باشد. پکیج آخری در واقع باعث شده اوروس نوویتک ۱۳۲ اسب بخار قوی‌تر از نسخه‌ی استوک باشد. البته که این افزایش خروجی پیشرانه با بهبود گشتاور نیز همراه بوده به گونه‌ای که این پارامتر با افزایش ۱۸۲ واحدی به عدد قابل‌توجه ۱۰۳۲ نیوتون متر رسیده است.


به لطف بهبودهای داخلی و استفاده از نرم‌افزار جدید، پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی اوروس باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۳ ثانیه ای می‌شود که سه‌دهم ثانیه بهتر از شتاب نسخه‌ی کارخانه‌ای می‌باشد. حداکثر سرعت اوروس نوویتک نیز از ۳۰۵ به ۳۱۰ کیلومتر در ساعت رسیده است. نوویتک یک ماژول کنترل نیز برای سیستم تعلیق تطبیقی استاندارد اوروس در نظر گرفته تا ارتفاع خودرو تا ۲۵ میلی‌متر کاهش یابد.


از نظر ظاهری نیز شاهد نصب چندین قطعه‌ی فیبر کربنی روی خودرو هستیم. اگر خواهان خودروی خاص‌تری هستید می‌توانید کیت بدنه‌ی پهن نوویتک را سفارش دهید که در جلو و عقب باعث افزایش ۱۰ و ۱۲ سانتی‌متری پهنای اوروس می‌شود. سپرها نیز بازنگری شده و می‌توان کاپوت جدیدی را نیز انتخاب کرد. در بخش عقب هم اسپویلر لبه‌ای، اسپویلر روی سقف و دیفیوزری جدید همراه با خروجی‌های اگزوز مخصوص به چشم می‌خورند.


رینگ‌های ۲۳ اینچی این خودرو توسط کمپانی ووسن ساخته شده و توسط لاستیک‌های پرفورمنس پیرلی P Zero در آغوش کشیده می‌شوند. این رینگ‌ها با ۷۲ رنگ مختلف قابل انتخاب هستند.


اما در کابین سطح جدیدی از سفارشی‌سازی به چشم می‌خورد و نوویتک ادعا می‌کند این خودرو حتی به سخت‌گیرانه‌ترین سلایق هم احترام می‌گذارد و مالکان می‌توانند طیف وسیعی از رنگ‌ها، طرح‌ها و متریال باکیفیت را انتخاب کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    تعریف هایپر کار چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. zeg

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (158 ديدگاه)

      لامبورگینی هایپر کار؟!
      بیشتر شبیه شوخیه!
      بوگاتی هم به زور میشه به عنوان هایپرکار قبول کرد.
      هایپرکار واقعی یعنی کوئنیک زگ. یعنی نهایت تکنولوژی و مهندسی خودرو

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Just bentley continental

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (540 ديدگاه)

        دوباره بحث سلطان هایپرکارا رو وسط نکشید لطفا
        بوگاتی به زور هایپر کار?!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 2
    2. نام

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (215 ديدگاه)

      به سختی میشه لقب سوپر اسپرت بهش داد، چه برسه به هایپر کار!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محمد

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      گردن کلفت ترین و سریع ترین خودروهای بازار و حد نهایی لذت از سواری خودرو
      بوگاتی شیرون و کوئنیگ‌زگ رگرا و فراری لافراری لامبو سنتاریو مکلارن سنا … در این دسته قرار میگیرن
      .
      یه دسته پایین‌تر از هایپرکارها، سوپر اسپرتها هستن مثل مک لارن ۷۲۰s و لامبو آوانتادور s و فراری کالیفرنیا و …
      که معمولا قیمت و عملکردی پایینتر از دسته اول دارن ولی هنوز هم به حد کافی تند و تیز هستن و برای نزدیکی تجربه حد نهایی لذت سواری با قیمتهایی در دسترس‌تر که البته باز هم زیاد در دسترس عموم نیست اما با قیمتهایی تا حتی ۱ دهم هایپر کارها و عملکردی تا حدود ۸۰ درصد اونها
      .
      .
      ضمن اینکه فکر نمیکنم هنوز هاپیرکار شاسی بلندی تولید شده باشه در حالی که مثلا بوگاتی داره بهش فکر میکنه
      ،
      یه سوال: سریع‌ترین شاسی بلندهای تیون نشده، به ترتیب کدومها هستن با چه رکوردی؟؟؟(البته با موتورهای درون سوز یا ترکیبی نه صرفا الکتریکی)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. joojoo

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (272 ديدگاه)

        شتاب(0-96.6):
        اوروس 3.2
        ترک هاوک 3.5
        بنتایگا اسپید 3.6
        کاین توربو اس 3.8

        سرعت نهایی:
        اوروس 305
        بنتایگا اسپید 304
        کاین توربو اس 295-300
        استلویو کوادریفولیو 295

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. OMID-LAMBO

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (414 ديدگاه)

        دوست دارم بعضیا که به مزراتی میگن مازراتی یا به ماستنگ میگن موستانگ یا مخصوصا به اونتادور میگن آوانتادور !!
        مثل سریال واکینگ دد بشینن جلوم با چوب بیسبال یکی شونو به عنوان تنبیه برای بقیه تا سر حد مرگ بزنم تو سرشون تا عبرت بشه !

        موافقم 0
        مخالفم 2
  2. Dante

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (99 ديدگاه)

    مشکی چقد بهش مباد ، وای عالیه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک وال

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (217 ديدگاه)

      من زرد لیمویی شو میپسندم.
      خیلی خاص هست و ورودی های هوا بزرگ روی سپر قشنگ تو چشمه. ولی رنگ مشکیش این ورودی های هوا کمتر تو چشمه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ساسان

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    نویتک واقعا”کارش تکه…خیلی عالی شده بخصوص رنگ مشکیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Behrouz. anzali

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    لامبورگینی عشقه .اوروس باشه یا سیان باشه اونتادور باشه. صدای اگزوزش دنیایی برا خودش توی هیچ ماشینی چنین حسی پیدا نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مانی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    نوویتک گفته شتاب ماشین ۰.۳بهبود یافته و به ۳.۳ رسیده
    منتها ماشین استوک تونسته شتاب ۰تا ۱۰۰
    Km یا 62mphرو تو ۳.۲ بزنه اینجاست که سوال اصلی‌ پیش میاد
    آیا نوویتک ماشین رو تست کرده و بهترین شتاب بدست اومده رو اعلام کرده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا