لندروور-رنجروور

دوپینگ الکتریکی دوک بریتانیایی: بررسی رنجروور اسپرت PHEV

در سال ۲۰۱۸ خودروهای الکتریکی بیشتری را نسبت به هر زمان دیگری خواهیم دید و لندروور نیز از این قافله عقب نمی‌ماند زیرا نسخه‌های پلاگین هیبریدی رنجروور را ارائه می‌کند و ما این شانس را داشته‌ایم که پشت فرمان رنجروور اسپرت PHEV مدل سال ۲۰۱۸ بنشینیم.

رنجروور اسپرت هیبریدیPHEV
همانند برادر بزرگ‌تر، مدل اسپورت نیز در پشت خود نشان P400e را یدک می‌کشد که نشان دهنده ترکیبی از قدرت بنزین و الکتریکی بوده و خروجی قوای محرکه آن تنها یک واحد زیر ۴۰۰ اسب بخار است.

رنجروور اسپرت هیبریدیPHEV
این قدرت ترکیبی از خروجی پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۲۹۶ اسبی و واحد الکتریکی ۸۵ کیلوواتی است. پیشرانه احتراق داخلی مذکور به‌صورت تک‌وتنها در مدل Si4 نیز بکار رفته اما واحد الکتریکی باعث می‌شود اسپورت پلاگین هیبریدی در بحث شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت تنها ۰.۷ ثانیه سریع‌تر از برادر احتراق داخلی خود باشد؛ اما مصرف سوخت این نسخه پلاگین هیبریدی بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است. البته ما در تست دنیای واقعی به عددی نزدیک به ادعای کمپانی دست پیدا کردیم اما چیزی که خود را نشان می‌دهد آلایندگی ۶۴ گرمی در هر کیلومتر است که باعث می‌شود مالیات کمتری پرداخته شود.

رنجروور اسپرت هیبریدیPHEV
بررسی تخصصی ما شامل مسیری متشکل از خیابان‌های شلوغ و همچنین بزرگراه‌های کالیفرنیا و البته گاهی اوقات مسیرهای آفرود ملایم بود. همانند رنجروور اسپورت، مدل اسپورت نیز در شهر عملکرد خوبی داشته به گونه‌ای که سریعاً و بدون سر و صدا شتاب می‌گیرد. لندروور ادعا می‌کند این خودرو در حالت تمام الکتریکی برد حدود ۵۰ کیلومتری داشته اما ما می‌گوییم در استفاده روزمره این عدد به حدود ۳۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند؛ و اگر بخواهید باتری اسپورت PHEV را با شارژر سریع شارژ نمایید به ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت اما با شارژر خانگی ۱۰ آمپری این زمان به ۷ ساعت و نیم افزایش می‌یابد.

ما از حالت Save سیستم هیبریدی استفاده کردیم تا ببینیم که اسپورت پلاگین هیبریدی در مواجه شدن با شرایط آفرود چگونه عمل می‌کند. خب پاسخ ما عملکرد خوب است و کنترل قدرت فوق‌العاده‌ای وجود دارد اما زمانی که قدرت باتری را حفظ می‌کنید یا شارژ آن تمام می‌شود باید به پیشرانه ۴ سیلندر تکیه کنید و این همان جایی است که اسپورت بهترین حالت را ندارد.

رنجروور اسپرت هیبریدیPHEV
وزن اضافی سیستم پلاگین هیبرید به این معنی است که پیشرانه در زمان عدم استفاده از قدرت بیشتر واحد الکتریکی باید کار بیشتری را انجام دهد و البته این پیشرانه آرام‌ترین نسخه موجود نیست؛ بنابراین اگر پدال گاز را برای بهره‌مندی از قدرت پیشرانه احتراق داخلی و الکتریکی تا ته بفشارید صدای ناله‌ای را خواهید شنید که برای یک شاسی‌بلند لوکس و اسپورت عجیب است.

رنجروور اسپرت هیبریدیPHEV
P400 e اسپورت هنوز هم ترکیب مناسبی از راحتی سواری و چابکی برجسته یک شاسی‌بلند بزرگ را ارائه کرده و در عین حال بازنگری‌های صورت گرفته برای مدل سال ۲۰۱۸ باعث شده ظاهر خودرو روان‌تر شود و همچنین در بخش جلو نیز چراغ‌های LED جدیدی اضافه شده‌اند.

رنجروور اسپرت هیبریدیPHEV
داخل کابین رنجروور اسپورت PHEV همچون همیشه جذاب و جادار بوده و در آن شاهد اضافه شدن سیستم اطلاعات سرگرمی Pro Duo با دو صفحه‌نمایش هستیم که ظاهر فوق‌العاده‌ای داشته اما هنوز هم از نظر ارتباطات گوشی هوشمند در پسِ رقبا قرار می‌گیرد.

خب بهتر است به بحث قیمت‌گذاری نیز اشاره کنیم. رنجروور اسپورت پلاگین هیبریدی بسته به مشخصات خود ۱۴۵۵ تا ۵۶۵۵ پوند گران‌تر از نسخه دیزلی ۶ سیلندر ۳ لیتری می‌باشد. با در نظر گرفتن پرفورمنس روی کاغذ، مصرف سوخت و مزیت‌های مالیاتی بالقوه، این خودرو مناسب به نظر می‌رسد. اگر شما اکثر اوقات از قدرت پیشرانه الکتریکی استفاده کنید نسخه پلاگین هیبریدی خوب به نظر خواهد رسید اما اگر بخش اعظم وقت خود را در بزرگراه‌ها سپری می‌کنید نسخه دیزلی این خودرو هنوز هم می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

رنجروور اسپرت هیبریدیPHEV
اولین قدم‌های رنجروور در حوزه الکتریکی سازی به‌صورت مناسبی برداشته شده اما خب نقاط ضعف معمول خودروهای پلاگین هیبریدی به چشم می‌خورد. اگر عموماً در فواصل زیاد رانندگی می‌کنید احتمالاً نسخه پلاگین هیبریدی مناسب شما نخواهد بود؛ اما اگر بیشتر در شهر بوده و به شارژر مناسب دسترسی دارید می‌توانید اسپورت PHEV را بخرید که هنوز هم یک شاسی‌بلند تواناست. همچنین به‌روزرسانی‌های مدل سال ۲۰۱۸ باعث شده‌اند یکی از دل‌چسب‌ترین شاسی بلندهای بزرگ بازار بهتر هم بشود.

رنجروور اسپرت هیبریدیPHEV

 

مشخصات رنجروور اسپرت ۲.0L Si4 PHEV Autobiography Dynamic

  • قیمت: ۸۴۴۰۰ پوند
  • پیشرانه: واحد الکتریکی ۸۵ کیلوواتی و ۲ لیتری بنزینی
  • قدرت: ۳۹۹ اسب بخار
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۶.۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۲۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۲.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. امیر.عارف

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    مصرف سوخت: 2.8 لیتر در هر صد کیلومتر؟؟؟؟؟؟ برای یک شاسی بلند غیر قابل باوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      روی حالت فقط برقی مصرف معادلش اینقدره، و گرنه خب هیبرید بین بیست تا سی درصد مصرف رو توی کاربرد عملی کاهش میده، اگه یازده لیتر مثلا مصرف باشه، با این تکنیک حدود ۸ باید بسوزونه الان.
      جالبه توی وب سایتش هم زده ترکیبی، اما ترکیبی توی چه مدی از فعالیت رو نگفته، متاسفانه توی اروپا نظارت درست و حسابی گویا روی این اعداد اعلامی وجود نداره… که بر خلاف انتظاره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    فکر کنم منظورش دوک ((( هندی ))) . شایدم اشتباه تایپیه؟! شایدم بزرگنمایی؟!!

    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. aura

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (45 ديدگاه)

    ماشالله به این طراحی دلچسب و مردونه
    (هرچی الایندگی ماشین کمتر باشه مالیات کمتری هم باید بدی)
    ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (550 ديدگاه)

    قوطی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aura

      ۲۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (45 ديدگاه)

      داداش میشه بگی شما به حلبی چی میگین که این قوطی حساب میشه واست؟؟؟
      یکم نگا به خودت کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهدی

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (550 ديدگاه)

    منظورم شکل جعبه ای دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا