لامبورگینی

غول مرحله آخر سنت آگاتا: لامبورگینی آونتادور SVJ

دو هفته پیش به لطف تصویر افشا شده از پشت آمپر فهمیدیم که قوی‌ترین نسخه تاریخ لامبورگینی آونتادور پسوند SVJ را یدک خواهد کشید. هم‌اکنون شاید بتوانیم ظاهر آن را نیز با چشمان خود ببینیم!


یکی از خریداران این خودرو تصویری را منتشر کرده و گفته که نسخه رودستر این خودرو را سفارش داده است. او ادعا می‌کند نسخه رودستر آونتادور SVJ در اواخر سال ۲۰۱۹ یا اوایل سال ۲۰۲۰ تحویل داده خواهد شد و جدای از اینکه نسخه رودستر نیز در کنار مدل کوپه تولید خواهد شد اطلاعات بیشتری را نیز در اختیار خبرگزاری‌ها قرار داده است.


نمایندگی‌ای که این شخص لامبورگینی خود را سفارش داده ادعا می‌کند نام خودرو هنوز نهایی نشده و احتمالاً سه نام SE، GT و جوتا سه کاندیدای احتمالی هستند. هرچند همان‌گونه که گفته شد چند روز پیش طی تصویری افشا شده فهمیدیم پسوند SVJ در آونتادور قوی‌تر بکار خواهد رفت.


اگر تصاویر منتشر شده از خود خودرو صحیح باشند قطعاً شاهد نمای جلوی گیراتر با ورودی‌های بزرگ‌تر هوا و اسپلیتری خواهیم بود که در ارتفاع پایین‌تری قرار گرفته است. همچنین از دیگر شاخصه‌های بصری آونتادور SVJ می‌توان به ورودی‌های هوای کناری و بال بزرگ ثابت در بخش عقب اشاره کرد.

موضوع مهم اینکه حروف SVJ مخفف کلمات سوپر ولوچه جوتا بوده و بنا به گفته این منبع مطلع، قوی‌ترین نسخه آونتادور دارای سیستم فرمان پذیری چهار چرخ برگرفته از مدل چنتناریو، سیستم آئرودینامیک فعال اوراکان پرفورمنته و سیستم تعلیق مگنتوروجیکال آونتادور SV خواهد بود و البته وزن کمتری نسبت به نمونه‌های استاندارد خواهد داشت.


ادعا شده این خودرو خواهد توانست مچ رقیب ۱۲ سیلندر ایتالیایی خود یعنی فراری را بخوابند. رقیب آونتادور مورد بحث فراری ۸۱۲ سوپرفست است بنابراین انتظار داریم پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی لامبورگینی قدرت بیشتری نسبت به خروجی ۸۰۰ اسب بخاری فراری داشته باشد.

با قدرت ۷۷۰ اسب بخاری چنتناریو، حدس می‌زنیم گرفتن ۴۰ اسب بخار بیشتر از این پیشرانه برای مهندسان لامبورگینی کار سختی نباشد.


این خودرو در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ حضور نخواهد داشت زیرا لامبورگینی اوراکان پرفورمنته اسپایدر در این رویداد معرفی خواهد شد. شاید آونتادور SVJ یک سورپرایز برای بهار باشد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. mokhtar

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    لامبو عالی ولی فکر نکنم بتونه ۸۰۰ یا بیشتر از موتورش در بیاره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      این طرز فکر اشتباهه…
      الان تو ایران خودمون موتور پراید رو تیون میکنن میشه ۲۰۰ اسب…
      .
      تو دنیای امروزی با وجود راهکار های زیاد واسه تیونینگ . کار سختی نیست که اسب بخار ماشین رو بالا برد…
      همونظور که تا یه مدل ازلامبو تولید میشه ۲ ۳ ماه بعد یه تیونر میاد ۲۰۰ اسب ازش میکشه بیرون…!!!
      .
      قدرت اسمی واسه ی یه کمپانی بزرگ مثل لامبو فراری مکلارن و… خیلی مهم نیست..
      مهم عملکرد تک تک اون اسب بخار توی پیست و جاده هست!
      فرق اسب بخار بین اوراکان معمولی و پرفومانته ۳۰ تا هست…
      ولی تفاوت عملکردشون از زمین تا اسمونه..!!!
      درحالی که تیونر های دیگه قدرت اوراکان رو تا ۱۰۰۰ اسب هم بردن ولی حتی شتاب ماشین ۰.۱ ثانیه هم بهتر نشده!!!!
      .
      خلاصه ی مطلب اینه که لامبوهم میتونه ورداره آونتادور رو با دستکاری ecu بکنه۱۰۰۰ اسب….
      ولی خب به درد نمیخوره همش از طریق حرارت و گرما از بین میره..
      مهم اون قدرتیه که تو چرخ های ماشینه نه قدرت اسمی ماشین!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Elring-aventador

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (331 ديدگاه)

        درود .

        حرفای کربنادو کاملا درسته .

        محمد حسین جان کامنتت شدیدا خوشحالم کرد .

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (4468 ديدگاه)

          عزیزمی داداش

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. ساسان

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    تصاویر جاسوسی با پوشش استتار هم منتشر شده که خیلی شبیه به عکس اوله و از دید من زیباترین مدل اونتادورمیتونه باشه. امیدوارم از لحاظ فنی و رکورد زنی تو پیست هم عالی عمل کنه. ولی آخر مقاله حالمو گرفتید من تو ژنو منتظرش بودم. چونshme150هم تو کانالش وقتی داشت میرفت سمت نمایشگاه یکسری از مدلهای نمایشگاهو نام برد که اونتادورsvjهم توش بود حتی راجبش توﺽیحم داد!! ??

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Ferrari

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    آفرین لامبو .خیلی کنجکاو شدم بیشتر درموردش بدونم کاش اطلاعات بیشتر و دقیقتری ارائه میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3896 ديدگاه)

    یک جنگ تمام عیار و تماشایی بین فراری و لامبورگینی
    فراری ۸۱۲ سوپرفست یا لامبورگینی آونتادور SVJ
    فراری ۴۸۸ پیستا یا لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1886 ديدگاه)

      البته این نسخه از اونتادور باید با ۴۸۸پیستا رقابت کنه تو کلاس ۸۱۲ نیست

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (2026 ديدگاه)

        چرا انقدر دیسلایک !؟!؟! خیییییلی هم بی راه نیست حرف دوستمون
        درسته svj مثل فراری پیستا برای پیست توسعه داده نشده اما رقیب مستقیم 812 هم نیست

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ساسان

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (1040 ديدگاه)

          باتوجه به استفاده از تکنلوژیهای پرفورمانته دراین ماشین و افزایش توان موتور و کاهش وزن و سیستمALAدر اونتادور SVJ نسخه متمرکز درپیست نیست؟با این مشخصات چرانیست مهران جان؟
          درسته رقیب مستقیم812 نیست ولی رقیب پیستا هم نیست…مدلهای8 سیلندرپرفورمنس فراری رقیب 10سیلندر پرفورمنس لامبو هست درواقع.وبه طبع 12سیلندرهاشونم به همین ترتیب….اگراشتباه میگم دوستان اصلاح کنن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ferrari

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          ساسان
          با شما مخالفم و معتقدم ۴۸۸ پیستا رقیب مستقیم اونتادور اس وی جی هستش چون هردو در یک کلاس هستن سوپر اسپرت های موتور وسط البته به لطف مجلات معتبر همیشه همه جور ماشین باهم مقایسه شده این کار اشتباهی نیست ولی نمیشه یه ماشین که برای پیست بهینه شده با یه ماشین سوپر اسپرت شهری مقایسه کرد تست ۸۱۲ که تو همین پدال هست بخونید نوشته سیستم تعلیق ۸۱۲ از اونی که فکر میکردیم هم نرمتره مسلما نمشه این دو ماشین رو باهم مقایسه کرد ولی مقایسشون هم صد در صد اشتباه نیست.گفتم به نظر من ۴۸۸ پیستا و این اونتادور رقیب مستقیم هم هستن یه مثال میزنم تویوتا پرادو و تویوتا لندکروز هردو شاسی بلند واقعی هستن و توانایی آفرودشون برای همه اثبات شده هستش اما لندکروز بزرگتر و وزن بیشتری داره ولی با پرادو به راحتی مقایسه میشه.یا مقایسه لندرور دیسکاوری اسپرت با پرادو که مقایسه کاملا درسته.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شاهین

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (1167 ديدگاه)

          لینک کلیپ درگ اونتادور اس با 812 رو میخواید بهتون بدم خودتون برید ببینید چی به چیه؟!
          دیگه گذشت اون زمون که اونتادور معمولی از انواع فراری میخورد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ferrari

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          لینکشو بده

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. شاهین

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1167 ديدگاه)

        https://www.youtube.com/watch?v=kbLJc1DU8nw
        ببینید واس بقیه هم تعریف کنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علیx76

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      فقط یچیزی
      فراری ۸۱۲ موتور جلوئه و یکم متمایل به کلاس GT
      ولی اونتادور بیشتر سوپراسپرته
      البته این نظر منه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Ali Keyhani

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (657 ديدگاه)

      پیستا که یه سر و گردن بالاتره از هوراکان پرفورمانته،رقیب اصلی فراری پیستا مک لارن 720s هستش که یه مدته شاخ شده و امیدوارم 488 پیستا شکستش بده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. F۲۲RAPTOR

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    حد نهایی پیشرانه تنفس طبیعی میخواد بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. HORSE

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      دوست عزیز (F۲۲RAPTOR)
      اگر از حد نهایی پیشرانه ی تنفس طبیعی چیزی نمیدونین به اطلاعاتون برسونم که فراری سال ٢٠٠٨ تو مدل FXX evo تونست به ٨۵٠ اسب بخار با تنفس طبیعی برسه!
      قصد بی احترامی ندارم گفتم شاید ندونید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. F۲۲RAPTOR

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (2598 ديدگاه)

        مرسی از اطلاع رسونی برادر حقیقتا نمیدونستم
        ولی خب من واقعا انتظار حد اقل ۸۵۰ اسب رو دارم از این مدل

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. مهدی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1593 ديدگاه)

    ۸۱۲ یه ماشین جی تی موتور جلو هست که تمرکز سازنده صرفا پرفورمنس موتور نبود وگرنه ۸۰۰ اسب از همچین سایز موتوری رو که فراری ۵ سال پیش از تو لافراری دراورد! اگر جایی میبینید جی تی های فراری مثل برلینتا یا ۵۹۹ و غیره رو با سوپراسپرتها و هایپرکارها مقایسه میکنن به خاطر توانایی های زیادش هست وگرنه رقیبهای ۸۱۲ قائدتا بنتلی و استون و … نه آخرین نسخه پرچمدار لامبورگینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1040 ديدگاه)

      درسته پیستا رقیب پرفورمانتست…و نمیدونم حالا SVJ رقیب فراری TDFهست یا مدل پرفورمنس 812 رقیب اینه…کلا”هیچوقت درست متوجه نشدم کدوم نسل رقیب کدوم نسله…اگر یکی این تقدم تآخر نسلهارو توضیح بده خیلی خوب میشه..نسل چندم از 10سیلند 12سیلندر لامبورگینی رقیب کدوم 8سیلندر و12سیلندر فراریه….تو گرند تور رقیب مستقیم پرفورمانترو 458اسپشیاله میدونست با توجه به حرف گرند تور رقیب پیستا میشه مدل پرفورمنس جانشین هوراکان؟ یکم پیچیدست!!…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1170 ديدگاه)

        فکر نکنم اینجوری باشه .چون از لحاظ قدرت و تکنولوژی سال ساخت پرفورمانته و 458 اسپشیال با هم تفاوت زیادی دارن..

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. M40

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (54 ديدگاه)

        وقتی یکی نسخه ی پرفورمنس خودش رو میزنه طرف مقابل هم خودرو کاملا جدیدش رو معرفی میکنه
        مثلا:
        ۴۵۸ با گالاردو سوپر لگرا
        ۴۵۸ اسپشالیه با اوراکان
        ۴۸۸ با پرفورمانته
        و…
        البته فک کنم اینطوری باشه و متفاوت هم میشه مقایسه کرد
        ولی فک کنم ۴۸۸ پیستا رقیب پرفورمانته باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. شاهین

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    تا الان باید همتون فهمیده باشید که لامبو دنبال اسب بخار نیست!
    این مدل به احتمال زیاد پرفورمنس باشه و احتمال خیلی کم شاید 800 اسبی هم باشه
    بنظرم لامبو با این مدل میخواد اونتادور رو ببره توی پیست و زیاد علاقه ای نداره به قدرت بیشتر وگرنه همه میدونیم کار سختی نیست از دوازده سیلندر قدرت گرفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. meysam

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من بیشتر دیدگاه های شمارو خوندم و متوجه شدم که قدرتی در وجود مان هست که اگر با همدیگر همکاری کنیم میتوانیم یک برند جدید
    یک خودروی سوپر اسپرت (۱۰۰٪) ایرانی و دست ساز درست کنیم
    اگر کمی در اینترنت جست و جو کنید متوجه منظورم میشوید
    کار سختی نیست به شرط انکه یک گروه منسجم (یک خانواده) تشکیل دهیم
    یک طراحی جدید و در اخر هم یک شرکت موفق
    تجربه به من ثابت کرد که اراده قوی همیشه پیروز خواهد شد
    (لامبورگینی دست ساز در مشهد ).(فراری دست ساز در تهران)و …
    چرا وقتمان را صرف کپی کردن میکنیم .
    بلاخره که باید از یک جا شروع بشه.
    بیایید تا خودمان شروعش کنیم از همین جا همین لحظه
    اینها شعار نبود نتیجه تحقیق بسیار بود

    ما می توانیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا