لامبورگینی

لامبورگینی وننو، تنها 3 عدد

تصاویر از جدیدترین لامبو به نام Veneno به بیرون درز کرد! علاوه بر اینترنت روزنامه های معتبر نیز اقدام به منتشر کردن این تصاویر کرده‌اند.اما برای دیدن تصاویر واقعی این خودرو باید تانمایشگاه ژنو صبر کنیم.

Lamborghini Veneno
Lamborghini Veneno

این خودرو روی شاسی یک تکه فیبرکربنی ساخته خواهد شد که قبلاً هم در ساخت برخی از مدل‌های آوانتادور بکار گرفته شده بود.این خودرو دارای یک موتور ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر خورجینی است که می‌تواند ۷۴۰ اسب بخار نیرو تولید کند یعنی یک گاو وحشی واقعی! این قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. این خودرو می‌تواند بیشتر ۳۵۵ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را تنها در عرض ۲.۸ ثانیه طی کند.

طراحی این خودرو کاملاً واقعاً منحصر به فرد است، بیشتر المان های طراحی این خودرو از خودروهای مسابقه ای الهام گرفته شده مانند چراغ‌های بزرگ جلو و چراغ های بومرنگ مانند عقب. داخل خودرو هم مانند سایر لامبوها دارای طراحی خاصی است. چرخ های جلوی این خودرو ۲۰ اینچی و چرخ های عقب هم ۲۱ اینچی است، یک اسپویلر بزرگ هم برای روی زمین نگه داشتن این جت جنگنده طراحی شده است.

گران‌ترین خودروی لامبو!!! این خودرو ۴.۵ میلیون دلار قیمت خورده است. جالب است بدانید برای خیلی‌ها رقم ناچیزی است، از این خودرو به صورت سفارشی تنها ۳ عدد تولید خواهد شد که متاسفانه همگی پیش فروش شده اند! در تصاویر مدل خاکستری رنگ این خودرو را می‌بینید اما این مدل تولیدی نمی‌باشد، ۳ مدلی که تولید خواهند شد بر اساس پرچم ایتالیا به سه رنگ سبز، سفید و قرمز عرضه خواهد شد. مدل خاکستری در نمایشگاه ژنو حضور پیدا خواهد کرد. همه چیز در این ویدئو مشخص است:

بروز رسانی – نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: نمایشگاه امسال سه ستاره داشت: وننو، مک لارن P1 و جانشین انزو یعنی LaFerrari. اما بحث ما در اینجا پیرامون اولین ستاره یعنی وننو خواهد بود. ریشه نامی که لامبورگینی برای این خودرو درنظر گرفته به سال ۱۹۱۴ میلادی بر میگردد که یکی از معروفترین ماتادورهای اسپانیا یعنی José Sánchez Rodríguez بدست یکی از سریع ترین و وحشی ترین گاوهای آن زمان که وننو نام داشت، کشته شد.

تنها مشخصه جدیدی که از این خودرو در ژنو اعلام شده، وزن خالص ۱,۴۵۰ کیلوگرمی آن بوده که حدود ۱۲۵ کیلوگرم سبکتر از آونتادورهای استاندارد است و نسبت قدرت به وزن آنرا به ۱.۹۳ کیلوگرم به ازای هر اسب بخار می رساند. همچنان که قبلا گفته شد، خودرویی که تصاویر آنرا مشاهده میکنید با کد number 0 شناخته شده و نسخه آزمایشی و مختص خود کمپانی است که به احتمال فراوان بعد از اتمام مراحل تحقیقاتی اش و آماده شدن نسخه تولید نهایی وننو، راهی موزه لامبورگینی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. Infinite

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    بی نظیره…
    فقط 3 عدد…!
    کار لامبورگینی تحسین بر انگیزه…
    راستی پدال پرچم ایتالیا تغییر کرده؟ :)
    “آبی” – سفید – قرمز …
    لطفا اصلاح کنید.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. سید علیرضا سیادتی

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (29 ديدگاه)

      باتشکر،اصلاح شد.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (205 ديدگاه)

    چی بگم.جایی برای حرف نزاشته.فقط میشه گفت فوق العادس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. JINPACHI

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (251 ديدگاه)

    بسیاری از مردم نمی تونن بخرند.قیمتش خیلی خیلی زیاده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Infinite

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (219 ديدگاه)

      اگر ارزان هم بود خیلی ها نمی تونستند بخنرد.
      فقط 3 عدد از این ایتالیایی تولید میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Infinite

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (219 ديدگاه)

      اگر ارزان هم بود خیلی ها نمی تونستند بخرند.
      فقط 3 عدد از این ایتالیایی تولید میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. oslob22

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (205 ديدگاه)

    به نظر دوستان اگه ؛ اگه بازم میگم اگه این خودرو به دست به اصطلاح توانمند ایرانخودرو یا سایپا طراحی و تولید میشد به چه قیمتی روانه بازار میکردن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. masoud

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (323 ديدگاه)

    بسیار زمخت

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. sajjad1112

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (89 ديدگاه)

    کاش از سایپا هم درمورد طراحیش مشاوره میگرفت
    خخخخخخخخخ
    شوخی کردم خیلی زیبا و خشنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sajjad1112

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (89 ديدگاه)

    چقدر4.6 میلیون.بله برا اقا زاده ها رقم ناچیزیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. enzo

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (321 ديدگاه)

    نترس تولیدش اینقدر محدوده که دست اون آقازاده ها هم بهش نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ناشناس

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (205 ديدگاه)

    یکی از خوبیهای این ماشین اینه که به خاطر تعداد کمش هم فقیر حسرتشو میخوره هم غنی.دم لامبورگینی گرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. داوود

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    این ماشینه؟
    چه خبره قیمته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ابوالفضل

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من فقط میتونم تو need for speed اینو داشته باشم.هی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حسین

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    پراید قشنگ تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. sajjad1112

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (89 ديدگاه)

    پدال چرا کامنت منو پاک کردی.از نارنجی تموم کردیم حالا رسیدیم به تو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ALI

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کاش منم یکیشو داشتم…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ALI

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کاش ایران تولید میکرد تا ما هم بتونیم داشته باشیم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رامتین

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    من در زمینه لامبورگینی بسیار مطالعه داشته ام. بهرها هم با دوستان بحث کردیم.
    بیشک برترین اتومبیل دنیا لامبوست. از مدل 1963 که مدل GT را وارد کرد تا مدل 2014 آونتادور و سستو آلنترا که بزودی وارد میشه همیشه سازندگان و روسای لامبو مفهوم سرعت و ابهت را در اتومبیلهاشون دنبال کردند.
    بسیار زیباست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir_96

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      آقا رامتین اولا سستو آلنترا نه و سستو المنتو.
      دوما وقتی که از آقای “مک کنزی” (تستر مجله کار اند درایور) سوال کردند که ناامید کننده ترین اتومبیلی که در سال 2012 راندید چه بود؟ او در پاسخ گفت لامبورگینی آونتادور.
      این مقاله و شرح آن در صفحه 46 مجله ماشین شماره 362 (اسفند ماه 91) تحت عنوان “چرا لامبورگینی نیازمند اصلاحات است؟” به چاب رسیده است که به علاقه مندان و مخصوصا شما آقا رامتین مطالعه آن پیشنهاد می شه.

      موافقم 0
      مخالفم 2
  17. slr722

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    اقا رامتین ناراحت نشیاااا…

    اقا رامتین تو این که لامبو عالی کار میکنه هیچ شکی نیست…

    ولی میشه منم قانع کنی…

    چون همیشه اولین نبوده…

    کارخونه های قوی دیگری هم هستن…مثل:

    مکلارن فراری پورشه پاگانی و خیلی خیلی دیگه…

    پس بیشک بهترین نیست…
    جز بهترینهاست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مجید

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    کاش یه رینگ درست و حسابی پاش می نداختن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. دانا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    میشه اون کسی که به کامنت اول منفی داده خودشو معرفی کنه و دلیلشو بگه آخه الکی که نمیشه همدیگرو رد کرد که این رفتار شما توی حوزه خرد و معرفت نیست واقا

    موافقم 2
    مخالفم 0
  20. sajjad1112

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (89 ديدگاه)

    اقا من که چیزی نگفتم یکی از دوستان گفت این ماشینه؟
    منم گفتم:پ ن پ الاغه دادیم دست سایپا این شکلیش کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مهراد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    آدم با این ماشین بره دوردور! آقا اون سه رنگ سبز سفید قرمز پرچمه ایرانه! باز افتخار آفرینی کردیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. میثم

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    توجــــــه!!
    دوستان به دلیل بالا بودن قیمت این خودرو بیاید دست به دست هم بدیم و شرکت لامبورگینی رو تحریم کنیم و دیگه ماشین نخریم!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. nima

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی واقعا بی نظیره، انگار از آینده اومده!، اگر فقط یکی دیگه از روش میساختن من میخریدم، حیف شد واقعا… :/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. احسان 16v

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    در برابر طراحی فوق زیبای تیبا هاچ بک هیچی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. پروفشنال

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رویایی ترین لامبورگونی(به قول جمشید مشکات ویلای من) که تا حالا دیدم بسیار بی نظیر
    ضماً مهراد عزیز عرق ملیتو ایول می بالم بهش اما ایتالیا هم رنک پرچمش همینه ولی شاید طراحش ایرانی باشه
    درکل زنده باد ایران و ایرانی!
    زنده باد لامبورگینی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. poorahmadi

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    به نظر من طراحیش یه ایراد داره و اونم اینه که طرحش خیلی شلوغ و عجق وجق هست. کسی با نظر من موافقه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. A

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوب طبق معمول این مدلم مث سایر مدل های لامبو شگفت انگیزه.در مجموع طراحی بدنه زیباست که بر اساس آونتادور طراحی شده.
    ولی بنده به شدت با طراحی چراغای جلو و عقب مخالفم.میتونست خیلی زیباتر باشه.نمای عقب ماشینو به گند کشیده.همچنین چراغای جلو بیش از حد کشیده شده.
    اون بال عقبم یه خورده بی ریخت هست. از لامبو انتظار بیشتری میره.اصولا مدلهای محدودش اینجوریه.
    صدای اگزوزم که وحشتناکه ولی به پای صدای آونتادور نمیرسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اب

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      البته لامبو هر از چند گاهی بعد از تولید چند مدل بسیار زیبا یک مدل رو خراب میکنه.که حالا ما به بزرگی خودمون می بخشیم.! این مدلم که محدوده حتما سلیقه ی مشتریاش اینجور بوده!
      وگرنه لامبورگینی بایستی اصالتشو حفظ کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. Yanni

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (310 ديدگاه)

    آره عزیزم انقد شلوغش کردن که ماشین شبیه سفینه شده .یه جورایی طراحیش فضاییه.فکر کنم دنده هوایی هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. mojtaba

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    این چیه بابا.!!!برید هاچ بک تیبا رو ببینید….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. رضا

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا منم میخام یکیشو سفارش بدم باید چیکار کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ا

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مبلغو میریزی به حساب.بعد با من تماس میگیری واسه مراحل بعدی.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا