لامبورگینی

وفاداری لامبورگینی به پیشرانه‌های سنتی!

سبد محصولات لامبورگینی اتکای بسیار پررنگی به پیشرانه‌های بزرگ و قدرتمند نظیر نسخه‌های ۱۰ و ۱۲ سیلندر داشته و در حقیقت اولین خودروی استفاده کننده از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر مدل ۳۵۰ GTV بوده است. این خودروساز ایتالیایی هفته پیش به وضوح گفت که تا حد امکان از پیشرانه‌های خود استفاده خواهد کرد.

2016 Lamborghini Huracán LP580-2
مائوریزو رجیانی رئیس بخش تحقیق و توسعه لامبورگینی می‌گوید پیشرانه‌های ۱۰ و ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی موجود در خودروهایی چون اوراکان و آونتادور تا حد امکان در سبد محصولات شرکت باقی خواهند ماند. او گفت:

آرزوی من حفظ پیشرانه‌های تنفس طبیعی تا حد ممکن است. این احساسی عاطفی در یک خودروی سوپر اسپورت می‌باشد.

Lamborghini Aventador S 2017
تا به اینجا لامبورگینی یکی از معدود خودروسازانی بوده که از پیشرانه‌های توربو یا هیبرید الکتریکی استفاده نکرده است. اولین محصول توربو و پلاگین هیبریدی لامبورگینی شاسی‌بلند جدید اوروس خواهد بود که در چهارم دسامبر معرفی می‌شود. انتظار می‌رود اوراکان و آونتادور نیز در سال‌های آینده این رویه را دنبال کنند.


رجیانی با اشاره به شاسی‌بلند اوروس می‌گوید:

جای گذاری باتری‌ها و وزن فاکتورهای مهمی در خودروهای سوپر اسپورت هستند. ما کار خود را با اوروس آغاز کرده و سپس آرزوی وزن سبک (برای تکنولوژی هیبریدی در سوپر اسپورت ها) می‌تواند تحقق یابد.

Lamborghini Aventador S 2017
اگرچه خودروهای اسپورت و هیبریدی لامبورگینی و حتی مدلی سدان می‌توانند رنگ واقعیت به خود بگیرند اما انتظار نداریم هیچ تکنولوژی خودرانی را در آینده نزدیک در یک لامبورگینی ببینیم. این برند گفته که آخرین کمپانی ارائه دهنده تکنولوژی خودران خواهد بود.

lamborghini urus rendering
انتظار می‌رود شاسی‌بلند جدید لامبورگینی با تعدادی از تجهیزات مدرن دنیای خودرو شامل کروز کنترل تطبیقی، دوربین عقب و دستیار حفظ خودرو بین خطوط عرضه شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    همینه که لامبورگینی رو خاص میکنه (:

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. HORSE

      ۲۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      هنر تنفس طبیعی رو توی فراری میبینم!
      و همچنین هنر ساخت پیشرانه های مختلف!
      تا الان هم فراری تونسته قدرت بیشتری از تنفس طبیعی بگیره تا لامبورگینی رکورد هم دست فراریه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir SCHUMACHER

        ۲۷ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        نمی‌دونم چرا همیشه تو مقالات لامبورگینی حرف از فراری و‌ مکلارنه !
        دقیقا از وقتی موفقیت های لامبورگینی و عرضه ی مدل های جدید شروع شده.

        پدال جان چشم نخوره ماشالله هر ماه یک مقاله از لامبورگینی می‌ذاره همونم یک عده با مقایسه های الکی و خنده دار خرابش می‌کنند.

        بابا بیخیال !
        دست از سر لامبورگینی بکشید !

        من اون هنری که شما میگی رو تو لامبورگینی می‌بینم‌ . خودروسازی که با موتور ۵/۲ لیتری تنفس طبیعی رکوردی در نوبرگ رینگ زد که تا یک ماه همه می‌گفتند لامبورگینی داره دروغ می‌گه!

        تو همین سایت فقط من و ۵-۶ نفر دیگه بودیم که دفاع می‌کردیم

        فدای سرش که قدرتش بیست اسب از فراری کمتره !
        لامبورگینی همینجوری که هست عشقه.

        هنر تنفس طبیعی !!!!!!!!
        باشه !!!

        بالاترین سطح تنفس طبیعی یعنی لامبورگینی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۲۹ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1167 ديدگاه)

          امیر حال کردم واست بیگ ایول
          لامبو داره بی ادعا کارشو انجام میده پیش رو هست تو همه کارا ولی بازم هستن کسایی که تعصبی میان خرابش میکنن اونم با نظرای شخصی حالا مهم نیستن
          مهم اینه لامبو اصالتشو حفظ کرده وگرنه واس گرفتن بازار خوب میتونست 8سیلندر توربو هم بزنه روی محصولاتش (مثل آر8 و 458)
          اما همینطور که خودش میگه تنفس طبیعی حال میکنه نه مصنوعی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. HORSE

          ۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (217 ديدگاه)

          اگر ٢٠ اسب بود که من روم نمیشد اینطور انتقاد کنم!
          من فقط زمانی میگم ایراد به فلان کمپانی وارده که واقعا دلیل داشته باشم!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. (ali(chevy nova

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    تو این حرف یک دنیا معنى هستش
    ((آرزوی من حفظ پیشرانه‌های تنفس طبیعی تا حد ممکن است. این احساسی عاطفی در یک خودروی سوپر اسپورت می‌باشد.))
    هىچى موتور تنفس طبىعى نمىشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mehran911

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    آفرین به لامبو
    این حرکت سوپراسپرت سازها خییلی جالبه
    پورشه هم جدیدا اعلام کرده موتورهای نفس طبیعی رو حذف نخواهد کرد
    و گفته تا زمانی که حتی یک نفر علاقه مند به گیربکس های دستی باشد این گیربکس ها ارائه خواهند شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ارش

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    آفرین به لامبورگینی موتور 12 سیلندر یه هیجان خاصی داره یادمه جاگوار xj 12 با موتور دوازده سیلندر هم عرضه می شد البته درمدل دهه 70 .خیلی هیجان انگیز و با جذبه بود.یه سدان دوازده سیلندر 300 اسب بخاری با 240کیلومتر سرعت و یه طراحی فوق العاده بود همین ویژگیهاش اون رو در کنار اسطوره هایی مثل لامبو رگینی کانتاچ و فراری 365 جی تی بی قرار میداد.البته نه از نظر فنی از نظر خاص بودن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Omid622

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    اصلا موافق شاسی بلند لامبو و سدان لامبو الکتریکی کردن لامبو توربو کردن لامبو و این جنگولک بازیا نیستم
    لامبو فقط و فقط تنفس طبیعی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir SCHUMACHER

      ۲۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      لامبورگینی وقتی من و شما هنوز به دنیا نیامده بودیم شاسی بلند اسپرت می‌ساخته.
      شاسی بلند اسپرت رو لامبورگینی به بقیه یاد داد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. پیام اکرمی پور

    ۲۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1573 ديدگاه)

    فعلا که تو بهینه سازی،دست هیچ کدوم ازین برندها نیست جز پروجکت وان مرسدس!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا