لامبورگینی

مقایسه تولید لامبورگینی‌های مسابقه‌ای دهه 60 با امروز

زمانی که لامبورگینی برای اولین بار وارد گود شد ۱۲۰ دستگاه از خودروی ۳۵۰GT را ساخت. سپس ۲۴۷ دستگاه از ۴۰۰GT و همچنین ۲۲۵ دستگاه نیز از خودروی Islero را تولید کرد.

Lamborghini 400gt 1869

1968 Lamborghini Islero
هر یک از این خودروها بین دو تا سه سال در خط تولید حضور داشتند و سپس بازنشسته شدند. هم‌اکنون و ۵۵ سال بعد، همین زمان برای تولید ۳۰۰ نسخه مسابقه‌ای از سوپر اسپورت اوراکان نیاز است.


تمامی نسخه‌های تولیدی مجموع اوراکان را عرض نمی‌کنیم. این خودروساز قبلاً به رکورد ساخت ۱۰ هزار دستگاه اوراکان جاده‌ای رسیده است. ما تنها به مدل‌های کاملاً انحصاری و مسابقه‌ای یعنی سوپر تروفئو و GT3 که تنها برای رقابت‌های موتور اسپورت ساخته می‌شوند اشاره می‌کنیم.


لامبورگینی اسکودرا کورس در ۳۶ ماه گذشته ۳۰۰ دستگاه از این خودروهای مسابقه‌ای را ساخته و همین امر نشان دهنده میزان تغییرات ایتالیایی‌ها از نظر میزان تولید در نیم‌قرن گذشته است.


مدیر اجرایی لامبورگینی آقای استفانو دومنیکالی می‌گوید:

در سال ۲۰۱۷ و برای هفتمین سال پیاپی، لامبورگینی رکورد تولید جدیدی را با تحویل ۳۸۱۵ دستگاه خودرو به مشتریان بر جای گذاشت. تولید محصولات مسابقه‌ای ما نیز به همین اندازه خارق‌العاده بوده به‌گونه‌ای که لامبورگینی اسکودرا کورس تنها سه سال پیش از عرضه اوراکان سوپر تروفئو و اوراکان GT3 ثابت کرده که کمپانی ما قطعاً روند مثبتی را در پیش گرفته است.

این خبر اندکی پس از آنکه اعلام شد آئودی ساخت پنجاهمین دستگاه از خودروی جدید R8 LMS GT4 را به پایان رسانده منتشر می‌شود. تنها چند ماه از شروع تولید محصول مسابقه‌ای آئودی می‌گذرد. واضح است که ساخت خودروهای مسابقه‌ای برای مشتریان تبدیل به تجارت بزرگ گروه فولکس‌واگن و برندهای فرعی آن شده و هر یک از آن‌ها خودروهای مسابقه‌ای خود را برای تیم‌های شخصی می‌سازند.


سیصدمین اوراکان سوپر تروفئوی ساخته شده از نوع اوو بوده و اخیراً به‌روز شده است. این خودرو به عنوان هسته اصلی مسابقات شرکت در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی محسوب می‌شود. اوراکان GT3 نیز در سری مسابقات اوپن شرکت داشته و رقبای دیگری همچون بنتلی کانتیننتال GT3 و پورشه ۹۱۱ GT3 R نیز حضور دارند.

هر دو خودروی مسابقه‌ای لامبورگینی در همان خط تولید مدل‌های جاده‌ای ساخته می‌شوند و تکنسین‌های ماهر این خودروساز قطعات خاص مسابقه‌ای را روی مدل مخصوص نصب می‌کنند.


مهندس ارشد این کمپانی آقای مائوریزیو رجیانی نیز گفته است:

حقیقت ساخت خودروهای مسابقه ای به همراه نسخه‌های جاده‌ای یک ارزش‌افزوده واقعی و قابل توجه است. در این روش زمان تولید کاهش یافته و وجود بالاترین استانداردهای کیفیت تولید تضمین شده است. در این مورد که ساخت خودرویی مسابقه ای است ما قابلیت اطمینان بیشتری در پیست خواهیم داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. maximus

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    فولکس واگن لامبورگینی رو بسیار قدرتمند تر از قبل کرد و باید هر روز بابت احیای این شرکت ازش تشکر کرد اما هرگز آن روح خروشان قبلی رو نتونست بهش برگردونه

    لامبورگینی زمان مالکیت خود مرحوم لامبورگینی یه چیزی بود مثل پاگانی اما الان بیشتر شبیه مک‌لارن و پورشه و … شده و اون هویت بی‌نهایت خاص قبلی رو نداره
    (نظر شخصی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Fk

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (232 ديدگاه)

      لامبو همیشه پیشرو بوده اینو نمیشه إنکار کرد
      همینطور که تو پیشرفت فعلیش سرمایه گذاری کمپانی مادرو نمیشه إنکار کرد
      هیچ کس سیاستهای کلانو نمیبینه
      ولی کوچکترین حاشیه رو تبدیل ب کوه اورست میکنن
      فولکس سر دیزل گیت ضرر کرد همه شماتتش کردن
      ولی هیچ کس نگفت همین قورباغه دوست داشتنی باعث احیا شدن کمپانی هایی تو دنیا شده که تو همین پدال یهو صدتا کامنت براش میذارن جنگ درست میکنن
      اون موقع یادشون نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. AmirHo3ein

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (128 ديدگاه)

    لامبو بینظیره از بچگی با ارزوی خریدن مورسیه لاگو دوسش داشتم و الان هم اگر خدا بخواد یه اونتادور sv قرمز میخرم❤?
    ماشینای لامبو از یه دنیای دیگه اومدن انگار نمیشه که دوسشون نداشت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ساسان

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    درحالت ایستاده هم ماشین انگار بیتاب پیست وجادست…یه خشم عجیبی تو چراغای جلوشه که عاشقشم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (48 ديدگاه)

    پدال اگه میشه مطالب ماسل کارهای امریکایی رو زود تر دوباره از سر بگیرید یا منابع کاملتونو بگید خودمون بریم دنبالش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا