طراحیلامبورگینی

لامبورگینی راتون، طرحی نو برای نسل جدید خودروهای مسابقه‌ای!

کانسپت لامبورگینی ترزو میلنیو را به یاد می‌آورید؟ این خودرو با همکاری MIT ساخته شده بود و می‌خواست یک سوپرکار الکتریکی با ساختاری فوق‌العاده سبک‌وزن و ظاهری بسیار آئرودینامیک را به نمایش بگذارد.


البته این یکی که با نام راتون شناخته می‌شود ظاهراً گیراتر است، حداقل سازنده‌ی آن یعنی دیوید پلیچیاری این عقیده را دارد. هدف او طراحی خودرویی بوده که نشان دهنده‌ی نسل جدید خودروهای مسابقه‌ای باشد، خودروهایی که از آئرودینامیک ساختارشکنی بهره برده و راه‌حل‌های فنی نوینی داشته باشند.


آئرودینامیک فعال راتون به‌صورت خودکار توسط حسگرهای خودرو مدیریت شده و باعث می‌شود خودرو در سرعت‌های بالا و هنگام عبور از پیچ‌ها پایداری مثال‌زدنی‌ای داشته باشد. نسل بعدی چرخ‌ها نیز به این موضوع کمک می‌کند چراکه ترکیبی از بخش‌های مگنتیک، الکترو استاتیک و… هستند. البته ما از طرز کار این چرخ‌ها مطمئن نیستیم اما خیلی علمی تخیلی به نظر می‌رسند.


دیگر ویژگی جالب‌توجه این کانسپت مجازی بافت بدنه است که گفته شده نورانی بوده و رنگ آن می‌تواند تغییر یابد بنابراین زمانی که رانندگان با خطری بالقوه مواجه شوند و یا اینکه در مسابقه خطری وجود داشته باشد رنگ خودرو عوض خواهد شد.


البته ظاهر خودرو همچون ویژگی‌های منحصربه‌فردش وجه اشتراک چندانی با کانسپت لامبورگینی ترزو میلنیو ندارد. جدای از چرخ‌های بزرگ، راتون تقریباً مشابه نسل بعدی خودروهای فرمول ۱ بوده ولی فاقد بال عقب می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ساسان

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    تقریبا”یک خودرو فورمول1هست…لامبورگینی اینهمه پتانسیل داره تو طراحیش.اینهمه المانها وزوایای زیبا..اما اون علاقه مندانی که به شکل مستقل رندر میزنن برای این خودرو ساز نود درصدش طرحهای بیخودیه…الان این توسبک خود F1بودنشم میتونست از المانهای طراحی شرکت بیشتر استفاده کنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. OMID

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    هویت نداره

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا