لندروور-رنجروور

پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید

چهار و نیم ثانیه. این زمان موردنیاز برای رسیدن رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است؛ و البته چهار و نیم ثانیه هم طول می‌کشد تا نام بلندبالای این خودرو را بخوانیم!

قیمت خودروی موردبحث ما از ۸۶۶۸۵ پوند شروع می‌شود که قطعاً قیمت کمی نیست اما ولار SVAutobiography دینامیک با این قیمت بین آلفارومئو استلویو کوادروفولیوی ۷۱ هزار پوندی و پورشه کاین توربوی ۱۰۱ هزار پوندی قرار می‌گیرد. هر دو شاسی‌بلند یاد شده پرفورمنس فوق‌العاده‌ای در خط مستقیم دارند.

ما طرفدار پر و پا قرص این خودروی الهام‌بخش برای رنجروور بوده‌ایم اما ولار در جاده‌های زمستانی بریتانیا چه عملکردی خواهد داشت؟

بخش خودروهای ویژه‌ی جگوار لندروور این خودرو را به ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، رکاب‌های جانبی متمایز و نشان‌های خاص روی بدنه تجهیز کرده تا ولار SVAutobiography دینامیک از سایر مدل‌های استاندارد متمایز شود. همچنین چهار خروجی اگزوز در عقب وجود دارد که بر ماهیت اسپورت این خودرو تأکید دارند. البته ولار از نظر فضای بار و کابین هم کمبودی نداشته و محفظه بار ۵۵۸ لیتری آن پاسخگوی اکثر نیازهاست.

داخل کابین نیز فضای ویژه‌ای حکم‌فرما بوده و SVA از پوشش چرم، پشت آمپرهای جدید و گرافیک دیجیتالی متمایز پشت آمپرها سود می‌برد. شاسی بلندهای معدودی در بازار می‌توانند چنین حس خاصی در کابین را به سرنشینان منتقل کنند.

ولار در جاده‌های نرم اسپانیا سواری بسیار ریلکس خود را اثبات نمود. همین وضعیت در جاده‌های بریتانیا نیز وجود دارد. البته خودروی حاضر در تست ما از رینگ‌های ۲۲ اینچی سفارشی استفاده کرده بود که نه تنها باعث شده کیفیت سواری در شهر کمی کاهش پیدا کند بلکه صدای بیشتری هم از لاستیک‌ها در سرعت‌های بالا به گوش می‌رسید. در صورت استفاده از رینگ‌های ۲۱ اینچی احتمالاً وضعیت خودرو کمی بهبود خواهد یافت.

علیرغم این موضوع، ولار SVAutobiography دینامیک هنوز هم بخشنده‌تر از اکثر شاسی بلندهای دیگر است. حتی در حالت اسپورت دینامیک رانندگی نیز تکان های زیادی در بدنه دیده می‌شود اما سیستم تعلیق بادی کار برجسته‌ای در حفظ کنترل خودرویی با این جثه انجام می‌دهد. سیستم چهار چرخ محرک لندروور نیز نیرو را بین اکسل‌ها توزیع کرده و بنابراین کشش خودرو همیشه در حد بهینه است. فرمان احساس زیادی را به راننده منتقل نمی‌کند اما پاسخ خوبی داشته و دقیق است.

اما به جرات می‌توان گفت مهم‌ترین بخش این خودرو نیروگاه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار است که از تمامی دانسته‌های جگوار لندروور در زمینه پیشرانه سازی برخوردار بوده و فقط کافی است پدال گاز را لمس کنید تا توانایی‌های آن را تماشا کنید. صدای تولیدی پیشرانه استثنایی و خاص بوده و به لطف کلید اگزوز اسپورتی که در داشبورد وجود دارد می‌توانید آن را تنظیم کنید. پرفورمنس خودرو در خط مستقیم برای ولاری با وزن ۲۱۶۰ کیلوگرم واقعاً خوب است.

تنها نقطه‌ضعف قوای محرکه این شاسی‌بلند بریتانیایی گیربکس اتوماتیک آن است که اگرچه در شرایط اسپورت عملکرد خوبی دارد اما در ترافیک‌ها کمی کند عمل می‌کند و وقتی این گیربکس را با نمونه‌های ساخت مرسدس یا ب ام و مقایسه کنید بیشتر به تعلل آن پی خواهید برد. شما می‌توانید از حالت دستی گیربکس استفاده کنید که در این صورت پدال شیفترهای جذاب انتظار دستان شما را خواهند کشید.

ولار SVAutobiography دینامیک شاید خودرویی گران‌قیمت باشد اما یک شاسی‌بلند پرفورمنس بسیار احساس‌برانگیز است. این حقیقت که رنجروور راحتی را بر هندلینگ ارجح دانسته باعث تمایز این خودرو از اکثر رقبا می‌شود. در حقیقت کابین ولار فضایی بسیار خوب برای استراحت و گشت‌وگذار است؛ و یک پیشرانه‌ی فوق‌العاده وجود دارد که از نظر افراد زیادی ارزش پرداخت چنین هزینه بالایی را دارد.

مشخصات رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک ادیشن

  • قیمت: ۸۶۶۸۵ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۵۴۲ اسب بخار/۶۸۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۷۳ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۱.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (539 ديدگاه)

    چقدر نابیههه.
    رنج رور ولار زیباترین شاسی بلندیه که دیدن تا به الان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    یک دنیا عشقه.
    همه چی تمام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. جواد

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (74 ديدگاه)

    چرا مصرفش به اندازه پرایده یورو چهاره
    خدا من سرمو به کجا بزنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۳ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      خواستن با ما همدردی کنن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۲۴ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      اگه دقت کنی ۵ لیتری هست هیبریدی هم نیست که مصرفش کم باشه .
      با این پیشرانه ۵ لیتری و حجم موتور فک کنم مصرف سوختش زیاد نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. net

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    تنها ماشینی که میاد ستون میان سقف تا چراغ عقب و ستون میان سقف تا اینه بغل مشکی میکنه رنجرور هست که جالب نیست اگر ستون همرنگ رنگ اصلی ماشین بود زیباتر میشد.اگر دو اگزوز دایره ای داشت قشنگتر بود چهار اگزوز مربعی بد هست و برای کراس اور دو اگزوز دایره ای کافی است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. (Saeed(peugeot

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    فوق العاده هم یه چیز اونور تره

    چقد خوبه این رنجروور ….انگار تیپ و استایل این ماشین و ۳۰ سال بعد هم نگاهش کنی انگار یه چیزه جدید و نو هستش
    طراحیاش عالیه عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Farzad

    ۲۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    جنتلمن انگلیسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mclaren 720s

    ۲۵ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    عشق منه????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا