لامبورگینی

لامبورگینی در حال کار بر روی هایپرکاری الکتریکی است

شاید پورشه تنها برند زیرمجموعه‌ی گروه فولکس‌واگن نباشد که روی خودروهای اسپورت الکتریکی کار می‌کند. یک خبر ویدئویی منتشر شده از سوی اتوبیلد می‌گوید که لامبورگینی نیز در حال کار روی هایپرکاری الکتریکی با نام Vitola است. طبق خبر منتشره این خودرو از معماری J1 که در پورشه Mission E به همراه سیستم شارژ سریع یکپارچه استفاده خواهد کرد.

Lamborghini Centenario LP 770-4
خبر منتشر شده نشان می‌دهد که Vitola در ۲.۵ ثانیه می‌تواند از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که اندکی سریع‌تر از آونتادور SV است. سقف سرعت این خودرو حداقل ۳۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. Mission E که تولید آن تائید شده قدرت ۶۰۰ اسب بخاری داشته و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای خواهد داشت بنابراین در این بخش لامبورگینی ۱ ثانیه کاملاً سریع‌تر خواهد بود.

کانسپت Mission-E
کانسپت Mission-E
با وجود قدرت عظیم ۷۴۰ اسب بخاری در آونتادور SV، Vitola می‌تواند قدرتی ۸۰۰ اسب بخاری و حتی بیشتر داشته باشد. ازآنجایی‌که این خودرو نیز پروژه‌ای تولید محدود همانند چنتناریو یا سستو المنتو خواهد داشت بنابراین باید انتظار بهای بالایی را داشت.

Lamborghini Centenario LP 770-4
صرف‌نظر از کارایی و ظاهر خودرو، این خودروی الکتریکی نقطه‌ای رادیکال در کارنامه‌ی کارخانه‌ای که برای ساخت سوپرکارهای توانا شناخته شده خواهد بود.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۲ دیدگاه‌ها

  1. Matador

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کم کم باید واسه فراری مشکی بپوشیم !!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Elring-aventador

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (331 ديدگاه)

      فراری که مشکی پوشیدن نمی خواد داداش گلم .

      برای فراری از اونوقتی باید مشکی میپوشیدیم که فروچیو لامبورگینی اولین مدل اسپورتشو بعد از تراکتور هاش ساخت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ferrari

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1886 ديدگاه)

        تا به تولید برسه یکی دوسال طول میکشه. تا اون موقع از زمان ساخت لافراری 5سال گذشته. لامبورگینی همیشه باید با مدل های قبلی فراری رقابت کنه و خودشو بهتر بدونه. ببینیم میتونه حریف انزو FXX بشه یانه. البته بعید میدونم بتونه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Elring-aventador

          ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (331 ديدگاه)

          داداش بهتره جوابای خودمونو تحویل خودمون نده …

          چطور لافراری با سستو المنتو مقایسه شد (هر چند الان فراری ارزو میکنه ای کاش هیچ وقت مقایسه نمی شد)

          بعدم این لامبو نیست که داره برای رقابت با محصولات فراری مدل هاشو میده بیرون . فراریه که همیشه هم خودش هم طرفداراش خیالای پوچ تو سرشون ..

          لامبو همیشه از فراری سر تر بوده … حتی مدلای قدیمی ترش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Matador

          ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          Elring جان.
          خیلی با کامنت هات حال میکنم.
          راست میزنی تو خال.
          خاص بودن و زیبایی لامبو در هیچ ماشینی نمیتونه باشه.
          در ضمن لامبو الان عضو یک خانواده ی بزرگتره به اسم فولکس واگن و ان شا الله تا ابد عضو این خانواده باشه. گروه فولکس واگن با 918 و شیرون جواب فراری رو داده. دیگه نیازی نبوده از لامبو مایه بذاره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. uss zumwalt DDG-1000

          ۱ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          لافراری با وننو مقایسه شد و درکنارشون مک لارن پی وان هم بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Carbonado Aventador

          ۱ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4471 ديدگاه)

          خخخ
          از زمان میورا به اینور , همیشه فراری تعقیب کننده ی لامبورگینی بوده!
          یه سوال…
          تستاروسا چندسال بعد از میورا ساخته شد؟
          انزو چندسال بعد از دایابلو ساخته شد؟
          f12 چندسال بعد از اونتادور ساخته شد؟
          لافراری چندسال بعد از سستوالمنتو ساخته شد؟؟؟
          خب عزیز من فراری همش درحال تعقیب کردن لامبورگینیه!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Pagerrari LaZonda SV

          ۱ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (20 ديدگاه)

          ممد حسین اولین باریه بهت دیس میدم……
          داداچ شما مورچیه لاگو رو باید با انزو مقایسه کنی.
          آونتادور اس وی رو هم با لافرراری.
          میورا و کانتاش تنها جوابی هست که لامبورگینی تونسته درخور بده به فرراری.
          F40….F50
          رقبای کانتاش و دیابلو هستن.
          .
          .
          میورا خودش جوابی به lms(اگه اشتباه نکنم.)
          .
          .
          .
          .
          لامبو الان شبیه اتلتیکو مادریده که بعضی وقتها رئال رو میبره ولی هیچوقت تیم اول مادرید نمیشه.
          فرراری توی مسابقات که لامبو رو قورت میده.
          پرستیژ و ارزش کلکسیونی
          پیشرانه و کیفیت ساخت و….
          .
          .
          لامبورگینی 458خرید تا بتونه از روش چیز یادبگیره و الگوبرداری کنه…و اوراکان رو بسازه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Pagerrari LaZonda SV

          ۱ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (20 ديدگاه)

          اینجوری حساب کنیم.
          توی اسپرت سازا.
          یوونتوس :فرراری
          بایرن:پورش
          ناپولی:لامبو
          پاریسن ژرمن:بوگاتی
          پاگانی:اینتر میلان.
          منچستر یونایتد :مک لارن.
          من سیتی:استون.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خیلی دوست دارم لامبورگینی و فراری روسرعت های 400 کیلومتر درساعت باهم رقابت کنن
      خیلی حال میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (ali (CHEVY NOVA

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    عجب لامبورگینی وحشی هست
    افرین به شرکتهای که هر کاری میکنن که ماشینهای باحال رو زنده نگه دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elring-aventador

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (331 ديدگاه)

      دیگه فراری و پورشه و مک لارن و تسلا و….

      میدونو خالی کنید لطفا …

      اژدها وارد میشود .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Matador

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        الرینگ جان همیشه دوست دارم در صفحه های لامبورگینی بینمت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ferrari

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1886 ديدگاه)

        درمورد مقایسه ی سستوالمنتو با لافراری تو مقاله ای که مربوط به مدل جدید فراری f12 بود جوابتو دادم. هیچ مقایسه یا درگی ندادن این دو ماشین که اگرم بدن لافراری پیروزه. دوما شما مدل مسابقه ای رو با مدل مسابقه ای مقایسه کنید انزو fxx از هرنظر گزینه ی خوبیه یا 599xx. رکورد سستوالمنتو در پیست تاپ گیر 1:14 ثانیه بوده اما رکورد fxx 1:10 ثانیه بوده یعنی خیلی قشنگ سستوالمنتو رو که جدیدتر هستش رو له کرده. اونوقت شما میگی فراری ارزو میکرد ای کاش با سستوالمنتو مقایسه نشه. درمورد مدل های قدیمی که اصلا شما وارد نشو چون هیچ حرفی برای گفتن نداری. یه سرچ کوچیک کن مدل های افسانه ای فراری رو ببین بعدش با مدل های لامبورگینی مقایسه کن نمیدونم به چه جراتی گفتی مدلهای قدیمی لامبورگینی بهتر از فراری بودن. سومن لافراری سال 2013 رونمایی شد درحالی که لامبورگینی اصلا برنامه ای برای ساخت هایپرکار هیبریدی نداشت یعنی جلوتر از لامبورگینیه واگر کمکهای پورشه و ائودی و فولکس نبود حالاحالاها نمیتونست هایپرکار هیبریدی بسازه چون نه تجربشو داره نه امکاناتشو. ضمنا اینا خیال پوچ نیست حقیقته که برای شما تلخه ولی واسه عشاق فرار ی شیرین تر از عسل

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Matador

          ۱ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          فراری جان دوست عزیزم ساخت یک هایپرکار هیبریدی برای مک لارن ، پورشه ، فراری یک تجربه ی تازه بود. مثل اولین باری که توربو یا ABS روی یک ماشین نصب شد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۱ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          هم فراری عالی هم لامبورگینی
          سر نظرات شخصی بحث نکنیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Carbonado Aventador

          ۱ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4471 ديدگاه)

          نه عزیز من ساختن یه موتور هیبریدی یه عمر ساده و بدیهی شده…!
          اگه لامبو از کمک پورشه و فولوکس استفاده میکنه واسه اینه که دیگه خرج اضافی نکنه!
          خیلی هم این عمل منطقیه!چرا وقنی شرکت پورشه موتورالکتریکی داره,لامبو بره خودش شروع کنه به ساختن!
          خب تکنولوژیشو از پورشه میگیره!
          مثل اینه که برادر شما خودش دکتر باشه,بعد شما سرما بخوری و بری پیش یه دکتر دیگه غیر از برادردت!
          خب خیلی واضحه که شرکت بوگاتی فولوکس ائودی پورش لامبورگینی از لحاظ تکنولوژی با هم همکاری میکنن!
          راجب اون قسمت از کامنتت…
          شما یدونه ماشین خیابونی فراری رو نام ببر که همزمان با مدل لامبورگینی ارائه شده و از اون بهتر بوده!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. فقط انگلستان

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    لامبورگینی داره اصالتشو از دست می ده عقب خودروشو کاملا عوض کرده و در مدل های جدیدش هم می خواد زاویه های تیز بدنشو از بین ببره
    به نظرم تفاوت قیافه فراری خیلی بیشتر از لامبورگینی هستش و تنوع قیمت و قدرتشم خیلی بیشتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Matador

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      فقط انگلستان جان لامبو یه جای مخصوص در قلب من داره.
      حواست باشه بهش توهین نکنی ها
      لامبو هیچ وقت اصالتش رو از دست نمیده.
      هیکل ، صدا ، ابهت ،چراغ ها، زوایا ی بدنه، در هوراکان ( که به قول شما اصالتش رو از دست داده ) دقیقا یک گاو وحشی رو تداعی میکنه. این یعنی اصالت .
      / ماتادور /

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        اوه اوه اوه مجید شاکی شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. YAS

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (23 ديدگاه)

    واقعا لازم بود چون وقتی شنیدم فراری و مکلارن و پورشه هایپر کار دارن میسازن و لامبورگینی برنامه ای نداره(تقریبا دو سال پیش)واقعا ناراحت شدم.امیدوارم حسابی غوقا کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد حسین

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (204 ديدگاه)

      به نظر من عکس العمل لامبورگینی یک ضد حمله حیثیّتی ست . خودتون خوب میدونید بازار اروپا و آمریکا ( و صد البته شرق آسیا ) یک بازار کاملا رقابتیه که کوچکترین عقب افتادگی به معنای واقعی کلمه یعنی بی اعتباری و در نهایت نابودی و شکست اما در بازار ما , کم ترین به کار بردن انصاف یعنی باختن بازی که جای بسی تامل داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Reza.sh

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    لامبورگینی استرین پس چی بود؟اونو تولید انبوه نکرده میخان جدیدتر بسازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elring-aventador

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (331 ديدگاه)

      استریون یه سوپر اسپورت الکتریکی در حد تسلا بود …..

      ایشون هایپر کار هستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (347 ديدگاه)

        فک کنم ۹۰۰ اسب بخار قدرت داشت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۱ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4471 ديدگاه)

          910 اسب

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. مهدی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    لامبو از لحاظ بودجه و توان مهندسی قادر نیست که با فراری و پورشه رقابت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 4x

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (101 ديدگاه)

      شاید از لحاظ فنی نتونه با پورشه رقابت کنه ولی از لحاظ طراحی لامبورگینی یه سرو گردن از پورشه زیبا تره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elring-aventador

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (331 ديدگاه)

        داداش منظورت از شاید چیه ؟

        شما یه دلیل قانع کننده برا من بیار که قادر نیست رقابت کنه …

        حرف باید با اساس و منطق باشه مهدی جان …. نه از روی تعصب یه غول ماشین سازی رو ببری زیر سوال …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. 4x

          ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (101 ديدگاه)

          آقا شاید رو شما نادیده بگیر عشق است لامبورگینی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          حرفش کاملا منطقیه شما هم بهتره قبول کنی .
          لامبو از نظر فنی کاملا مدیون گروه فولکس واگن و بخصوص آئودی بوده و هست .
          پورشه از نظر فنی در دنیای خودروسازی غولیه
          دوست ندارم پورشه رو با لامبو مقایسه کنم اما همه تو این سایت می دونن این راحت ترین کاریه میتونم انجام بدم .
          شما عدد بده تا من به تعدادش از برتری های پورشه نسبت به هر برندی بنویسم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Matador

          ۱ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          بهتره اسمش رو دِین نذاری. همکاری لغت بهتریه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Matador

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        با افتخار میگم لامبورگینی و پورشه و بوگاتی و آئودی الان عضو یک خانوادن. طبیعیه هر کدوم برای سلایق مختلفی ساخته شدن. پورشه ، رقیب لامبورگینی نیست. اگر لامبو هدفش رقابت با پورشه بود یک جفت توربو روی هوراکان نصب میکرد اونوقت هیچ هایپرکاری در حدش نبود. عظمت لامبو و اصالتش یک مقاله میخواد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۱ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          عضو ی خانواده درست میگی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. حميد

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    بلاخره خودروهای برقی فرا گیر شده در هر حال شاید لامبو توان رقابت با پورشه رو نداشته باشه ولی ماشینهایی که میسازه حس أزادی و زندگی القا میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا صد برابر از کانسپت پورشه، باحالتره، همون نمای ظاهریش، کار رو تموم میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ahmadreza

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    بچه ها خدا قسمتتون کنه چند هفته پیش در دوبی نمایندگی بنتلی رفتم که توی دوبی هست رفتم که تازه افتتاح شده بود نزدیکش نمایندگی لامبورگینی بود رفتم اونتادور sv هم بود نشستم توش خیییییییلی باور نکردنیه لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمید

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    ماشین برقی خیلی خوبه ولی به نظرم برا ماشین اسپرت نه. از لذت های ماشین اسپرت صدای اگزوزشه و اینکه درجا گاز می دی موتور با یه صدای خوشگل کابین رو به لرزه در میاره، اونوقته که آدرنالین کیلو کیلو ترشح میشه آخ آخ آخ، خدایا قسمت کن این حس رو تجربه کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    جناب الرینگ واقعا فکر میکنی اینکه میگم به لحاظ توان مهندسی فراری و پورش برتر از لامبو هستن از روی تعصبه؟ این نظر همه کارشناسها هست وگرنه نه من تاحالا فراری و لامبو روندم نه شما.
    “”لبته هیچ شکی نیست که از لحاظ تکنولوژی فراری کاملاً در سطحی متفاوت است و بقیه ی صنعت اتومبیل کار سختی را برای رسیدن به آن دارند”” این عین جمله کارشناس مجله اوو هست که توی تست اونتادور و برلینتا و ونکوییش گفته بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Matador

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      “” البته هیچ شکی نیست که لامبورگینی بهترین خودروساز جهان است. هیچ کسی هم در حد و اندازش نیست. جای بحثم نداره. بقیه ی صنعت اتومبیل. هم هر کاری بکنن بهش نمیرسن. والسلام “”

      اینم عین جمله ی کارشناسی من بود که برام خیلی از جملات EVO معتبر تر و بدردبخور تره :-) )
      من به اوو چکار دارم ؟ Evo مگه مرجع تقلیده ؟ اونام مثل ما آدمن. خدا که نیستن. یکم اعتماد به نفس داشته باش. مستقل فکر کن و نظر بده. این که بگی فراری به نظر من بهتر از لامبوست خیلی دوست داشتنی تر و باارزش تره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ferrari

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1886 ديدگاه)

      اقا مهدی عزیز شما هرچی بگی این دوستان توجه نمیکنن. جناب ماتادور میگه که فولکس با شیرون جواب فراری رو داده اخه عزیز 2 ماهه شیرون معرفی شده هنوز نصف اون 500تا شیرونشونو نتونستن پیش فروش کنن در به در دنبال مشترین ویرون رو که باضرر فروختن 918 روهم که ضرر کردن از فروشش اصلا مشخص نیست برنامشون چیه. ماتادور جان باهات شرط میبندم یک دور پیست مسابقه رو فراری f12tdf سریعتر از شیرون میزنه. شما باید امیدوار باشی لامبورگینی زیر چتر فولکس باشه چون در غیر اینصورت کارش واسه همیشه تمومه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Matador

        ۱ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        ان شا الله لامبو و فراری و پورشه تا ابد واسه عاشقاشون ماشین بسازن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۱ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          اهان دمت گرم این شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. ferrari

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    ضمنا اقایون الرینگ و ماتادور اینو اویزه ی گوشتون کنین ساخت خودروهای سوپر اسپرت کار فراریه و لامبورگینی فقط بلده تراکتور بسازه
    . امیدوارم متوجه شده باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Matador

      ۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      واقعا هم لامبو تراکتور میسازه.
      جوری پیست رو شخم میزنه که هیچ کس به گرد پاش نمیرسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ferra

        ۱ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1886 ديدگاه)

        پیستو که فراری به اتیش میکشه. لامبو تو پیست واقعا حرفی برای گفتن نداره. یکی از مشکلاتش هم همینه متاسفانه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ferra

        ۱ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1886 ديدگاه)

        برادر من یکمم سربه سرت میذارما. واقعا این کل انداختنا هم نباشه از غصه میمیریم. من چاکرتم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Matador

          ۱ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          عزیز دلی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  13. mehran911

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    تعصب از سرو روی این پست میباره
    خواهشا منطقی تر پست بزارید حرفی بزنید که بتونید اثباتش کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Matador

      ۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      مهران جان ما افرادی هستیم که از علایقمون حرف میزنیم.
      اولا به نظر من بهترین لامبوست. به نظر دوستم بنز ، داداشم بوگاتی ، شما پورشه و …
      این هیچ اشکالی نداره.
      من صدای لامبورگینی اونتادور رو خیلی دوست دارم. در حالی که بابام میگه صداش خیلی گوش خراشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Matador

        ۱ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        مثال صدا رو زدم تا یک حرفی بگم.
        چیزی که به نظر من یا شما یک مزیته شاید برای یکی دیگه اصلا مهم نباشه.
        مثلا شما اهمیتی به ایتالیایی بودن لامبورگینی نمیدی. به نظر من هم شتاب 2.5 ثانیه با 4 ثانیه هیچ فرقی نداره. من هیچ وقت به گیربکس یک ماشین که عاشقشم فشار الکی نمیارم.
        من عاشق پورشه و فراری هستم.
        بذار اینطور بگم.
        Lambo ❤❤❤❤❤
        Ferrari ❤❤❤❤
        Porsche ❤❤❤❤

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۱ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          حرفتو می فهمم دوست عزیز
          میتونم درک کنم که چقدر این برند رو دوست داری
          سرعت پیشرفت لامبو بیشتراز فراریست و لامبو هیچ وقت به اندازه امروز به فراری نزدیک نبوده اما باید قبول کرد فراری اسم بزرگی در دنیای خودروست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۱ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          من که همشون دوست دارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. mehran911

        ۱ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (2028 ديدگاه)

        عزیز دل
        نظر با حقیقت خیلی تفاوت داره
        اگر هر کسی بر اساس علایقش خودروسازی رو برتر بدونه مقایسه امری بیهوده خواهد بود چون هیچکس حرف دیگری رو قبول نخواهد کرد
        فراری برای من که طرفدار پورشه هستم همواره برندی قابل احترام و بزرگ بوده هست فراری تاریخ بسیار درخشانی داره و خودرو های بینظیری در طول تاریخش تولید کرده و به نظر من که ۵ ساله تو پدال هستم و همیشه در طول زندگیم عاشق خودرو بودم و هستم فراری برتر از لامبوست این موضوع حقیقت محضه و براحتی قابل اثباته.
        امیدوارم از حرفام ناراحت نشده باشی دوست عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. Matador

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ببین دوست عزیزم.
    اول بگم من اصلا ناراحت نمیشم. از خوندن کامنتت لذت میبرم.
    دوما میخوام بحث فراری و لامبورگینی رو یک بار برای همیشه ببندم.
    ببین دوست عزیز فراری افتخارات بیشماری داشته این کاملا درسته. منم اطلاعاتم رو از توی جوب پیدا نکردم. کلی زحمت کشیدم ، مقاله ترجمه کردم و خوندم. تمام قسمت های تاپ گیر رو واسه تقویت زبان دیدم. فراری خیلی اوقات دنیا رو شگفت زده کرده و میکنه. به نظرم با اومدن سرخیو مارچیونه افتخارات فراری بیشتر خواهد شد. به نظرم بعد از انزو فراری بهترین مدیر تاریخ فراری خواهد شد. صبر کن و ببین.
    اما در مورد لامبو. ببین دوست گرامی لامبو همیشه راه خودشو رفته. همیشه سعی کرده متفاوت باشه.مدیر لامبورگینی گفته بود هدف ما شتاب یا سرعت نیست. هدف لامبورگینی چیزی فراتر از یک ماشینه. درسته میخواد سریع باشه. ولی هدفش یک چیز دیگست.
    هر وسیله ای یک هدف ساخت داره. 911 میخواد سریع ترین سوپراسپرت با یک موتور کم حجم باشه. میخواد بر مبنای قوانین فیزیک حرکت کنه. اما لامبورگینی قوانین دیگه ای هم داره. یک مثال میزنم. میورا به عنوان جذاب ترین ترین ماشین تمام تاریخ انتخاب شد ( لغت اصلیش یک چیز دیگه بود. ترسیدم کامنتم حذف بشه زحمت تایپ کردنم بمونه واسم ) . از طرفی سریع هم بود.
    لامبورگینی واسه طرفداراش کلی معنا داره. صدای لامبورگینی ، زوایاش، و …. .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Matador

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بهتری یا بدتر بودن هم یک امر مطلق نیست. هیچ کس همیشه بهترین نیست . آدما پستی و بلندی دارن. همین پورشه در دهه ی 90 به وضعی افتاده بود که الان Spyker یا Gumpert دارن. در یک قدمی ورشکستگی بود و قرض بالا میاورد. یک مدیر از تویوتا با دست خالی اومد و تحولی در پورشه ایجاد کرد که شد اینی که الان من و شما اینقدر طرفدارشیم و سنگش رو به سینه میزنیم. وگرنه الان باید برای پورشه مثل Daewoo عزاداری میکردیم.

    هیچ کس نمیتونه بگه فراری بهتره یا لامبورگینی . اگه تو 1000 دلیل بر برتری فراری بگی من 1001 دلیل بر برتری لامبورگینی دارم. کار ، کار دل هست. همینطور که بین بنز و bmw ، مزدا و نیسان و سوبارو ، رولزرویس و بنتلی ، فورد و شورلت ، نمیشه گفت بهترین کدومه.
    آیه ای که درباره ی برتری فراری یا لامبورگینی نازل نشده ! شده ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      با تمام احترامی که برای شما قائل هستم باید بگم این حرف کذب محضه دوست من
      کی این دروغ گفته که وضعیت پورشه در حد اسپایکر بوده
      فروش 14000 تایی پورشه در اوج بحرانش در سال 1992 آرزوی امروز لامبو و فراریست سود فروش خودرو های پورشه در سال 1994 معادل 5.4 میلیارد یورو بوده !!!!!!
      پورشه بدلیل وجود بحران مالی در آمریکا و ایجاد انباشت در خط مونتاژ به خطر افتاد اما هیچوقت پورشه مثل فراری و صد البته لامبو ورشکست نشد
      پورشه با اصلاح خط تولیدش توسط مهندس سابق تویوتا سریع به وضعیت مطلوب برگشت
      اینو میگم تا همه بدونن مجموع فروش لامبو و فراری در 10 ساااااال گذشته خییییییییلی کمتر از فروش پورشه در سال 2015 بوده
      لامبو در رده بندی ارزش برند جایی بهتر از جایگاه 71 ام ندارد
      .
      .
      .
      دوست عزیز برای برتر بودن یک خودرو ساز نسبت به دیگری پارامتر هایی وجود داره نه دلایل احساسی و بی پایه و اساس یکی از اون دلایل نتیجه ی حضور خودرو ساز در مسابقات موتور اسپرت بوده و هست جایی که عیار خودروساز مشخص میشه
      پورشه و فراری در این مورد کاملا برتر از لامبو بوده و هستند و خواهند بود لامبو در این عرصه هیییییییییییییییییچ چیز برای گفتن نداره
      .
      ی نگاه کوچک به لیست برترین موتور ها میتونه برتری پورشه و فراری رو نسبت به لامبو اثبات کنه
      حتی ارزش کلکسیونی فراری هم با لامبو قابل قیاس نیست
      میدونی چند تا لامبو رو باید روی هم بزاری تا به قیمت فقط یک عدد Ferrari 250 GTO برسه ؟؟؟؟؟
      شما از هر دری وارد بشی فراری برتر از لامبو بوده و در حال حاضر هست
      .
      هزینه ای که پورشه برای تحقیق و توسعه R&D در سال 2016 در نظر گرفته معادل 2.1 میلیارد یورو بوده که خیلی بیشتر از سود یک سال لامبو هستش
      .
      .
      من نمی دنم شما چجوری می خواهی 1001 دلیل برای برتری لامبو نسبت به فراری بیاری!؟!؟!؟؟!!؟!؟!؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. ferra

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    اقا مجید منم مثل شما عشق ماشینم و فراری همه ی زندگیمه. ولی این هیچوقت دلیل نمیشه که من نظر تحریک امیز بدم ودیگرانو دلخور کنم اگرم کار به اینجا کشید تقصیرش متوجه شما و اقای الرینگه. من از لامبورگینی خوشم میاد چون این برند روهم فراری بصورت غیر مستقیم ساخته (البته به نظر خودم) ولامبورگینی رو برادر کوچکتر فراری میدونم که داره تلاششو میکنه واین ستودنیه. ولی مجبورم. وقتی بدون دلیلو مدرک فراری رو کوچک میکنین از برند محبوبم دفاع کنم.ضمنا درسته لافراری اولین اتومبیل هیبریدی خیابانی فراریه اما فراری سالهاست که از تکنولوژی kers در مسابقات فرمول یک.استفاده میکنه و از این نظر بسیار باتجربست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مهدی

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    من هیچوقت نمیگم فراری بهترینه چون سریعترینه! در واقع فراری هیچوقت سریعترینها رو نساخت و بهترین ها رو ساخت! این مهمه که یک ماشین مخصوصا اسپرت لذت رانندگی بده و اینجا جایی هست که فراری همیشه بهترین بوده و اگر مقالات و تست ها رو دنبال کرده باشین همه کارشناسها به این نکته اشاره کردن که لذت رانندگی با یک فراری با رقبا قابل قیاس نیست. اخرین نمونه تست کریس هریس و مقایسه سه تا هایپرکار لافراری و 918 و پی وان بود و اگه دنبال کرده باشید حتما دیدین که با اینکه لافراری تو پیست سریعترین نبود اما در اخر لافراری رو ماشین برتر دونستن و باید بدونید فاکتور لذت رانندگی یه توهم یا سلیقه نیست بلکه مهندسی دقیق و بی نظیر فراری پشت سرش هست که کامل درک کرده مشتری چه انتظاری از سوپراسپرت داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهدی

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    پس از دوستان خواهش میکنم مثل یه کودک واسه من از صدم و هزارم ثانیه ها توی پیست و مسیر مستقیم حرف نزنید چون واقعا اینجور مقایسه کردن مضحک و مسخرست. برای دوستمون ماتادور و الرینگ هم بگم اگه شما یک مقاله که مقایسه جامعی بین یک مدل از فراری و لامبو بیارید که لامبو رو برتر دونسته باشن من حرف شما رو قبول میکنم و ازتون 1001 دلیل نمیخوام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. GOD BLESS AMERICA

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    فراری vs لامبورگینی
    وای چقدر تعصب توی کامنتها موج میزنه، پس بگذارید براتون بررسی کنم .
    مقایسه فراری با لامبورگینی کار اشتباهیه چون:
    فراری قبل از اینکه کمپانی هیولا سازی باشه یه مافیای قدرتمند مسن در مسابقات فرمولا وانه
    و با پولهایی که از فرمولا وان و مجموعه صنعتی فیات کرایسلر چپاول میکنه همیشه بازیگر شماره یک باقی خواهد ماند.
    اما لامبورگینی پیش از هر چیز یه خودروساز کوچک با بودجه محدود توسعه و تحقیقه ، که به هیچ عنوان قابل مقایسه با ارقام نجومی که فراری در این موارد سرمایه گذاری میکنه نیست.
    در ضمن لامبورگینی تا زمان حفظ مالکیت بوگاتی توسط فولکس واگن ، همیشه زیر سایه بوگاتی که به عنوان پرستیژ اسپرت فولکس واگن هستش می مونه.
    شاید روزی پس از فروش بوگاتی فرصت درخشیدن توسط تزریق پول و تکنولوژی به این فرزند کوچکتر خانواده داده شود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مهدی

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    دوست عزیز لامبو تحت حمایت شرکت فولکس و ایودی تا همینجا رسیده و جالبه بدونید تو سالهای دهه نود فروش سالیانه این خودروساز گاهی به 200دستگاه هم نمیرسید و عملا ورشکست بود همین الان هم که لامبو با استفاده از تکنولوژی المانی به این نقطه رسیده 5 برابر تعداد کارکنان کمتری داره و ده برابر درامد کمتری داره و خیلی بیشتر از ده برابر سوددهی کمتر! فراری بین برند هایی مثل اپل و مکدونالد و غیره با ارزشترین برند تجاری دنیا براساس سودهی به ازای هر مشتری به حساب میاد و مقایسه لامبو با فراری اینقدر مسخره هست که خود مالک کارخونه هم فکرنمیکنم این ادعایی که بعضی از دوستان تو ذهنشون دارن رو به مخیلش خطور کنه. لامبورگینی فقط میورا و دیگه هیچ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا