لامبورگینی

معرفی اونتادور اولتیمائه، نسخهٔ پایانی برای خداحافظی با پرچم‌دار لامبورگینی

پس از ۱۰ سال، سرانجام عمر لامبورگینی اونتادور به پایان رسیده است. به همین مناسبت، لامبورگینی نسخهٔ پایانی این سوپرکار را با نام اولتیمائه (Ultimae) معرفی کرده و پس‌ازاین، پرچم‌دار جدید لامبورگینی جانشین اونتادور خواهد شد. ازآنجایی‌که این خودرو پایانی برای پیشرانهٔ V12 سنتی لامبورگینی خواهد بود، این شرکت تصمیم گرفته اولتیمائه را به‌تمام‌معنا به یک اونتادور نهایی تبدیل کند. بدین منظور، مردان سنت آگاتا ویژگی‌های ظاهری اونتادور S را با پرفورمنس دیوانه‌وار SVJ ترکیب کرده‌اند که این منجر به ساخت یک سوپرکار لامبورگینی تمام‌عیار شده است.

نیروگاه دوست‌داشتنی ۶.۵ لیتری V12 لامبورگینی که به ردلاین ۸۷۰۰ rpm می‌رسد، در اولتیمائه ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که ۴۰ اسب بخار از اونتادور S و ۱۰ اسب بخار از SVJ بیشتر است. علاوه بر این، مهندسان لامبورگینی روی کاهش وزن اولتیمائه هم کار کرده‌اند تا آن‌را ۲۵ کیلوگرم از اونتادور S سبک‌تر کرده و نسبت قدرت به وزنی مشابه SVJ ایجاد کنند.

نیروی عظیم پیشرانهٔ اولتیمائه از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ AMT به هر چهارچرخ فرستاده می‌شود که می‌تواند در کمتر از ۵۰ میلی‌ثانیه دنده‌ها را تعویض کند. به لطف این ترکیب، آخرین نسخهٔ اونتادور ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. نسخهٔ رودستر اما در شتاب یک‌دهم ثانیه کُندتر است زیرا وزن بیشتری معادل ۱۶۰۰ کیلوگرم دارد که ۵۰ کیلوگرم از نسخهٔ کوپه سنگین‌تر است.

اونتادور اولتیمائه علاوه بر پیشرانهٔ قدرتمند، به سیستم تعلیق مغناطیسی، فرمان گیری چرخ‌های عقب و ترمزهای کربن سرامیکی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب هم مجهز شده است.

هرچند اولتیمائه ممکن است پرفورمنس SVJ را داشته باشد اما لامبورگینی تصمیم گرفته این وحشی‌گری را در ظاهر آن نشان ندهد. به همین دلیل، در این نسخه هیچ باله، کانال و بال دیوانه‌واری دیده نمی‌شود اما ازآنجایی‌که این یک لامبورگینی و یک اونتادور است، مطمئناً کسل‌کننده نخواهد بود. طراحی سپر جلوی اولتیمائه مشابه اونتادور S است اما از اسپلیتر فعال و فلپ‌های ورودی بهره می‌برد که خنک‌کنندگی و بهره‌وری آئرودینامیکی SVJ را برای آن فراهم می‌کنند. در عقب خودرو هم یک بال فعال با سه موقعیت مختلف شامل بسته، حداکثر پرفورمنس و حداکثر هندلینگ تعبیه شده است.

در داخل، الگوی Y شکلی با رنگ متفاوت روی صندلی‌ها، رو دری‌ها و داشبورد کار شده که این خاص اولتیمائه است. صندلی‌ها اما با اونتادور S مشترک هستند ولی روی حمایت‌کنندهٔ جانبی آن‌ها نوشتهٔ ULTIMAE دوخته شده درحالی‌که روی ستون A سمت راننده هم شمارهٔ تولید خودرو نقش بسته است. صفحه آمپر دیجیتالی TFT اونتادور نیز کاملاً قابل تنظیم بوده و می‌تواند حالت‌های مختلف رانندگی را به نمایش درآورد.

لامبورگینی اونتادور اولتیمائه برای اولین بار در فستیوال سرعت گودوود بین ۱۷ تا ۲۰ تیرماه به نمایش عمومی درخواهد آمد. از این خودرو تنها ۶۰۰ دستگاه ساخته می‌شود که ۳۵۰ دستگاه کوپه و ۲۵۰ دستگاه رودستر خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. ( Only she reminds me of love )

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    😔😔😔این هم ۵۰ اُمین کامنت😔😔😔

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا