لامبورگینیهفته نامه

کیوانی کی روس، لامبورگینی اوروس با سلیقه ایرانی

امید پورسعیدی: تولید اوروس، فرزند کم سن ولی قوی هیکلی که سود بسیار خوبی را به همراه آورده و تقریباً نصف تولیدات لامبورگینی را شامل می‌شود توانست از مرز ۵۰۰۰ خودرو در سال ۲۰۱۹ عبور کند.

لامبورگینی کیوانی کی روس

جای تعجب ندارد که هر تیونری علاقه‌مند است اوروس را به گاراژ خود برده و دستی به سر و روی آن بکشد. در همین اواخر یک شرکت تیونینگ نوپا ولی ایرانی بنام کیوانی، اوروس را زیر تیغ جراحی خود برده و نتیجه آن هیولایی بوده با نام کی روس (کیوانی + اوروس) که آن را به یکی از جذاب‌ترین سوپر اس یو وی‌های دنیا تبدیل کرده.

لامبورگینی کیوانی کی روس

ابتدا بپردازیم به خلاصه‌ای از اطلاعاتی که از این شرکت نوپا به دست آورده‌ایم و سپس به سراغ دست‌پخت جدیدشان یعنی کی روس برویم!
این شرکت در سال ۲۰۱۸ با هدف تیونینگ بدنه و تغییرات موتور البته در سطح کاملاً جدید و بالاتری و با تکنولوژی و دستگاه‌ها و ابزار مدرن تأسیس شده است؛ و البته فرآیند تولید از اواسط سال ۲۰۱۹ انجام شده که در طول مدت ۶ ماه این کمپانی موفق شده ۷ پکیج مختلف روی ۷ عنوان خودرو، طراحی نماید که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

لامبورگینی کیوانی کی روس

کما اینکه تیم مدیریت و تولید این شرکت تجربه و حضوری ۲۰ ساله در بازار ماشین‌های لوکس و سوپراسپرت دارد؛ و همین مدت هم سابقه طراحی و اجرای بدنه و کار در حوزهٔ فیبر کربن را داراست. تیم مدیریت این شرکت که دارای قسمت‌های مختلف است شامل ۷ مدیر ارشد (با زیرگروه و مجموعه) به همراه تیم تولید و اجرا که پیش از ۱۵۰ نفر را شامل می‌شود و مقر آن در فرانکفورت آلمان واقع شده است.

لامبورگینی کیوانی کی روس

از محصولات کیوانی می‌توان به تیونینگ و ارتقای مرسدس جی کلاس و بنتلی کانتیننتال جی تی جدید اشاره کرد و اوروس سومین محصول این تیونر محسوب می‌شود!

حال برگردیم سراغ کی روس! از موتور این سوپر اس یو وی توانسته‌اند ۷۵۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۹۸۰ نیوتن بر متر استخراج کنند که شتاب آن را به ۳.۳ ثانیه رسانده است! عالی نیست؟

لامبورگینی کیوانی کی روس

اگر اوروس را از طریق خود این شرکت سفارش دهید رینگ‌های ۲۴ اینچی به همراه افزایش قدرت موتور و یک پکیج کامل آئرودینامیکی از جنس فیبر کربن با قیمت ۴۸۰ هزار یورو برایتان آب خواهد خورد که شامل خود ماشین نیز می‌شود.

لامبورگینی کیوانی کی روس

گلگیرهای فیبر کربنی کیوانی ۲۹ میلی‌متر به پهنای این خودرو اضافه کرده و ورودی‌های هوای بزرگ در جلوی این ماشین جریان هوای خوبی را برای سرد کردن بزرگترین کالیپرهای ترمز نصب شده از جنس فیبر کربن در دنیا بر روی یک خودرو را فراهم نموده‌اند! بامپرهای جلو و عقب این SUV از نو طراحی و نصب شده و تماماً از جنس فیبر کربن هستند.

لامبورگینی کیوانی کی روس

در پشت این خودرو نه یک، بلکه دو عدد بال و اسپویلر مشاهده می‌کنید یکی در سقف و دیگری چسبیده به چراغ‌ها و پایین شیشه پشتی نصب شده و زیبایی آن را دوچندان نموده است.

لامبورگینی کیوانی کی روس

در قسمت جلویی این ماشین که آن را خشن‌تر از یک اوروس عادی کرده می‌توان به کاپوت تمام فیبر کربنی که ۶ کیلوگرم سبک‌تر از یک کاپوت عادی است و آینه‌بغل‌های تمام فیبر کربنی و یک LED به شکل Y در زیر چراغ‌ها که امضای محصولات لامبورگینی است، اشاره کرد.

لامبورگینی کیوانی کی روس

همچنین سیستم کاملاً جدید و پرسروصدای اگزوز این ماشین ۶۰ اسب به قدرت این خودرو اضافه کرده است.

لامبورگینی کیوانی کی روس

حال برویم به داخل این خودرو که کیوانی سنگ تمام گذاشته و کل داشبورد و غربیلک فرمان را دوباره از فیبر کربن خالص و رنگ زرد تلفیق و با نوشته کیوانی زیبایی آن را دوچندان کرده است.

لامبورگینی کیوانی کی روس

برای داخل این خودرو می‌توانید چرم تمام دست‌دوز یا آلکانترا را سفارش دهید و آن را با فیبر کربن مخلوط کنید یا تماماً از فیبر کربن سفارش دهید درحالی‌که خود لامبورگینی این‌چنین اختیاراتی را برای مشتریانش فراهم ننموده است.

لامبورگینی کیوانی کی روس

دریچه‌های هوای داشبورد؛ فرمان؛ کنسول؛ صندلی‌ها؛ کفی صندوق عقب و… همگی از جنس فیبر کربن هستند!

لامبورگینی کیوانی کی روس

چه شما این خودرو را به شرکت سفارش دهید یا خودروی خودتان را به گاراژ این شرکت ببرید ظرف ۴ الی ۶ هفته با تمامی شخصی‌سازی‌هایتان تحویل خواهید گرفت و می‌توانید صاحب یکی از خاص‌ترین اوروس‌های دنیا باشید!

ترجمه و گردآوری: امید پورسعیدی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
keyvany

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    این ماشین به صورت استاندارد اینقدر خشن هست که دیگه نیازی به اَنگولک نداشته باشه اما همیشه افرادی هستند که خاص ها را خاص تر میخواهند .
    تیونینگ روی این مدلها شلوغ بازیه تا زیبایی و اسپورتی (( نظر شخصی )) .

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. sina7

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (435 ديدگاه)

      هر دفعه آرمشو میبینم، حیوانی میخونم =)))
      فونت حرف k واقعا بده

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Hamidreza

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2442 ديدگاه)

        منم اول خوندم حیوانی!XD

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. اعتمادیان

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    درود بر جناب کیوانی و تیمش
    چقدر کارش زیباس خصوصا اون جی کلاس که به یک الماس تبدیل شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Dante

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (32 ديدگاه)

    هیولایی بود رام نشدنی تر شد
    کاش کشوری نرمال داشتیم تو خاک خودمون ساخته و پرداخته میشدند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    الان این جذاب شده؟؟ اره برای بچه های 10-12 ساله / امیدی به روبراه شدن اوضاع نیست ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Enzo

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    تیونینگش روی Gکلاس واقعا خوب جواب داده ولی روی اوروس و بنتلی جالب نشده بنظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ali a

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    دمه هر چی تیونر ایرانی حالا چه بین المللی مثل منصوری و کیوانی و رضوانی ! و گمنام های داخلی گرمه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (804 ديدگاه)

    کا میگفت با پیکیج تمام فیبر کربن چقدر وزنش کم شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. meysam

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    اون جی کلاسه بدمصب خیلی خوب شده. خوب که نه عالی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Farzad

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    همون اوروس فابریک کارخونه ای رو ترجیح میدم ترجیحا سفید?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سارا

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (217 ديدگاه)

      یه عده رو به زور هم نمیشه به بهشت برد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        شما اگه خیلی خوشتون اومده برید یکیشو بخرید .
        هر کسی یه سلیقه ای داره ، یاد بگیریم به سلیقه های هم احترام بزاریم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سارا

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (217 ديدگاه)

          اگه جنبه اجتماعی بودن نداری کامنت نزاربرو وبسایت درست کن بخش نظر و کامنت هم نذار بعد اونجا هرچی خواستی بنویس

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. OMID

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        به صرف اجتماعی بودن وبسایت نمیشه به بقیه توهین کرد
        این لحن کنایه ای مناسب اجتماع نیست
        اول آداب اجتماع رو یاد بگیرید بعد بقیه رو ضد اجتماع بنامید
        به جای این لحن میتونستید بگید :من اینو بیشتر از استوکش دوست دارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سارا

          ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (217 ديدگاه)

          شماها که دور خودتون دایره کشیدید و برای دیگران قانون تعریف میکنید جایی بنویسید که کسی جواب نده که بهتون هم بر نخوره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. OMID

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      منم همینطور فقط ترجیحا نارنجی باشه :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. حمید

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (370 ديدگاه)

    هرکی استعدادی داشت رفت ما موندیم و جنگ توقف تولید پراید !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. doubt

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    جی کلاس خیلی خوب شده. بنتلی هم خوبه مخصوصا داخلش. اما اوروس واقعا خوب نشده. بلکه بد شده. فقط کاپوت و دیفیوزرش خوب شده به نظرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. s\i\,v

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (40 ديدگاه)

      رینگ هاش رو به من میدادن بدون لحظه ای مکس سطل آشغال

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. سجاد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (233 ديدگاه)

    احسنت. فقط برای شناسوندن و اینده برند و.. باید به اسم و تلفظش مخصوصا در مجامع بین المللی هم توجه کرد. نه اینکه مثلا چون منصوری فامیلیش رو گذاشته پس منم همون کارو کنم. فکر نمیکنم تلفظش برای خارجی زبانها خیلی راحت باشه حداقل به اندازه رضوانی یا منصوری راحت نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حسین

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امیدوارم بر نخوره و نریزین سرم
    اما از هیچکدوم از این تیونینگ کارای ایرانی خوشم نمیاد.
    یا از رو بقیه اسکی رفتن یا یه چیزی از پیش خودشون درست کردن نه فلسفه درست حسابی داره و نه پایه و اساس کار درست حسابی.
    مثلا همین اوروس بدبختو ببین تو تمام قطعاتش نوشته کیوانی. حالا بگذریم فونت رو اسکی رفته
    یکی به گوششون برسونه یا مثل برابوس و باقی تیونیگ کارا یه چیز خوب بدین یا اصلا سراغش نرین. ماشین بدبختو ببین چیکار کرده. کلا از قیانه و ریخت و زیبایی انداختتش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID-LAMBO

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (414 ديدگاه)

      چشم ! حتما به گوششون میرسونیم نظر پر محتوا و قوی شما رو !
      امید وارم خود آقای کوروش منصوری با دیدن نظر شما بار و بندیل شو جمع کنه و بیاد تو جاده هراز – چالوس یه مکانیکی بزنه و موتور پراید و آردی و . . . تعمیر کنه !
      امر دیگه ای نداری فراستی جان ؟ ؟ ؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  14. net

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3133 ديدگاه)

    همون ماشین ساده بدون تیونینگ زیباتره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  15. سیاووش

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوب دوستانی که خوششون نیومده و نپسندیدن ، نخرن برن پراید ۶۰ تومنی از سایت سایپا بخرن باز شده سایت

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (753 ديدگاه)

      هر کی از این اوروس خوشش نیومد جمع کنه از وبسایت بره دی:

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا