لامبورگینی

وسایل پزشکی فیبرکربنی لامبورگینی!

اگر خدای نکرده عضوی از بدنتان را از دست دادید، پروتز بکار رفته می‌تواند لوگوی گاو سنت آگاتا را داشته باشد!


برخی طرفداران دوآتشه‌ی صنعت خودرو شاید تصویر برند محبوب خود را روی بدنشان خال‌کوبی کنند اما طرفداران واقعی شاید در آینده بتوانند لامبورگینی را بخشی از بدن خود بکنند! این سوپراسپورت ساز ایتالیایی با ارائه‌ی مطالعه‌ای درباره‌ی چگونگی استفاده از مواد سبک‌وزن برای ایمپلنت‌های پروتزی و دستگاه‌های زیر جلدی در صنعت پزشکی، تجربه‌ی خود در صنعت فیبر کربن را گسترش داده است.


لامبورگینی برای این تحقیق با موسسه تحقیقاتی Houston Methodist همکاری نموده تا انواع بهتر فیبر کربن را برای مواد مورد استفاده در صنعت پزشکی شکل دهد. هدف این کمپانی ساخت چیزی سبک‌تر، بادوام‌تر و هماهنگ‌تر با بدن انسان است.


لامبورگینی سخت در تلاش است تا رهبر صنعت خودرو در زمینه خلاقیت‌های مربوط به فیبر کربن باشد. برای مثال، این کمپانی ایتالیایی مرکز تحقیقات جدیدی را برای آزمایشگاه ساختارهای کامپوزیتی پیشرفته‌ی خود در سیاتل واشنگتن افتتاح کرده است. این آزمایشگاه قبلاً مسئول ساخت فرایند فیبر کربن کامپوزیت فورج کاری شده‌ای بوده که موادی سبک‌وزن برای استفاده‌ی آسان در فرم‌های پیچیده را می‌سازد. این مواد برای اولین بار در مدل سستو المنتو بکار رفتند و اخیراً نیز باعث کاهش وزن ۴۱ کیلوگرمی اوراکان پرفورمنته شده‌اند.


لامبورگینی همچنین در حال کار بر روی قطعات فیبرکربنی داخل پیشرانه است. این کمپانی معتقد است قطعات یاد شده می‌توانند سبک‌تر و قوی‌تر از مواد فلزی مرسوم باشند. کاهش جرم چرخشی داخل پیشرانه می‌تواند باعث دورگیری سریع‌تر آن شود. لامبورگینی همچنین با کمپانی میتسوبیشی رایون برای روش تولید پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن در مقیاس بزرگ کار می‌کند.

لامبورگینی استفاده از فیبرکربن در خودروهای خود را از حدود ۳۰ سال پیش و در کانتاش کواترو والوله آغاز کرده است. اگر این پروژه‌ی تحقیقاتی پزشکی موفقیت‌آمیز باشد شاید قطعات فیبر کربنی لامبورگینی بتوانند در بدن انسانها نیز جای بگیرند!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. PaRHaM

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    چقدر باحال!❤
    دوس دارم پیشرفتشو ببینم
    ولی فک کنم هزینه اش هم زیاد باشه این عضو های مصنوعی
    نمیدونم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sasan

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    همیشه جلوتراز زمان خودش فکرکرده..برای همین بهترینارو خلق میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amir

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    دلم میخواد یه قلب با آرم لامبورگینی درست کنن ???
    خیلی ها برای خریدش اقدام میکنن ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mehran911

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (148 ديدگاه)

    من قبلا در موردش خوندم
    فیبرکربن با قابلیت فورج کاری کار خارق العاده و نوآوری بینظیریه که از دستاوردهای لامبورگینیه
    توصیه میکنم در موردش بخونید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شاهین پسر

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    پیشرفت زیر پوست لامبورگینی داره تحقق میابه و خیلیا کشفش نکردن.ولی من وقتی سستو المنتو رو توی تخته گاز دیدم چیکار کرد فهمیدم لامبورگینی در اصل چیکار کرده!
    وقتی کابین سرنشین رو با فیبرکربن میسازه و توی تصادف اونتادور اس وی توی اتوبان خودشو نشون میده که چی ساخته.بازم ی عده ایمان نمیارن به لامبورگینی
    وقتی میگن سوپر اسپرت واقعی یعنی لامبورگینی یعنی این.وگرنه من هیچ مشکلی با کونیخزگ و بوگاتی و فراری و … ندارم هرکدوم واس خودشون تکنولوژی دارن ولی لامبورگینی رو واس این دوست دارم که خیلی ساکت و آروم کار خودشو میکنه تازه بهش ننگ هم میچسبونن!
    راستی بابت این نشریه قشنگ و مفید ممنون.عالی بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. علي طهران

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (971 ديدگاه)

    از ته ته ته ته قلبم برای کارارزشمند لامبورگینی خوشحالم. حرکت بسیار پسندیده ایی هست که شرکتهای مثل شرکت خودروسازی به فکرما معلولان هست کاش یه روزی بقیه معلولان و من بجای پروتز معیوب یه پروتز باکیفیت داشتیم تا درزندگیمون تاثیر موثبتشو حس میکردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا