لامبورگینی

لامبورگینی اوروس ST-X امسال می‌آید…

لامبورگینی اوروس ST-X کانسپت که اولین بار به عنوان یک خودروی پیست محور در سال ۲۰۱۸ معرفی شد امسال به‌صورت رسمی پرده‌برداری خواهد شد. به این ترتیب شاهد تولد اولین سوپر شاسی‌بلند دنیای مسابقات خواهیم بود.

خبرهای اولیه نشان می‌دهند که ST-X در سال ۲۰۲۰ پدیدار می‌شود. مائوریزیو رجیانی مدیر بخش تحقیق و توسعه لامبورگینی گفته که این قدبلند هیجان‌انگیز در فینال مسابقات سوپر تروفئو لامبورگینی که از ۳۱ اکتبر تا ۱ اکتبر در میسانوی ایتالیا برگزار می‌شود حضور خواهد یافت. این مدیر ارشد همچنین گفته که یک مسابقه دمو با حضور اوروس ST-X برگزار خواهد شد.

خودروی موردبحث فاقد پیشرانه‌ای تغییر یافته بوده و بنابراین قلب تپنده آن همچنان از نوع ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متر خواهد بود. البته وزن این خودرو با کاهش ۵۵۰ کیلوگرمی به ۱۶۵۰ کیلوگرم می‌رسد.

با تائید تولید ST-X، تعداد اعضای خانواده‌ی اوروس گسترش می‌یابد.

دیگر عضو این خانواده می‌تواند نسخه هیبریدی سوپر شاسی‌بلند لامبورگینی باشد. البته این خودرو از قوای محرکه پلاگین هیبریدی استفاده خواهد کرد چراکه پلتفرم اوروس آماده الکتریکی سازی بوده و پورشه کاین و بنتلی بنتایگا این امر را نشان داده‌اند.

البته مشکلی با اوروس هیبرید وجود خواهد داشت. از آنجایی که دیگر شاسی بلندهای گروه فولکس‌واگن نیز هیبریدی می‌شوند بنابراین چالش‌هایی درباره تمایز اوروس پلاگین هیبرید از دیگر پسرعموهای خود وجود دارد.

رجیانی گفته است:

مهم‌ترین بخش این موضوع تعریف روشی است که لامبورگینی باید از انرژی الکتریکی استفاده کند. ما باید بتوانیم از دیگر شرکایی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند متمایز باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3537 ديدگاه)

    چقدر محیط اطراف داخل عکس شبیهه تهران میمونه. شیطونا نکنه میخوایین به جای تولید پراید اینو میخواین به مردم قالب کنین?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Dna

    ۲۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (291 ديدگاه)

    تهاجمی تر از لامبورگینی خودشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ساسان

    ۲۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    کاهش وزنش بسیار بسیار چشمگیره…تعریف کلاسی جدید در مسابقات ترفئو…لامبو اگر بخواد شاسی بلند بزنه هم نتیجش همینقدر آمیخته با پرفورمنس و پیست میشه….آمبولانسم بزنه نتیجش همینه!!سریعترین آمبولانس جهان در نوربرینگ!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مانی

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    ۵۵۰ کیلو کم کنه موشک میشه
    خیلی‌ از سوپر اسپورت‌ها هم بهش نمیرسن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا