لامبورگینی

انتظار لامبورگینی تمام الکتریکی را نداشته باشید!

برخلاف فراری و مک لارن که وارد بازی الکتریکی‌ها شده‌اند و به ترتیب لافراری و P1 را به دوستداران خودرو عرضه کرده‌اند، لامبورگینی روش متفاوتی را در پیش گرفته است.


البته آن‌ها نیز نیم‌نگاهی به خودروهای الکتریکی شده داشته و کانسپت آستریون هیبرید و مدل فوق‌العاده و الکتریکی Terzo Millennio را معرفی کرده‌اند؛ اما این خودروها در حد یک محصول مفهومی باقی مانده‌اند و ایتالیایی‌ها هنوز هم علاقه‌ای به وارد کردن آن‌ها به خط مونتاژ ندارند.


اما با تمامی این تفاسیر اولین محصول تولید انبوه و الکتریکی شده لامبورگینی که اوروس پلاگین هیبریدی نام دارد در ۱۸ ماه آینده وارد بازار خواهد شد. این سوپر شاسی‌بلند احتمالاً از قوای محرکه پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid که قدرت ۶۸۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری دارد سود خواهد برد.


البته حتی اگر بازار هم به لامبورگینی موضوعاتی را دیکته کند اما این برند هنوز هم یک سوپرکار کاملاً الکتریکی، حداقل در دوره کنونی نخواهد ساخت. این اطلاعات توسط مائوریزیو رجیانی، مدیر فنی ارشد لامبورگینی تأیید شده است. او در مصاحبه با اتونیوز به چندین ویژگی کلیدی و اجباری محصولات این برند افسانه‌ای اشاره کرده است.

لامبورگینی ترزو میلانو کانسپت
رجیانی گفته است:

هدف ما تولید یک خودروی سوپر اسپورت است و قوای محرکه الکتریکی از نظر انرژی و قدرت نمی‌تواند نیازهای ما را برآورده کند. یک خودروی سوپر اسپورت دارای روح است. این خودرو باید بر پایه شتاب گیری و احساسی که به راننده می‌دهد قابل‌درک باشد.


علاوه بر مشکل احتمالی هندلینگ که به خاطر وزن بیشتر مجموعه باتری ایجاد می‌شود، یک لامبورگینی الکتریکی ظاهراً باید سه دور نوربرگ رینگ را بدون خالی شدن کامل باتری طی کند. همچنین صدای پیشرانه نیز یک مشکل بزرگ دیگر بوده و رجیانی می‌گوید یکی از خصیصه‌های محصولات لامبورگینی همین صداست.


علیرغم انکار ظاهری تولید یک لامبورگینی الکتریکی، دپارتمان تحقیق و توسعه این خودروساز همکاری نزدیکی با MIT به منظور تولید باتری‌هایی دارد که نهایتاً می‌توانند وارد محصولات الکتریکی آتی این برند شوند.


رجیانی می‌گوید تست این باتری‌ها سال آینده آغاز خواهد شد و بعد از آن می‌توان درباره تولید چنین خودرویی فکر کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    بهشون حق میدم

    یه خودروی سوپراسپرت ایتالیایی باید صداش تن آدمو بلرزونه
    وگرنه خودروی تمام الکتریکی بی صدا به چه دردی می خوره ، اونوقت صداش باید از بلندگو های خودرو پخش بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ساسان

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    1-هدف ما تولید یک خودروی سوپر اسپورت است و قوای محرکه الکتریکی از نظر انرژی و قدرت نمی‌تواند نیازهای ما را برآورده کند. یک خودروی سوپر اسپورت دارای روح است. این خودرو باید بر پایه شتاب گیری و احساسی که به راننده می‌دهد قابل‌درک باشد.
    2-دپارتمان تحقیق و توسعه این خودروساز همکاری نزدیکی با MIT به منظور تولید باتری‌هایی دارد که نهایتاً می‌توانند وارد محصولات الکتریکی آتی این برند شوند.

    **خوشم میادهرتکنولوژی ای رو به سبک خودش می خوادلامبورگینی،از فیبرکربن مخصوص خودش که ثبت اختراع شده تا همکاری با بوئینگ. تا همکاری باMIT…. حتی وقتی موتور پورشه رو برا اوروس گرفتن موتور و توربو روبازنگری و دستکاری کردن و قدرتشو بردن بالا… این حس راﺽی نشدن به حداقلها خیلی جالبه دراین برند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. me84

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    هنر اینه که به ماشینای الکتریکی روح بدن.
    چه بخواییم چه نه، آینده مال الکتریکیهاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا