لامبورگینی

انتظارها به پایان رسید…! سرانجام معرفی رسمی لامبورگینی اوروس

پس از انتظاری طولانی، سرانجام لامبورگینی رسماً از مدل اوروس پرده‌برداری کرده و بدین ترتیب رسماً وارد دنیای اس‌یووی‌ها شد. حال بنظر میرسد این گاو ایتالیایی آماده است تا تمام حریفان خود در این سگمنت را قلع‌وقمع کند. اوروس تعدادی از ویژگی‌های طراحی نسخهٔ کانسپت خود که در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد را حفظ کرده است و بنابراین ظاهر اوروس تولیدی اگر نگوییم بیشتر، به همان اندازهٔ نسخهٔ کانسپت تهاجمی است. از ویژگی‌های ظاهری این سوپراس‌یووی می‌توان به دماغه‌ای گوه‌ای شکل، چراغ‌های باریک جلو و عقب و سقفی کوپه مانند اشاره کرد که نمایی منحصربه‌فرد به آن بخشیده‌اند.

در زیر کاپوت این گاو خشمگین اما یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو نهفته است که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین برای اولین بار شاهد استفاده از پیشرانهٔ توربوشارژ در یک لامبورگینی هستیم؛ اما این تنها اولین در اوروس نیست چراکه لامبورگینی برای انتقال نیرو هم برای اولین بار در تاریخ خود از یک گیربکس هشت سرعتهٔ ZF با مبدل گشتاور و کنترل الکتروهیدرولیکی استفاده کرده است تا پاسخگویی پیشرانه افزایش یابد.

نیروی موتور در این هیولا توسط سامانهٔ چهارچرخ محرک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند که با نسبت ۴۰ به ۶۰ بین محورهای جلو و عقب تقسیم می‌شود. همچنین این سیستم می‌تواند حداکثر ۷۰ درصد از گشتاور موتور را به چرخ‌های جلو انتقال دهد درحالی‌که این عدد در چرخ‌های عقب به ۸۷ درصد میرسد. علاوه بر این، اوروس سیستم فرمان گیری چهارچرخ اونتادور S را هم قرض گرفته است که چرخ‌های عقب را در سرعت‌های پایین جهت کمک به مانور دهی در جهت عکس چراغ‌های جلو و در سرعت‌های بالا جهت افزایش ثبات در همان جهت چرخ‌های جلو می‌چرخاند.

اوروس با تکیه بر این ویژگی‌ها و همچنین با استفاده از سیستم لانچ کنترل می‌تواند ظرف تنها ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و سپس در ۱۲.۸ ثانیه مرز ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را رد کند. این سوپراس‌یووی ایتالیایی همچنین می‌تواند در ادامه به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این ماشین در هر صد کیلومتر نیز ۱۰.۶ لیتر بنزینی مصرف می‌کند. همچنین در آینده یعنی در سال ۲۰۱۹، یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم برای آن ارائه خواهد شد.

اوروس ۲۱۵۴ کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که برای ایجاد مرکز ثقل پایین در خودرو، پیشرانهٔ آن در ارتفاع پایینی نصب شده است. همچنین توربوشارژرها هم در مکانی نزدیک به محفظهٔ احتراق قرار گرفته‌اند که موجب افزایش پاسخگویی موتور می‌شود. لامبورگینی اوروس بر روی پلت‌فرم MLB گروه فولکس‌واگن ساخته شده که با بنتلی بنتایگا، آئودی Q7 و پورشه کاین مشترک است. برای این خودرو شش حالت رانندگی مختلف در نظر گرفته شده که شامل Strada، Sport، Corsa، Neve (برفی)، Terra (آفرود) و Sabbia (شن و ماسه) به‌علاوهٔ یک حالت سفارشی بنام Ego می‌شود.

حالات Neve، Terra و Sabbia ارتفاع خودرو را از سطح زمین افزایش می‌دهند درحالی‌که حالات Strada، Sport و Corsa عملکرد ماشین را برای خیابان‌ها و رانندگی اسپرت تنظیم می‌کنند. اوروس در محور جلو به کالیپرهای ترمز ۱۰ پیستونه به همراه دیسک‌های کربن سرامیکی ۱۷.۳ اینچی مجهز است که بزرگ‌تر ترمزهای دنیا محسوب می‌شود. این سوپراس‌یو‌وی به‌صورت استاندارد با رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی عرضه می‌شود اما خریداران می‌توانند نمونه‌های ۲۲ یا ۲۳ اینچی را هم همراه با لاستیک‌های پیرلی P Zero Corsa سفارش دهند.

در کابین اوروس نیز طراحی منحصربه‌فرد و هماهنگ با ذات یک لامبورگینی اصیل کار شده است. در اینجا غربیلک فرمان D شکل و همین‌طور دکمهٔ استارت قرمزرنگ از سوپراسپرت‌های لامبورگینی الهام گرفته درحالی‌که در جلوی دکمهٔ استارت، شیفتر دنده و انتخاب‌گر حالات رانندگی قرار گرفته است. همچنین صفحه آمپر خودرو هم از نوع تمام دیجیتالی است. اوروس در کارخانهٔ لامبورگینی در سنت آگاتا به تولید خواهد رسید و اولین نمونه‌های آن در سال ۲۰۱۸ تحویل داده خواهند شد. قیمت این ماشین از ۲۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود و لامبورگینی انتظار دارد بتواند سالانه حدود ۳۵۰۰ دستگاه از آن‌را به فروش برساند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1643 ديدگاه)

    بسیار عالی
    مرسی لامبو
    ولی طراحی سنتناریو به وضوح توش به چشم می خوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elring-aventador

      ۱۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (331 ديدگاه)

      درود .

      بالاخره اومد .
      روح لامبورگینی رو توش حس میکنید ؟
      فقط یکم فبیر کربنش کمه ???
      در مورد توربو شارژر ها هم نظرم اینه که خوبه درسته که یکی از رسوم ایتالیایی ها زیر پا گذاشته شد ولی خوبه که پرفورمنس ماشین تقویت میشه … ولی همچنان انجینای تنفس طبیعی یه چیز دیگس .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۴ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (114 ديدگاه)

        بعد از آونتادور این به نظرم لامبورگینی ترین خودرو تاریخ لامبورگینیه، دو مرتبه لامبورگینی به اون چیزی که باید باشه برگشته ، بهترین پوستر اتاق خواب ها؛چیزی که با معرفی هوراکان یه کم رنگ باخته بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Elring-aventador

          ۱۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (331 ديدگاه)

          درود .

          هیچ وقت دو تا لامبو رو با هم مقایسه نکن :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Ali

      ۱۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (128 ديدگاه)

      با اینکه جذاب و دوست داشتنیه ولی کاش همون لامبورگینی همیشگی که مردم فقط به خاطر سوپر اسپورتاش میشناختنش باقی میموند!لامبورگینی اصلا نیازی به ساخت اس یو وی نداشت،مشخصه که برای فروش بیشتر این کارو کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علی

      ۱۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      یعنی ی ماشینه کاملا منطقی . هم شاسی بلند باشه هم اسپرت هم لامبورگینی . تیامو ?? و‌دانکه ??.

      آیا کسی دیگه سراغ ماشین بنتلی بنتایگا الکی گرون میره؟ متاسفم ??

      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حامد

        ۱۴ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (831 ديدگاه)

        بستگی به سلیقه داره و اینکه چی از ماشین بخوای

        حس کیفیتی و ظریف کاریق که بنتلی داره تو هیچ
        خودروی دیگه‌ی نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. شاهين

      ۱۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      با دیدنش اشک تو چشام جمع شد :) اگه عشق ماشین باشی نمیتونی عاشقش نشی.این ماشین در کنار بوگاتی شیرون تو ذهن من رتبه اول رو داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shahryar

        ۱۴ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (237 ديدگاه)

        همچینم عشق به ماشین نمیخواد?
        همه از لامبو خوششون میاد، از بچش بگیر تا بزرگش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. KamyR

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    باورم نمیشد لامبورگینی یه شاسی بلندی بسازه که ویژگی های خاص طراحی لامبورگینیو داشته باشه . ولی اینو ساخت و واقعا هم زیبا ساخت . دمش گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. vahid 956

      ۱۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (474 ديدگاه)

      همه چی فوق العاده اما بنظرم تنها نقطه ضعفش جلوپنجرشه همونی که میترسیدم ازش. یکم شلوغش کردن یکم ساده تر بود عالی میشد مثلا اون خطای زرده زیر چراغای جلورو برمیداشتن یا مشکی میکردن بهتر میشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ساسان

        ۱۴ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1040 ديدگاه)

        اون خطوط با اینکه از نظرمن خیلی زیباست…ولی میتونید سفارش ندید تو محصول خودتون…یعنی قابل سفارش هست…میبینید که تو رنگ آبی و نوکمدادیش اون خطوط وجود نداره…لامبورگینی 4الی5مدل با آبشنهای مختلف بارنگهای سفید زرد آبی نوکمدادی…که هرکدوم دیزاین وامکانات خاصیو داشتن تو نمایشگاه رونمایی کرد..دست مشتری خیلی بازه تواین محصول برای خودروی خودش.آبشنه درواقع

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Sajjad

        ۱۴ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        به نظر من شلوغ بودن طراحیش یکی از دلایل زیبایی این ماشینه
        واقعا من از این ماشین خوشم اومد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. کارل شلبی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    آفرین همین که به کانسپت پایبند بود خیلی حرفه ذات لامبورگینی هم حفظ شده ولی کی دلش میاد بااین بره آفرود?☺???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Infinite

      ۱۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (452 ديدگاه)

      به شخصه معتقدم از نسخه کانسپتش هم زیباتر هست…
      تبریک می‌گم به لامبورگینی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حامد

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    واقعا محشره?

    با توجه به قیمتشون شما کدوم رو میپسندید؟
    لامبورگینی اوروس لایک
    بنتلی بنتایگا دیس لایک

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. مصطفی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (100 ديدگاه)

    تو سگمنت خودش اگه بهترین نباشه،قطعا جز سه تا هست،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (41 ديدگاه)

    خدایا کابینشو نگاه و ااااا ( دهن حداقل 30 سانتیمتر باز).چطوری حالا امشب بخوابیم ما از دست این گاو خشمگین لامبو.تو بعضی از عکس هاش شبیه تویوتا CHR شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammad_FM 480

      ۱۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      دقیقا منم وقتی میدیدمش سی هاش ار تو ذهنم تداعی میشد…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. SAEED

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    با عرضه استون مارتین DBX و کراس اوور فراری رقابت بهترم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Wrx

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    ?همه فن حریف کی بوووودی توووو??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Long Live PetrolHeads

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (62 ديدگاه)

    بعد از یه سری ماشین های ناامیدکننده ای که تو چند هفته ی پیش رونمایی شد ، بالاخره یه ماشین معرفی شد که عشق ماشین ها باهاش حال کنن.
    Well done Lamborghini

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. kurdishlambo

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (68 ديدگاه)

    شکستن تمام سنت ها با نگه داشتن اصالت خاص گاو سنت آگاتا!
    کار واقعا بزرگی که تو کل دنیا فقط چند کمپانی بسیار خا ص می تونن انجام بدن…
    واقعا فکرشم نمی کردم یک کراس اور بتونه اینقدر لامبورگینی باشه
    ممنون انزو برای توهینت روحت شاد فروچیو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. charger

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    نت کجاس که بگه چراغای جلوش شبیه توسانه؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (218 ديدگاه)

      این پائینه?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. net

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    جلوپنجره ناجوری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علی آقا

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (572 ديدگاه)

    واقعا متاسفم برای لامبورگینی
    موتور ۸ سیلندر توربو؟!!!!!
    گیربکس ۸ دنده اتومات زد اف؟!!!!
    قیافه ماشین هم که خیلی با تویوتا CHR متفاوت نیست شاید حتی تویوتاهه زیباتر هم باشه!!!
    واقعا لامبورگینی با این ماشین خودفروشی کرد.
    به خاطر پول و سود بیشتر تمام سنتها و ارزش های خودش رو زیر پا گذاشت.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. 就哦还能

      ۱۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (214 ديدگاه)

      علی آقا چند چندی با خودت داداش؟؟!!
      شما احیانا سازنده ی موتور جتی که داری از موتور و گیربکس این ماشین انتقاد میکنی یا طراح ارشد محصولات ورساچه ؟؟
      محض اطلاعتون بگم که لامبورگینی بیشتر از هر کمپانی اسپرت سازی سابقه ی ساخت suv داره (LM002 اولین سوپر اس یو ویه تاریخ)، و میشه به جرات گفت این حرکتش، هم ردیف ساخت باقی شاهکاراشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Milad

      ۱۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حالا شما نخر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی آقا

        ۱۴ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (572 ديدگاه)

        مطمئنا من اگر همچین پولی داشته باشم یه فراری میگیرم نه لامبورگینی استپ وی!!!! خ خ خ خ

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. moein

      ۱۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (894 ديدگاه)

      ببین گل پسر
      هر وقت اجازه دادن این ماشین رو از نزدیک ببینی،اونوقت این نظرات گهر بارت رو بنویس تو یه نامه یواشکی برسون دست دومنیکالی??
      البته اگررررر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۴ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1204 ديدگاه)

        داداش شما zenvo نیستی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. John

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (214 ديدگاه)

    به جز شاهکار مگه چیز دیگه ای هم بلده بسازه این لامبو?????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ساسان

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    یکی بگه من خواب نیستم….!!!
    میدونستم عالی میشه…ولی این دیگه ناجوانمردانه زیباست…
    منی که طرفدار این برند هستمم انتظار تا این حد عالی بودنشو نداشتم…از مدل کانسپتشم عالی تره…نمدونم باید چی بگم…فقط اینو بگم نزدیک به 7000نفرآنلاین رونماییشو از یو تیوب دیدن…واقعا”مراسم زیبا وبا شکوهی برای این گاو وحشی تدارک دیده بودن
    مثل همیشه ادرنالین عشق ماشینارو بردی بالا.مرسی لامبورگینی…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Hami

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (169 ديدگاه)

    صد درصد سال دیگه Zotye یا یه شرکت چینی دیگه یه کپی از Urus معرفی میکنه ( احتمالاً با موتور میتسوبیشی ? ) ، مثل کپی Macan و Evoque .
    حالا ببین کی گفتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احسان

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    خون به پا خواهد شد…
    انگار از آینده اومده
    انگار از فضا اومده
    میخواد بگه مرز و انتهایی برای هیچ چیز متصور نیست
    دیگه نمیدونم چی بگم در موردش
    متحیر مونده ام در این طراحی و استایل بی نظیر
    واقعا مگه میشه چنین محصولی خلق کرد…!؟
    اصلا ما خواب نیستیم….!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. شاهین

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    همه در بهت و حیرت فرو رفتیم!
    عجب اعجوبه ای ساخته لامبورگینی! واقعا چشم از دیدنش سیر نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ali

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ????یااااااا ممممممششششششششد?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Zonda R

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    شاهزاده ایتالیایی
    فقط یه کلمه میشه براش بکار برد مثل هیچکدام
    طراحی داخلیش لعنتی دقیقا مثل جنگنده ها میمونه طراحی بیرونی با خطوط رادیکالی و مولفه های لامبورگینی جریان خون هر کسی رو تند میکنه
    پلت فرم بسیار خوب البته جالب اینجاست که حالا فولکس واگن قوی ترین و بهترین suv هارو در زیر شاخه هاش داره
    بنتیگا لوکس ترین
    اوروس اسپرت ترین
    و البته کاین از نوع turbo s

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Mr.bls

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (17 ديدگاه)

    مررررررررسییییییی یعنی دیوانه وار میتونم سرمو بگیرم بالا بگم مرررررررسیییی لامبورگینی حدود سه ساله عضوم اما خیلی کم نظر دادم دیگه نتونستم جلوی خودمو بگیرم عاشقتم لامبورگینی اواتارمم همیشه لامبو بوده و هست میخوامت خیلی زیاد …… بزن بریم واسه جا به جا کردن رکوردا و پیچوندن حریفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مهران

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    بسیار عالی ….
    چقد کابینش شبیه کابین هواپیما اونم از نوع جنگنده هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ارش

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    به به واقعا سورپرایز شدم عالی کار کرده واقعا یه لامبورگینی تمامه انگار یه گالاردو و یا هوراکان رو تبدیل به شاسی بلند کردن هرچی که هست خوب از اب دراومده چند سالی در موردش مطلب می خونیم حالا که جنگ به SUVها کشیده شده جای لامبو و فراری خالیه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    از اون چیزی که انتظارش رو داشتم، زیباتره، مطمئنم مثل کاین فروش خوبی رو تجربه می‌کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. mahdi.mp

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (44 ديدگاه)

    همه خصوصیات یه ماشین خوب و داره..ممنون لامبو به خاطر ماشین های افسانه ایت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. R

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    سلطان شاسی بلندای اسپرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. R

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    فقط نمیدونم چرا لامبو انقدر به رنگ زرد علاقه داره بابا رنگ تو نارنجیه زرد بهت نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سامان

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    فقط میشه گفت تاریخ ساخت SUV ها از این به بعد به دوقسمت تقسیم خواهد شد. قبل از لامبو اوروس و بعد از لامبو اوروس. یک رنسانس واقعی و یک مکتب جدید در دنیای خودرو ایجاد شد. براوو لامبو. براوو ائودی . به قول ریچارد هموند چطور میشه بیش از پنج دهه همیشه در اوج بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. moein

      ۱۵ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (894 ديدگاه)

      لطفا آئودی رو وارد بازی نکن
      اون موقع که لامبو میورا و کانتاش رو تولید میکرد،آئودی و اون فولکس دقیقا کجا بودن؟??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. مهدی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    من جدا معتقدم همچین ماشینهایی کلا به درد نمیخورن مطمعنا همچین ماشینی نه میتونه افرود خوبی داشته باشه که بدون شک کسی هم افرود نمیره با همچین ماشینی نه پرفورمنس خوبی که در حد سوپراسپرت ها باشه…. که اگر این ها رو در نظر نگیریم من به شخصه ترک هاوک رو به همه اینا ترجیه میدم با قیمت ۸۰ هزارتاییش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. MjM

    ۱۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (721 ديدگاه)

    حالا باید منتظر رولز رویس و فراری باشم!….و بعدا بوگاتی و کونیخزگ و…..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا