لامبورگینی

مقایسهٔ لامبورگینی سیان و کانتاش، یک روح در دو جسم

لامبورگینی کانتاش جدید که به‌تازگی معرفی شده است، اشتراکات فراوانی با سیان دارد که شاسی مونوکوک فیبر کربنی، پیشرانهٔ V12 هیبریدی و ابرخازن ازجملهٔ آن‌ها هستند. بااین‌حال، کانتاش جدید به لطف برخورداری از بدنه‌ای کاملاً بازطراحی شده، در ظاهر شباهت‌های بسیار اندکی با سیان دارد که حتی برخی از آن‌ها قابل‌مشاهده نیستند. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم این دو خودرو را باهم مقایسه کرده و طراحی آن‌ها را با دقت بررسی کنیم.

این بررسی را از قسمت جلوی خودروهای آغاز می‌کنیم یعنی جایی که تفاوت رویکرد طراحی آن‌ها با همان نگاه اول مشخص می‌شود. کانتاش دماغه‌ای صاف‌تر با خطوط ساده و ورودی‌های هوای مستطیلی دارد که هیچ وجه مشترکی با عناصر فوق‌العاده تهاجمی سیان ندارد. شاید تنها ویژگی مشترک دو خودرو در اینجا زاویهٔ منفی خطوط درب کاپوت نسبت به فرم کلی دماغه باشد (البته این خط‌ها در سیان بسته هستند). این یک عنصر طراحی است که در همهٔ کانتاش‌ها از مدل اولیهٔ LP400 سال ۱۹۷۴ تا پایان تولید وجود داشت.

اما یکی اصلی‌ترین اشتراکات ظاهری کانتاش و سیان، شیشهٔ جلو، ستون‌های A و ساختار سقف تا ستون B است که در هردو از اونتادور گرفته شده است. علاوه بر این، با نگاه به پروفیل جانبی دو خودرو می‌توان پنجره‌ها، لچکی‌ها و آینه‌های یکسان را هم مشاهده کرد. در همین حال، تناسبات طراحی کلی دو خودرو نیز کاملاً مشابه است. البته وقتی شاسی مونوکوک، محل قرارگیری پیشرانه، فرم اتاق، فاصلهٔ محوری، اندازهٔ رینگ‌ها و فاصلهٔ عرضی بین چرخ‌ها همگی یکسان است، طراحان نمی‌توانند این تناسبات را تغییر دهند خصوصاً با توجه به اینکه باید فرم گوه‌ای شکل خودرو را هم حفظ کنند.

البته غیر از پنجره‌های جانبی و خط سقف که شبیه به اونتادور است، کانتاش ویژگی‌های رترویی دارد که با سیان مشترک نیستند. این ویژگی‌ها شامل دهانهٔ شش‌ضلعی گلگیرها، رینگ‌های منحصربه‌فرد و شکل متفاوت ورودی هوای جانبی می‌شود. اگر می‌پرسید چرا این ورودی هوا در مقایسه با ورودی کانتاش اصلی بسیار بزرگ‌تر است، فقط به ورودی هوای جانبی سیان و اونتادور نگاه کنید تا بفهمید یک V12 مدرن برای خنک شدن به چه میزان هوا نیاز دارد. البته در این نما هم سیان طراحی بسیار تهاجمی‌تری دارد که با دیگر قسمت‌ها هماهنگ است.

خب حالا به عقب می‌رسیم که شبیه‌ترین قسمت در دو خودرو محسوب می‌شود. مهم‌ترین اشتراک در اینجا، چراغ‌های شش‌ضلعی سه‌تایی در هر طرف است. با توجه به ماهیت منحصربه‌فرد و همین‌طور قیمت بسیار بالای کانتاش جدید که می‌تواند هزینهٔ توسعهٔ چراغ‌های عقب اختصاصی را توجیه کند، این تصمیم بسیار عجیبی به نظر می‌رسد. یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی که در هردو خودرو کاملاً مشابه به نظر می‌رسد، طراحی پریسکوپی روی سقف است. البته در کانتاش کاور پیشرانه و قسمت‌های اطراف آن کاملاً از نو طراحی شده‌اند.

علاوه بر این، سیان از باله‌های جانبی برخوردار است که به آئرودینامیک خودرو کمک می‌کنند درحالی‌که در کانتاش فقط یک اسپویلر فعال تعبیه شده که برای هماهنگی با طراحی کلی عقب خودرو باید طراحی بسیار ساده‌تری داشته باشد. زیر چراغ‌های عقب نیز هر خودرو سپر خاص خود را دارد و کانتاش با خروجی‌های هوا و دیفیوزری که به زیبایی در این قسمت ادغام شده، رویکرد معقول‌تری را در پیش گرفته است. همین موضوع در چهار سر اگزوز دایره‌ای کانتاش بجای سر اگزوزهای شش‌ضلعی دوتایی سیان هم جریان دارد. بااین‌حال، هردو خودرو سپر کوتاهی دارند که بخش زیادی از تایرهای پهن عقب را در معرض دید قرار داده است.

در داخل، هردو خودرو قطعات متعددی مثل غربیلک فرمان و صفحه آمپر را از اونتادور گرفته‌اند اما از کنسول و تونل مرکزی منحصربه‌فرد با نمایشگر بزرگ‌تر لمسی ۸.۴ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی و طراحی مدرن‌تری برای کنترل‌ها برخوردار هستند. تفاوت بین کابین کانتاش و سیان اما صرفاً به طراحی صندلی‌ها (صندلی‌های سیان با اونتادور مشترک است)، دریچه‌های تهویهٔ منحصربه‌فرد و تزئینات چرمی در تونل مرکزی، درها و رو سقفی محدود می‌شود.

خب حالا که طراحی بیرونی و داخلی دو خودرو را بررسی کردیم بهتر است نگاهی سریعی به قوای محرکهٔ آن‌ها هم داشته باشیم. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، کانتاش و سیان قوای محرکهٔ یکسانی دارند و هردو از پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی، یک موتور الکتریکی ۴۸ ولت، ابرخازن و گیربکس AMT استفاده می‌کنند اما در مجموع خروجی سیستم تفاوتی جزئی وجود دارد. کانتاش مجموعاً ۸۱۴ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که این رقم در سیان ۸۱۹ اسب بخار است. این تفاوت کوچک به خاطر کالیبراسیون پیشرانهٔ V12 است و موتور الکتریکی ۳۴ اسب بخاری در هردو خودرو یکسان است. در کانتاش، پیشرانهٔ درون‌سوز ۷۸۰ اسب بخار و در سیان ۷۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

با وجود این تفاوت، پرفورمنس دو خودرو یکسان است و هردو ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و در ۸.۶ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت می‌رسند. البته حداکثر سرعت کانتاش با ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت کمی از سیان با ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر است. هردو خودرو در تعداد محدودی ساخته می‌شوند اما سیان خاص‌تر خواهد بود زیرا ۶۳ دستگاه کوپه و ۱۹ دستگاه رودستر از آن ساخته می‌شود درحالی‌که از کانتاش ۱۱۲ دستگاه فقط به‌صورت کوپه تولید خواهد شد. کانتاش همچنین با قیمت ۲.۶۴ میلیون دلاری، بیش از یک میلیون دلار از سیان ۳.۷ میلیون دلاری ارزان‌تر است. درهرصورت، هم‌اکنون امکان خرید هیچ‌کدام از این سوپراسپرت‌های مبتنی بر اونتادور وجود ندارد زیرا همهٔ ظرفیت تولید هردو مدل کاملاً فروخته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای
منبع
CarsCoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    کانتاش جانشین مناسبی برای اون کانتاش نیست ، اون کانتاش جانشین ۱۰۰۰ اسبی میخواست البته انتخابم بین این دو تا کانتاشه

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. Ninja

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      کانتاش لایق موتور اسنزا هست نه سیان

      موافقم 12
      مخالفم 0
    2. Reza Waffen SS

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      همه چی که قدرت اسب بخار نیست .

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        کلا عملکردش منظورمه که قدرت یکیشونه ، کانتاش زمان خودش بیشتر سوپرکار بود و یک هایپر کار بود و الان لایق این نیست که از نظر پرفورمنس با ماشینای ۱۵۰ هزار دلاری و شورولت کوروت و ۹۱۱ و …. مقایسه شه

        موافقم 0
        مخالفم 1
  2. Philipp

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    زشت و زیبا

    البته اگه چراغ عقبای کنتاشو فاکتور بگیریم

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. مهدی موتور

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1195 ديدگاه)

      کلا هم لامبورگینی و فراری هردو چراغ های قشنگ خودشونو فراموش گردن رو اوردن به چراغ زشت خطی (ال ای دی شکل)مسخره
      انگار استفاده از این چراغا خیلی آینده نگرانه است😑😑

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        ولی F8 و پورتوفینو همچنان اون چراغ های عمودیو حفظ کردن

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. ADAK

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1829 ديدگاه)

          وا
          f8 پورتفینو کجا چراغاشون عمودیه !؟!!!
          آخرین استفاده فراری از چراغهای عمودی برمیگرده در F12 و 488 و کالیفرنیا T
          بعدش بعده اون نقدهایی که بهشون شد کنار گذاشته شد و چراغهای بومرنگی جایگزینشون شد.
          ( البته به نظر من اون چراغهای عمودی صلابت و شیکی بیشتری داشتن)

          موافقم 2
          مخالفم 3
        2. جناب ایکس

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          پرتوفینو عالیه ولی جلو پنجره اف 8 خوشم نمیاد یکم به اس اف 90 رفته (از قیافه اس اف 90 خوشم نمیاد ولی از شخصیت و روح و ذات این ماشین خیلی خوشم میاد عاشق اس اف 90 هستم)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. جناب ایکس

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          @ADAK
          بنظرم واقعا هرکی به چراغای عمودی فراری ایراد بگیره خوش سلیقه نیست. درست نظر شخصیه اینکه خوشش بیاد یا نه ولی نظر منم اینه که اون طرف بی سلیقه هست. چراغای عمودی فراری بهترینن. از 488 و 458 بگیر تا لافراری و حتی انزو. چراغ عمودی سابقش خیلی زیاده (20 سال زیاده برای یه شکل چراغ)

          موافقم 2
          مخالفم 0
  3. سهند

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (662 ديدگاه)

    سیان زیباتر است.

    موافقم 1
    مخالفم 3
  4. R@m!n

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    مثله اینه که یه آدم دو اسمی رو صدا بزنی

    تو خونه بهش میگن سیان بیرون میگن کانتاش. با اینکه جیب یه مشت خرپولو خالی می کنن اما بازم حرکت کثیفی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. مازیار

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      دقیقا
      و به دلیل همین تشابه بیش از حد شاید بهتر بود هر کدوم از اینها رو با آونتادور مقایسه میکردن که در عین حال نقدی هم میشد بر این اختلاف قیمت غیرعادی

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        مصرف گرایی و تجمل گرایی بی حد و مرز تو هیچ نقدی نمی گنجه.

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. جناب ایکس

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      به این حرکت کثیف میگن: بوگاتی بازی

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        نه خیر : ایرانفرغون و سایپا قالپاق بازی

        موافقم 3
        مخالفم 0
    3. علی

      ۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (211 ديدگاه)

      اون خر پول ها بهتر از من تو میدون به چی پول بدن چون خوب میدون اینا تولید محدود هستن چند سال دیگه قیمتشون به صورت سرسام آوری بالاتر میره و ده برابر سود میکنن به هر قیمتی که دلشون بخواد میفروش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        مطمئنم این ماشین قیمتش از این بالاتر نمیره نه ویژگی خاصی داره نه متفاوته.

        موافقم 0
        مخالفم 2
  5. محمد امین

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    لامبورگینی محصولات ۱۲ سیلندر خودش به خاطر استفاده از گیربکس های amt ، شتاب ثانویه اشون نسبت به رقبا کمتره ، اما به خاطر سیستم awd شتاب اولیه خوبی دارن ، مثلا عددی که لامبورگینی شخصا برای سیان اعلام کرده برای صفر تا دویست ، ۸.۶ هست ، در صورتی که این عدد برای ۸۱۲ competizione حدود ۷.۳ اما در شتاب اولیه، احتمالا همونطور که اونتادو سریع تر از سوپرفست استارت میرد ، اینم سریع تر باشه ، اما در رولینگ و شتاب ثانویه برعکس خوهد بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. ارش

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    نمای کناری هر دو مدل اصلا در حد و قواره لامبورگینی نیست اینا کجا و مدرسه بگو میورا و کانتاچ قدیمی کجا ؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Reza A

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (67 ديدگاه)

    فکر میکنم انتخاب بین زشت و زشت تر باشه
    نمیدونم چرا انقدر طراحی ها داره افت میکنه مثلا رونتون سستو المنتو چنتانریو کجا سیان و کانتاش جدید کجا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. OMID-LAMBO

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (409 ديدگاه)

    هردو خودرو زیبان! سیان با المانهای امروزی و کانتاش با المانهای زمان خود کانتاش اصلی طراحی شدن
    به هیچ وجه نمیشه کانتاش جدید رو زشت خطاب کرد چون باید تا جایی میتونه کانتاش 30 سال پیش رو تداعی کنه و با اینحال مطابق طراحی زمان حال باشه !
    فقط کاش طراحی چراغهاش متفاوت با سیان بود !

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. آرین

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    طراحی رترو دوباره رو مد افتاد و این فوق‌العاده‌ست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. آرین

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    به نظرم این جدیده به دیابلو شبیه‌تره تا کاونتاش! جانشین خوبی برای دیابلو هست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. SF90 STRADALE

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا هر ماشینی جدیداً تولید میشه میگین زشته ؟؟ مخصوصاً روی فراری و لامبورگینی زوم شدن
    یه نفر نشسته و چندتا طرح و رندر داده بیرون و فقط تجسم خودش از ساخت یک ماشین رو نشون داده و اصلاً قرار نیست تولید بشه و بعد همه میگن فراری از اصالت خودش دور شده و این طراحی های جدید فراری مثل کارتن چی توز شدن ؛ ساده و بدون هیچ زیبایی خاصی
    آقا بزار تولید بشه بعد شروع به تخریب کنید
    این دوتا لامبورگینی هم به نظرم خوب شدن و متفاوت از سایر محصولات لامبورگینی و در مجموع کانتاش رو بیشتر می پسندم

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. محمد امین

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      اقا ایمان شما مسابقات لمانس امسال رو پیگیر هستین؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. SF90 STRADALE

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        بله از طریق سایت فراری پیگیر اخبارش هستم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد امین

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2167 ديدگاه)

          قبول دارید اگر خدا میتونست یه سنگ پرت می‌کرد روی شماره ی ۵۲ فراری
          فراری در کلاس gte pro تا ۱۲ ساعت اول یک و دو بود و با این اتفاق هنوز هم لیدر هست اما شماره ی ۵۲ کلی بدشانسی آورد و رفت آخر ها
          اما در کلاس gte am هم باز لیدر هستن و قهرمانی سازندگان و رانندگان لمانس رو داره ، در gte pro هم قهرمانی رانندگان رو داره اگر اتفاقی نیفته اما سازندگان رو درست نمیدونم فعلا

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. SF90 STRADALE

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        تیم فراری (AF CORSE) تجربیات زیادی از شرکت در این مسابقات به دست آورده و میتونه در آینده خیلی به کمکش بیاد در بالاترین سطح این مسابقات یعنی LMH که رقبای سرسختی هم داره
        در کلاس GTE PRO و GTE AM احتمالاً قهرمانی تیمی رو میتونن به دست میارن ولی هر اتفاقی ممکنه بیفته و فعلاً چیزی مشخص نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد امین

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2167 ديدگاه)

          تبریک ، هر دو کلاسی رو که فرموده بودین رو برد فراری ، واقعا صحنه ی زیبایی بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. SF90 STRADALE

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        منم تبریک میگم
        قهرمانی ها باید به صاحبان اصلی پیست برسه
        فراری با قهرمانی در این دو کلاس برای تاج گذاری در LMH خودشو آماده میکنه 👑👑
        F1 هم از فصل آینده ایشالا با قدرت بر میگرده و دوران شکوه خودشو تکرار میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امید

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (53 ديدگاه)

          کی هست مسابقه اش!؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      من از طراحی دو تاشون خوشم میاد ولی میگم کانتاش لایق موتور بهتریه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  12. مسعود

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (513 ديدگاه)

    اینکه فرم اصلیشون فرم اونتادوره مشکلی نیست
    اینکه اومدن زشت ترین قسمت سیان رو (چراغای عقبش) پیاده کردن رو کانتاش مشکل منه
    پ.ن:طوری دارم میگم انگار یکی از مشتری هاشم 😂

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. AMG GT R

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    من کانتاش رو بیشتر می پسندم ولی طراحی داخلی سیان بنظرم جذاب تر هست
    در کل هر دو عالی هستن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. ARMAN

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    سلام دوستان وقتتون بخیر
    من یک سراتو 2015 دارم که کلا 53000 تا راه رفته و در و گلگیر سمت سرنشین رنگ شده
    اگه من اینو 800 تومن بفروشم تا 1 تومن چه چیزی پیشنهاد میدید؟
    من خودم نظرم روی ژاپنی های کارکرده هست تا چینی های پر زرق و برق
    ممنون میشم راهنماییم کنین.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Ninja

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      یه تویوتا جی تی ۸۶ کارکرده خیلی تمیز

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        با ۸۰۰ تومن فکر کنم دور رنگشم نمیدنا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد امین

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2167 ديدگاه)

          از نظر من gt86 تصادفی هم باید بیش از اینا پولش باشه

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          نه آقا محمد امین من حدود ۱۰۰ میلیون قیمتو اشتباه کردم ، پس به نظرم میدن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ninja

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          نه عزیر سالم سالمش راحت با یه لکه رنک یا بدون رنگش کم کارکرد زیر ۹۰۰ میلیون یا کمتر میشه پیدا کرد
          جنسیس کوپه هم همینطور
          بی ام و سری ۳ کوپه هم سال ۲۰۱۲ (دقیق نمیدونم) به پایین میدم یعنی دو نسل قبل این سری سه دماغ گنده
          این سه تا گزینه خیلی خوبین

          موافقم 1
          مخالفم 0
        4. جناب ایکس

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          نه بابا جی تی 86 از کمری ارزون تره اگه بتونی تمیزش پیدا کنی 800 تومن هم پیدا میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      چنتا ماشین خانوادگی هستن که با این قیمت گزینه های خوبین ، اگر ماشین خانوادگی یا هاچبک بزرگ میپسندین ، ماشینایی مثل جولیتا ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ که فوق العادس و سوناتا lf و تویوتا پریوس و تویوتا کمری ۲۰۱۲ میتونین خریداری کنین ، بعضی ماشینا هم مثل سری ۳ مدل ۲۰۰۹ یا جنسیس ۲۰۰۹ و آزرا کالیفرنیا و کیا کادنزا ۲۰۱۱ و تویوتا اریون ۲۰۱۰ و سی کلاس ۲۰۰۸ و is مدل ۲۰۰۹ هستن که بالاخره بخاطر قدیمی بودنشون حتما یا خرجایی دارن یا ظاهر و طراحی و آپشن هاشون بیش از حد قدیمیه ولی اگر تمیز باشن فوق العادن ، همونطورر که گفتم با این قیمت یکی از ژاپنی های خیلی سرپایی که میتونین خریداری کنین و خیلی جدید باشه ، تویوتا پریوسه ، که واقعا ماشین خوب و راحتیه ولی بیشتر یه ماشین شهریه و آنچنان ماشین جاداری نیست بین ماشین های صفر هم مزدا ۳ هست و البته سراتوی ۲۰۱۷ و النترای ۲۰۱۷ و تویوتا کرولا ۲۰۱۵ هم جزو گزینه هان که واقعا ماشین های خوبی هستن
      شاسی بلند های زیادی هم توی این رنج هستن که بعضیاشون مثل سانتافه و سورنتوی ۲۰۱۱ و بی ام و x3 مدل ۲۰۰۹ و موهاوی ۲۰۰۸ و اوتلندر ۲۰۱۳ ممکنه قدیمی باشن ولی مثل جنسیس و سری ۳ و کادنزا و اریون اگر تمیز باشن فوق العادن ، شاسی بلند های جدیدترم مثل توسان و اسپورتیج ۲۰۱۳ هستن که زیاد سواری خوبی ندارن ولی کیفیت و ایمنی و آپشنای خوبی دارن ، اگرم ماشین صفر مدنظرتونه ، پژو ۲۰۰۸ واقعا ماشین خوبیه مخصوصا موتورش خدمات بدی هم ندارن و قطعاتش راحت پیدا میشه و البته سانگ یانگ تیوولی مونتاژ هم یکی دیگه از گزینه هاس اگر هم میخواین ماشینتون صفر باشه و توانایی آفرود متوسط و استهلاک پایین داشته باشه سوزوکی هست البته بین شاسی بلندا یک گزینه هست که واقعا درخشانه و اون هم میتسوبیشی asx مدل ۲۰۱۷ هست که هم با کیفیت ، هم آپشنای مناسبی داره و هم استهلاک کمی داره ، سواریشم خیلی خوبه و شتابشم قابل قبوله
      بین ماشیت های اسپورت هم گزینه های زیادی نیست ولی بهترینا یکی تویوتا ۸۶ مدل ۲۰۱۳ بدون رنگ و تمیز هست که واقعا برای دریفت و تیونینگ خوبه و هندلینگ و پرفورمنس مثال زدنی داره ، اگر دنبال یک ماشین کمی بهتر در شتاب و پرا آپشن تر و راحت تر و جادارتر و خانوادگی تر هستید جنسیس کوپه ۲۰۱۱ با موتور ۳.۸ لیتری بینظیرش یه گزینه عالیه ، هرچند یکم قدیمیه ، ماشینایی مثل سری ۳ کوپه ۲۰۰۹ هم خیلی جذابن ولی قدیمی هستن البته ولوو c30 هم گزینه خوبیه ولی قطعات یدکیش سخت گیر میان نسبت به بقیه گزینه ها ، چنتا ماشین دیگه هم هستن که چون مدل ضعیفشون وارد شده فقط اسمشون اسپورته ، مثل ولستر و سراتو کوپ ولی از همه جدیدترن و کم استهلاک تر
      بین ون ها گزینه هایی مثل کیا کارنز ۲۰۱۶ ، کاراناوال ۲۰۰۸ ، بنز بی کلاس هستن که از حداکثر شما خیلی ارزونترن ولی بالاخره اینا هم ماشینن
      توی پیکاپ ها هم فقط هایلوکس ۲۰۱۰ هست

      خلاصه بگم من خودم اگر میخواستم سدان و هاچبک بخرم ، بین سوناتا lf ، کمری ۲۰۱۲ ، جولیتا و پریوس و النترا و شاید اریون و آزرا یکی رو انتخاب میکردم
      اگر میخواستم شاسی بلند بخرم بین اوتلندر و asx و سانتافه و ۲۰۰۸ یکیو انتخاب میکردم
      اگر میخواستم اسپورت بخرم بین سری ۳ کوپه و ۸۶ و جنسیس کوپه یکیو انتخاب میکردم
      البته آقا ارمان من تجربه سواری با خیلی از این ماشین هارو دارم ولی چون اگه میخواستم براتون شرح بوم خیلی طولانی میشد دیگه ننوشتم ولی شما دوست داشتید نظر بنده رو در مورد بعضیاشون بدونید میتونم بهتون با جزییات بیشتری بگم
      امیدوارم این کامنت براتون مفید واقع شده باشه
      البته آقا

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        البته بین شاسی بلندا به اسپورتیج هم میشه فکر کرد ولی هگونطور که توی یکی از تست و بررسی های یه سایتی گفته بود ، هر چی سنگین تر باشه نرم تره ، یعنی ماشین زیاد نرم و بدون کوبشی نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ninja

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        دقیقا درسته
        من که بخوام بخرم
        اسپرت میخرم
        اگه جادار بودن و راحتی مهم باشه یه سری ۳ کوپه میخریدم تمیزش رو باید پیدا کنی تو خرج نیفتی
        سرعت شتاب مهم باشه با قدرت و موتور قیافه و …. زیاد برام مهم نباشه جنسیس کوپه
        و در آخر تویوتا جی تی ۸۶ هم هست هرچند موتورش کوچیکه ولی همونطور که گفتین مناسبه تیون دریفت و تغیرات ظاهری و بهبود پرفورمنس هست
        پیکاپ هم همونطور که گفتین هایلوکس ۲۰۱۰ هستش و خیلی هم خوبه
        هاچ بک و سدان هم کامل توضیح دادین
        شاسی بلند ۲۰۰۸ ماشین خیلی خوبیه بی ام ایکس سه هم خیلی خوبه ولی تو خرج میفتی اگه بخری

        درکل یه ماشین رو معرفی نکردین که واقعا میدرخشه
        اونم رنو داستر
        دو دف فولش رنگ مشکی کارکرد ۹ هزار تقریبا صفر بدون خط و خش یا ……… قیمت ۸۳۰ میلون همین الان آگهی شده تو شیپور مناسب جاده های خاکی و ناهموار خیلی هم باکیفیت و جادار ماشین عالی هستش خیلی توصیه میکنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          رنو داستر ماشین فوق العاده ایه ولی خیلی اقتصادیه ، یعنی مثل ال نوده ، با دوام و با کیفیته ولی قدرت موتور و ظاهر و آپشن و چیز خاصی نداره ولی برای آفرود متوسط به خوبی سوزوکی و شاید بهتر عمل میکنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1962 ديدگاه)

          اگه من باشم gt86 میخرم هم عالیه هم زیبا و هم قدرتمند . نسبت به قیمت هم عالیه فقط قطعاتش تو ایران پیدا میشه ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ناشناس

          ۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (215 ديدگاه)

          بله قطعاتش پیدا میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  15. محمد مختاری آذر

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    بین این دو تا کانتاش بهتره ولی سیان هیچ چیز کمتر از کانتاش ندارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ارشیاsvj

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    سیان خیلی خفن تره.
    از همون لحظه اول از این کونتاش جدیده نوشم نیومد.
    البته من کلا از کونتاش خوشم نمیاد نه جدید نه اون قدیمیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    از نظر خودم این همه اشتراک زیاد جالب نیست اونم برای ماشینی که میخواد یاد یه اسطوره قدیمی رو زنده کنه،اما درنهایت یه بدنه و اسمو عوض کردن شده مدل جدید،ولی به هرحال کانتاش خیلی بهتر از سیانه…

    موافقم 3
    مخالفم 0
  18. علی

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    دوتاشون عالی هستن بینظیر و شاهکار فقط چراغ عقب جالب نیست باهر چراغی جز این قشنگتر میشد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. آریا ماشین

    ۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    کانتاش جدید و سیان مثل دوقلو هستن خیلی شبیه به هم هستن
    در بحث پرفورمنس که ۵ اسب بخار بیشتر و ۵ کیلومتر سرعت بیشتر که اصلا ارزش صحبت نداره
    میرسیم به طراحی که سلیقه ای هست چون دو نوع طراحی مختلف داریم : سیان با طراحی فضایی تر و آینده نگرانه و کانتاش با طراحی کلاسیک تر و بازسازی کونتاش قدیم
    دو روی یک سکه هستن ولی من سیان رو ترجیح میدم هم به خاطر طراحی هم به خاطر مسئله قیمت و تیراژ تولید
    سیان ارزش بیشتری داره و با تولید کمش افزایش قیمت بیشتری هم خواهد داشت در آینده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا