لامبورگینی

لامبورگینی‌ها همچنان طبیعی نفس می‌کشند!

درحالی‌که رقبا به استفاده از پیشرانه‌های توربو روی آورده‌اند تا بتوانند استانداردهای سخت‌گیرانه مصرف سوخت و آلایندگی را برآورده کنند، لامبورگینی بار دیگر تأکید کرده که برنامه‌ای برای حذف پیشرانه‌های تنفس طبیعی در آینده‌ای نزدیک ندارد.

Lamborghini Aventador SV V12 Engine
استفانو دومنیکالی مدیرعامل لامبورگینی در خلال صحبت با Car Advice گفته که پیشرانه‌های تنفس طبیعی در قلب این برند بوده و جایی نخواهند رفت.
او گفت:

چیزی که برای ما بسیار بسیار جالب‌توجه است حرکت پرشتاب به سوی الکتریکی سازی است اما با احترام فراوان، ما احساس می‌کنیم که ارزش ما استفاده از پیشرانه‌های تنفس طبیعی و متفاوت بودن نسبت به دیگران است.
من معتقدم که لامبورگینی در حوزه‌ی خود بسیار قوی است. جایی که برخی از رقبا فکر می‌کنند استفاده از پیشرانه‌های تنفس طبیعی بجای نسخه‌های توربو یک مشکل بزرگ خواهد بود.

2016 Lamborghini Aventador LP750-4 SV
دومنیکالی ادامه می‌دهد:

به اعتقاد من راه‌های دیگری وجود دارد بنابراین موضوع چگونگی آماده کردن مشتریان برای روبرو شدن با آن‌ها است. این یک مشکل برای خریداران اول یا دوم نیست بلکه یک طرف آن آماده کردن یک راه‌حل فنی و طرف دیگر نیز آماده کردن برند برای آینده‌ی نزدیک است.

2015-lamborghini-huracan-lp610-4-5.2-liter-v-10-engine
اگرچه لامبورگینی به ساخت پیشرانه‌های تنفس طبیعی متعهد است اما شاسی‌بلند اوروس متفاوت خواهد بود. این خودرو در ابتدا منحصراً با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو فروخته خواهد شد و سپس نمونه‌ی هیبریدی عرضه خواهد شد.


طبق گفته‌های دومنیکالی، داشتن این تکنولوژی‌ها به لامبورگینی اجازه خواهد داد تا از سیستم الکتریکی و توربو در زمان‌های ضروری سود ببرد و بتواند با خودروهای توربو و هیبریدی مک لارن و فراری رقابت تمام‌عیاری داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (419 ديدگاه)

    رو اون 12 سیلندر دوتا توربو بنداز و زمین و زمان رو به هم بدوز .
    این گاو میتونه جای خاک . اسفالت رو شخم بزنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (128 ديدگاه)

      توربو باعث میشه صدای زیبایه گاو وحشی کم بشه،حیف یه همچین ماشینایی با اصالت سنت شکنی کنن

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Ferrari SFXSuperFast

      ۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      فشار تراکم درون سیلندر لامبو انقدر بالاست که نیازی به توربو توی موتورهای 12سیلندرش نیست.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. ارمان

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    فکر میکنم تنفس طبیعی بودنش نقش کاملا موثری روی فروش و نگهداری کلکسیونی داره و ارزش نهایی محصول در اینده مشخص میشه به نظرم لامبورگینی فرمول خوبی برای رقابت با فرارری رو از سر گرفته و فکر میکنم از الان داره فکر ۵۰ سال دیگه رو میکنه
    تصور کنید همه ماشین ها الکتریکی شدن و شما با یه پول عجیب میتونی تو خیابونا صدای w12 رو راه بندازی
    سرو دست واسش میشکونن .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. یاسین

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    مگه میشه اصالت رو ول کرد اصالت لامبو یعنی موتورهای تنفس طبیعی که وقتی گاز میخورن رگ جنون راننده رو بیدار میکنن
    لامبو برند سوپراسپرت های مورد علاقه منه هایپر کار الکتریکی لامبو هرموقع که بیاد حساب کتابهای زیادی روبهم میریزه مطمئنم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. moein

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (893 ديدگاه)

    ای جانم
    ایتالیایی اصیل ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. V.m

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلطان تمام سوپراسپورت ها قطعاً لامبورگینی به خاطر شتاب وصدا وطراحیش وتنفس طبیعی وبیشتراز اونی که گفته میره واز همه مهمتر اصالتش ای جونم لامبو…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3894 ديدگاه)

      سلطان تمام سوپر اسپرت ها فراری هست نه لامبورگینی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. amir

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    اصالت لامبورگینی مهم ترین نقطه ی قوتشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sasan

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    لامبورگینی=اصالت
    بااینجمله ی ریچارد هموند موافق نیستم که میگه لامبورگینی برای حفظ اصالتش درگذرزمان هرگز به زحمت نیفتاده واونا بدونه وقفه درحال طراحی پرریسک برای بهترین پستراتاق خوابها درسراسر دنیا هستن بدون ذره ای عقب گرد…ازنظرمن لامبو باحفظ اصالت درتمام بخشها.طراحی انجین ..و… یکسری حرکتهای جسورانه وپرریسک داره که..هممون عاشقشیم!!…نمونش اوروس بزرگ که توراهه..تصور اینکه یه شاسی بلند بلای650اسب قدرت ازاگزوز عقبش زبانه های اتش میاد بیرون…دیوانه میکنه این پارادوکس منو!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Saied

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    لامبو عالیه.
    عاشق طراحیه لامبو هستم.
    کاش جوان هایه ایرانی هم میتونستن ماشین هایه توربو دار مکلارن و یا تنفس طبیعیه فراری و لامبورگینی رو میروندن و باهم به صورت واقعی تست میکردن. اونوقت اینجوری الکی نظر نمیدادیم که کدوم خوبه یا بد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Sajjad.a8

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    همین فاکتور باعث شده من عاشق لامبورگینی بشم

    اصن تنفس طبیعی یه دنیای دیگه داره
    این حس رو به آدم میده که زیر پدال گاز، زور واقعی ماشین قرارداره نه زور توربو شارژ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شاهین پسر

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    تنفس طبیعی و نبودنش همش یکیه یعنی عشقه این برند
    الان دیگه کسی اهمیت نمیده تنفس طبیعی باشه یا نباشه.خیلیا هستن مثلا هوراکان رو میبرن میدن به تیونرها و ی تویین توربو بهش نصب میکنن و غول مرحله آخر ازش میسازن.اونم با 1250 اسب بخار قدرت!!! با همون صدا با همون بک فایرای معروف و …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا