لامبورگینی

معرفی اونتادور اولتیمائه، نسخهٔ پایانی برای خداحافظی با پرچم‌دار لامبورگینی

پس از ۱۰ سال، سرانجام عمر لامبورگینی اونتادور به پایان رسیده است. به همین مناسبت، لامبورگینی نسخهٔ پایانی این سوپرکار را با نام اولتیمائه (Ultimae) معرفی کرده و پس‌ازاین، پرچم‌دار جدید لامبورگینی جانشین اونتادور خواهد شد. ازآنجایی‌که این خودرو پایانی برای پیشرانهٔ V12 سنتی لامبورگینی خواهد بود، این شرکت تصمیم گرفته اولتیمائه را به‌تمام‌معنا به یک اونتادور نهایی تبدیل کند. بدین منظور، مردان سنت آگاتا ویژگی‌های ظاهری اونتادور S را با پرفورمنس دیوانه‌وار SVJ ترکیب کرده‌اند که این منجر به ساخت یک سوپرکار لامبورگینی تمام‌عیار شده است.

نیروگاه دوست‌داشتنی ۶.۵ لیتری V12 لامبورگینی که به ردلاین ۸۷۰۰ rpm می‌رسد، در اولتیمائه ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که ۴۰ اسب بخار از اونتادور S و ۱۰ اسب بخار از SVJ بیشتر است. علاوه بر این، مهندسان لامبورگینی روی کاهش وزن اولتیمائه هم کار کرده‌اند تا آن‌را ۲۵ کیلوگرم از اونتادور S سبک‌تر کرده و نسبت قدرت به وزنی مشابه SVJ ایجاد کنند.

نیروی عظیم پیشرانهٔ اولتیمائه از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ AMT به هر چهارچرخ فرستاده می‌شود که می‌تواند در کمتر از ۵۰ میلی‌ثانیه دنده‌ها را تعویض کند. به لطف این ترکیب، آخرین نسخهٔ اونتادور ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. نسخهٔ رودستر اما در شتاب یک‌دهم ثانیه کُندتر است زیرا وزن بیشتری معادل ۱۶۰۰ کیلوگرم دارد که ۵۰ کیلوگرم از نسخهٔ کوپه سنگین‌تر است.

اونتادور اولتیمائه علاوه بر پیشرانهٔ قدرتمند، به سیستم تعلیق مغناطیسی، فرمان گیری چرخ‌های عقب و ترمزهای کربن سرامیکی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب هم مجهز شده است.

هرچند اولتیمائه ممکن است پرفورمنس SVJ را داشته باشد اما لامبورگینی تصمیم گرفته این وحشی‌گری را در ظاهر آن نشان ندهد. به همین دلیل، در این نسخه هیچ باله، کانال و بال دیوانه‌واری دیده نمی‌شود اما ازآنجایی‌که این یک لامبورگینی و یک اونتادور است، مطمئناً کسل‌کننده نخواهد بود. طراحی سپر جلوی اولتیمائه مشابه اونتادور S است اما از اسپلیتر فعال و فلپ‌های ورودی بهره می‌برد که خنک‌کنندگی و بهره‌وری آئرودینامیکی SVJ را برای آن فراهم می‌کنند. در عقب خودرو هم یک بال فعال با سه موقعیت مختلف شامل بسته، حداکثر پرفورمنس و حداکثر هندلینگ تعبیه شده است.

در داخل، الگوی Y شکلی با رنگ متفاوت روی صندلی‌ها، رو دری‌ها و داشبورد کار شده که این خاص اولتیمائه است. صندلی‌ها اما با اونتادور S مشترک هستند ولی روی حمایت‌کنندهٔ جانبی آن‌ها نوشتهٔ ULTIMAE دوخته شده درحالی‌که روی ستون A سمت راننده هم شمارهٔ تولید خودرو نقش بسته است. صفحه آمپر دیجیتالی TFT اونتادور نیز کاملاً قابل تنظیم بوده و می‌تواند حالت‌های مختلف رانندگی را به نمایش درآورد.

لامبورگینی اونتادور اولتیمائه برای اولین بار در فستیوال سرعت گودوود بین ۱۷ تا ۲۰ تیرماه به نمایش عمومی درخواهد آمد. از این خودرو تنها ۶۰۰ دستگاه ساخته می‌شود که ۳۵۰ دستگاه کوپه و ۲۵۰ دستگاه رودستر خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    😭💔 نمی تونم خدا فظی کنم

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. RezaRs

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      در دل ها جاوید میمونه مثل مورسیه لاگو

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. مسعود بهروان

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      هنوزم گیراست هنوزم قشنگو بروزه ، خداحافظی نکن لعنتی جذاببببببب

      موافقم 8
      مخالفم 0
    3. Ninja

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      میورا
      کنتاش
      دیابلو
      مورسیه لاگو
      اونتادور
      اینا پادشاه هایی بودن که برای پادشاه موندن نیاز به جانشین داشتن و هر جانشین مثل نسل قبل عالیه
      امیدوارم تا ابد این سلطنت ادامه داشته باشه و قاطی سیاست نشه برقی نشه صداش خفه نشه موتورش کوچک نشه طراحیش بد نشه
      هربار هرنسل میگفتیم هیچ وقت ماشینی جایگزین این پادشاه نمیشه و ماشینی مثلش ساخته نمیشه ولی شد
      امیدوارم نسل بعد که به احتمال 65 درصد هیربرد هست هم همینطوری پرصدا و جذاب باشه

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. سورنا

        ۱۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        درسته ولی این هوراکان و اونتادور به قدری کامل هستن که آدم واقعا میمونه تو نسل جدید میخوان چی بشن اصن فقد کنجکاوم ببینم میتونه بهتر از اینا تولید کنه یا نه
        شما یه دونه مشکل نمیتونی پیدا کنی این زیادی کامل بودن برای خود شرکت هم دردسره واس نسل جدید سختش میشه

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. Ninja

          ۱۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          میورا کنتاش مورچیه لاگو دیابلو همه به قدری کامل بودن ادم میموند میخوان تو نسل بعد چه کنن

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          دقیقا آقای سورنا،آونتادور یه ماشین کاملا که با این همه مدل های جانبی دیگه خیلی سخته یه جایگزین براش پیدا کنی،اگه لامبورگینی یکی از بهترین محصولات تاریخشو گذاشته کنار حتما چیز بهتری ساخته،واقعا منتظرم ببینم چی پیش میاد….

          موافقم 3
          مخالفم 0
    4. مثنوی

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (14 ديدگاه)

      خداحافظ عشق
      خداحافظ زندگی
      خداحافظ همه چی تموم
      خداحافظ بی نهایت
      خداحافظ نهایت
      خداحافظ سمبل
      خداحافظ زیبا
      خداحافظ مقتدر
      خداحافظ اوج
      خداحافظ سرعت
      خداحافظ قدرت
      خداحافظ ثروت
      خداحافظ مغرور
      خداحافظ جذاب
      خداحافظ زمونه
      خداحافظ بی وفا
      خداحافظ باوفا
      خداحافظ اصالت
      خداحافظ شهامت
      خداحافظ روزگار
      خداحافظ دلبر
      خداحافظ جلوه
      خداحافظ تنهایی
      خداحافظ جدایی
      خداحافظ لامبو
      خداحافظ …
      😭😭😭

      موافقم 6
      مخالفم 0
    5. Shirko

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (248 ديدگاه)

      واقعا زبون ادم بند میاد از این همه جلال و شکوه

      موافقم 2
      مخالفم 0
    6. Reza Waffen SS

      ۱۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      خداحافظ گلادیاتور

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. Mad Mehrshad

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عاشقتم اسطوره

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      ببخشید اینجا کامنت میزارم
      ولی به بهونه ی خداحافظی با اونتادور
      لینک پست ۹ سال پیش پدال و رونمایی اولین اونتادور رو میزارم تا همگی ببینن!!
      فقط برید مشخصات‌ و تکنولوژی اونتادور رو با ماشینای قبل ۲۰۱۱ مقایسه کنید.
      مختون صوت میکشه:
      https://www.pedal.ir/%d9%88%db%8c%da%98%d9%87/%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%a8%d9%88%d8%b1%da%af%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%a2%d9%88%d9%86%d8%aa%d8%a7%d8%af%d9%88%d8%b1-%db%b2%db%b0%db%b1%db%b2/

      .
      ریشه ی اسم کاربری من
      که نزدیک به ۸ ساله از این اسم استفاده میکنم:
      Carbonado Aventador

      https://www.pedal.ir/%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%a8%d9%88%d8%b1%da%af%db%8c%d9%86%db%8c/%d8%a2%d9%88%d9%86%d8%aa%d8%a7%d8%af%d9%88%d8%b1-%d9%81%db%8c%d8%a8%d8%b1%da%a9%d8%b1%d8%a8%d9%86%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%b5%d9%88%d8%b1%db%8c/

      .

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        چقدر من از طرز تفکر آقای میلاد.فقط آلمان‌.فقط بنز. خوشم میاد،ایران و آلمان دو کشور آریایی⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
        ممنون بابت پست ها آقای آونتادور کربنی!

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. Carbonado Aventador

          ۱۸ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          درود
          بچه های قدیمی سایت واقعا خیلی بارشون بود..
          چه جوی باحالی
          میلاد فقط المان
          Slr772
          محسن.د
          شروین
          زیگما
          مسیح
          مهران ۹۱۸
          رضا بنز
          ..
          الان‌اگه بودن خیلی خوب بود…

          موافقم 2
          مخالفم 0
  3. mohammad

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    انگار همین دیروز بود لامبورگینی اولین نسخه اش رو معرفی کرد چقد زود گذشت. دلم براش تنگ میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Joker

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (522 ديدگاه)

    اونتادور هم شده مثه روحانی،هر چه انتظار میکشن نمیره که نمیره😂

    موافقم 2
    مخالفم 7
  5. HamiD

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    هیچ اونتادوری ؛ اونتادور SV نمیشه …

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. akrh78

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1356 ديدگاه)

      برا من هیچی همون اونتادور اورجینال 2011 نمیشه
      بعدش پیرلی ادیشن
      بعد sv

      موافقم 3
      مخالفم 0
  6. زیزیگولو

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4447 ديدگاه)

    این روزا تکنولوژی تو صنعت خودروسازی پاشو فراتر از گیربکسای پیشرفته ی دنده اتوماتیکو حجم موتورای بالا گذاشته چون صنعت خودروسازی الآن تو دست غولای تکنولوژی جهان واسه ساختن پیشرفته ‌ترینو ایمن ‌ترینو راحت ‌ترین ماشینا قدم ورمیداره و داریم میبینیم که ماشینا با گذشت زمان به دستگاه ‌های بزرگو هوشمند تبدیل میشن و رانندگیا آسونتر میشه و درصد تصادفای جاده‌ اییم کاهش پیدا میکنه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  7. MjM

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (718 ديدگاه)

    آونتادور واقعا عالیه هم پرفورمنس هم طراحی. صدای اگزوزش هم ک یکی از بهترین هاست.
    امیدوارم لامبورگینی یه جایگزین خوب و معقول براش بیاره و خرابش نکنه!

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. شاهین

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    خداحافظ دل انگیز
    انقدر جذاب و مدرن هست که میتونستن همین الان معرفیش کنن با یه پلتفرم جدید
    امیدوارم جایگزینش لایق باشه مخصوصا از نظر طراحی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. ساسان

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    خدا خافظ استوره…
    دنیای خودرو قطعا با اونتادور در دهه ی گذشته،زیباتر،هیجان انگیزتر،و خوش صداتر بود…

    و امیدوارمDNA میورا،کنتاش،دیابلو،مورسیه لاگو،اونتادور، موجب تولد یک گاو بیادماندنی تر حتی در صنعت خودرو بشه…
    هرچند لامبورگینی کار خیلی سختی داره‌.ولی با توجه به ظرفیتهای ایجاد شده در مدلهایی مثل ترزو میلنیو، دور از دست رس نیست این اتفاق

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1038 ديدگاه)

      *اسطوره

      تیزرش خیلی زیبا بود💔

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. ارشیاSVJ

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (307 ديدگاه)

    این عملکردش نزدیک سوپرولاچه جوتا هم نیست
    چه برسه سریعتر باشه.
    چرا تازگیا شرکتا نسخه پایانی رو پایین تر از چیزی که باید میسازن؟
    اون از امیرا
    اینم از اولتیمائه

    موافقم 0
    مخالفم 5
    1. ارشیاSVJ

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (307 ديدگاه)

      به نظرم svj نسخه نهایی هست
      نه این.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. سیاوش

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    خدا کنه بعدی هم همینقدر خوب باشه
    (بی ام و سری 2 جدید هم معرفی شد و بازم بی ام و گند زد بهش )

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. akrh78

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1356 ديدگاه)

      دیروز که دیدمش یه فاتحه برا بی ام و خوندم
      الان تو سبد محصولات بی ام و سری 8 مونده که گند نزدن بهش که اونم به زودی فیس لیفت بشه گح بزنن توش

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. سورنا

        ۱۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        سری ٢ که معرفی شد همین کارو کرد 😂😑

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. SF90 STRADALE

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    شام آخر اسطوره ….
    سلطان سوپر اسپرت ها در قلب ها خواهد ماند

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      تو ۱۰ سال گذشته ۳ تا مدل ؛ کل بازار سوپر اسپورت سازی رو دگرگون کرد..
      .
      اولین زلزله رو لامبورگینی با ساختن اونتادور ایجاد کرد..
      که استاندارد های سوپر اسپورت سازی رو چند پله ارتقا داد و سنگ محک خودرو های موتور عقب شد..
      .
      دومین زلزله رو فراری با ساختن f12 ایجاد کرد
      که سنگ محک ماشینای موتور جلو و گرند تورینگ شد
      .
      و سومین زلزله رو باز هم فراری با لافراری ایجاد کرد
      که تمامی هایپر اسپورت های فعلی نتیجه ی حضور لافراری تو بازاره.
      .
      .
      هیچ خودروی دیگری نتونست چنین تحولی تو این ۱۰ سال ایجاد کنه!!!
      .
      قطعا ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ دوران طلایی سوپر اسپورت ها و هایپر کارها بود!!!

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. Amin

        ۱۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        فراری لافراری هنوز هم با وجود این همه هایپر کار، که قدرت هایی بیش از دوبرابر این دارن، هنوز هم در همه ی مجله ها ی خودرویی و طبق نظر کارشناسان خودرو بهترین هایپر کار جهان هست، مثل انزو که الگو ای برای خودرو سازی مدرن بود، اینم الگوی تمام هایپر رهایی آموزی هست

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. SF90 STRADALE

        ۱۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        چرا زمانی که نام خودروهای سوپر اسپرت شنیده می شود ، سریعاً نام دو کمپانی فراری و لامبورگینی به ذهن می آید ؟؟
        آیا تنها ظاهر زیبای آنهاست که چشم ها را به سوی خود می کشاند یا تکنولوژی و طراحی ساخت آنها مورد توجه است ؟؟
        بی شک تکنولوژی ساخت یک V12 تنفس طبیعی با عملکردی بی نظیر ، جایگاه ویژه ای بین عاشقان دنیای خودرو خواهد داشت
        سلاطین تنفس طبیعی ، صدای اگزوز و آدرنالین خالص

        موافقم 3
        مخالفم 0
  13. porsche

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    زنده باش شاه اونتاندور

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. محمد امین

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    من خیلی ابن فیس رو دوست دارم ، واقعا عالی مخصوصا با یه رنگ سرد ، خیلی خوب میشه ،svj زیادی شلوغ بود ، این تمام مهارت های svj رو با ظاهری جاودانه داره، خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سهند

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (662 ديدگاه)

    بی نهایت جذاب و عالیه منتظر جانشینش هستم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    من طرفدار لامبو نیستم ولی واقعا نمیشه این اسطوره رو دوست نداشت و عاشقش نشد واقعا از رفتنش ناراحتم و امیدوارم جایگزین لایقی براش بیاد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (205 ديدگاه)

    دلم گرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Tommy

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (61 ديدگاه)

    برای همیشه تو دل ها خواهد ماند این دوست داشتنی جذاب و ژن خوب ایتالیایی 🇮🇹🇮🇹🇮🇹
    آخه تو چقدر خوبی آونتادور کبیر😍😍😍

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سورنا

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    فقط میخوام ببینم لامبو تو نسل جدید این و هوراکان واقعا میخواد چیکار کنه
    اینا انقدر کامل هستن که همین الان معرفی بشن بازم انگار تازس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Carbonado Aventador

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    صبحت بخیر عزیزم
    با آنکه گفته بودی
    دیگر خدا نگهدار💔
    .
    گاد فادر دنیای سوپر اسپورت ها آسوده بخواب..
    .
    این دنیا که نتونستیم سوارت بشیم شاید تو دنیای دیگر، همدیگر رو دیدیم🥲💔

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      انشاالله غم آخرت باشه،میدونم سخته اما چه میشه کرد….

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1161 ديدگاه)

      از کجا معلوم که نمیتونی سوار شی
      ممکنه ما چند سال بعد هممون یه اونتادور داشته باشیم
      هر چی هدف شما باشه به همون هم میرسین ( البته اگه برای اون هدف خیلی تلاش کنید )
      الان یعنی وقتی توقف تولید شد همه ی اونتادور های فروخته شده از بین میرن یا هر کدوم که توی نمایشگاه ها مونده از بین میره
      حالا قراره همین اولتیمائه 600 تا ازش تولید بشه و شاید همین ما 600 تاشو خریدیم
      هر چی خدا بخواد همون میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. یوسف

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (923 ديدگاه)

    هیچ وقت هیچ کس نتونست ازش یه ایراد کوچیک بگیره…. خداحافظ اسطوره… در قلب مایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ابر+عظیم+سلطان+خانِ+خفن+باحال+سوپر+ویژه+توپِ+دمش+گرم!

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (335 ديدگاه)

    نهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه!!!!!!
    .
    .
    .
    میترسم نسل بعدیش برقی بشه
    میترسم نسل بعدیش زشت و بی جذبه بشه
    میترسم نسل بعدیش ابهت نداشته باشه
    و از همه مهمتر…
    میترسم نسل بعدیش جانشین خوبه براش نباشه!!!
    فقط از خدا میخوام هوای عشق و علاقه ی ما ماشین بازا مخصوصا لامبو باز ها رو داشته باشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. ابر+عظیم+سلطان+خانِ+خفن+باحال+سوپر+ویژه+توپِ+دمش+گرم!

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (335 ديدگاه)

    خداحافظ عشق همه ی قلب های ما
    .
    .
    .
    خداحافظ…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. رامتین

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    خداحافظ پسر… خیلی دوست داریم.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  25. امیررضا

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (102 ديدگاه)

    تو بودی که عاشقم کردی لاکردار
    خداحافظ سلطان
    بهترین بودی و هستی و خواهی بود 😭

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. آریا ماشین

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    خداحافظی با آونتادور یعنی خداحافظی با لذت ، شکوه ، عظمت ، اصالت ، زیبایی و …
    یعنی خدافظی با نسل پرافتخار تنفس طبیعی ها
    یعنی مرگ صدای گوش نواز یه V12 هیولا
    خدافظی تلخ

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. ارشیاsvj

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    اونتادور
    اولین سوپراسپرت با شتاب زیر ۳ ثانیه بود.
    SVJ تنها ماشین تنفس طبیعی تو ۵ ماشین برتر نوربرگه.
    جزو ۵ سوپرماشین تنفس طبیعیه که الان تولید میشن.
    و مهم تر از همه
    ماشینیه که منو به جهان ماشین ها علاقه مند کرد.
    ولی میتونست پایان با شکوه تری داشته باشه.
    نه یه اونتادور s که ۲۵ کیلئ سبک تر و ۱۰ اسب پر قدرت تره.
    هعیییییییییی روزگار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مهدی

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    واقعا نمیتونم چیزی بگم
    دارم گریه میکنم
    واقعا کی میتونه همچین خبری رو تحمل کنه
    کسایی که قبول دارن امروز عزای عمومی ماشین دوست ها هست لایک رو بکوبن
    کسایی که قبول دارن اونتادور یک اسطوره هست هم لایک رو بکوبن
    هر کی هم از ته دل ناراحت شده لایک رو بکوبه
    کدوم ماشینبازی میتونه همچین خبری رو تحمل کنه
    خداحافظ قدرت
    خداحافظ وحشی
    خداحافظ خشمگین
    خداحافظ گاومیش
    خداحافظ جذاب
    خداحافظ عشق
    خداحافظ سرعت
    خداحافظ سلطان
    خداحافظ کسی که چند بار رکورد دار یه جهنم شدی
    خداحافظ V12
    خداحافظ تنفس طبیعی
    خداحافظ کسی که باعث شدی من به دنیای جذاب خودرو علاقه مند بشم
    خداحافظ اونتادور
    خداحافظ
    ……………………………..
    خدایا جانشینش رو هم مثل اونتادور کن
    الاهی امین

    موافقم 2
    مخالفم 1
  29. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بابت اینکه یکی از اسطوره های دنیای خودرو که بی شک یکی از تاثیرگذارترینشون بود خیلی ناراحت شدم،دیروزم بچه ها گفتن اما باورم نشد،تا اینکه امروز دیگه واقعا روز غم انگیزی شد با این پست،امیدوارم یه جانشین کامل و دوست داشتنی دوباره بسازن،حیف که سواری یه همچین ماشینی نصیبمون نشد….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  30. مانی

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    واقعا نمیشه خداحافظی کرد امید وارم جایگزین قشنگی داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا