لندروور-رنجروور

تجربه رانندگی با لندروور دیسکاوری 2021 جدید

لندروور دیسکاوری تا همین چند سال پیش پادشاه کلاس خود بود. دیسکاوری در سال ۲۰۱۷ به عنوان خودروی سال مجله اتو اکسپرس انتخاب شد و از آن زمان تاکنون جزو بهترین شاسی بلندهای فول سایز و هفت‌نفره بازار بوده است.

 لندروور دیسکاوری

اما با عرضه نسل جدید دیفندر که برادر جذاب‌تر و اندکی ارزان‌تر دیسکاوری می‌باشد وضعیت تغییر کرده است. دیفندر به‌طور بالقوه می‌تواند بخشی از بازار برادر بزرگ‌تر را تصاحب کند.

 لندروور دیسکاوری

به همین خاطر لندروور دوباره دیسکاوری را در معرض توجه قرار داده هرچند از نظر طراحی به سختی متوجه این موضوع خواهید شد. سپرها و چراغ‌های جدید جزو تغییرات دیسکاوری ۲۰۲۱ هستند اما زیر پوست خودرو نیز بهبودهای در شاسی رخ داده تا سواری این شاسی‌بلند بیشتر شبیه سواری‌ها باشد. ایده کلی فیس لیفت دیسکاوری رقابت بهتر با خودروهایی همچون ولوو XC90 و آئودی Q7 بوده است.

 لندروور دیسکاوری

اگرچه دیسکاوری و دیفندر جدید به‌صورت هفت‌نفره عرضه می‌شوند اما لندروور سریعاً اشاره می‌کند دیفندر خودرویی پنج‌نفره به اضافه دو صندلی بیشتر است درحالی‌که دیسکاوری خودرویی کاملاً هفت‌نفره می‌باشد. متوجه جریان شدید؟!

 لندروور دیسکاوری

اگر بخواهیم قضاوت منصفانه‌ای داشته باشیم باید بگوییم فضای بیشتری در سه ردیف دیسکاوری وجود دارد و حتی فضای داخلی این شاسی‌بلند بریتانیایی بیشتر از رقبا نیز می‌باشد. تمامی صندلی‌ها راحت بده و برای هر صندلی خروجی شارژ گوشی در نظر گرفته شده است. ردیف دوم صندلی‌ها دارای بالشتک‌های جدید بوده هرچند صندلی‌های قبلی هم ناراحت نبودند. برای دسترسی راحت‌تر به صندلی‌های ردیف سوم نیز ردیف دوم به سادگی جابجا می‌شود.

 لندروور دیسکاوری

از روی صندلی راننده متوجه تغییرات خواهید شد. فرمان دقیق‌تر حس می‌شود و تکان های کمتری در بدنه نسبت به قبل وجود دارد. همچنین سواری خودرو اندکی خشک تر شده است.

 لندروور دیسکاوری

اگرچه دو مورد اول یاد شده یک بهبود موجه به نظر می‌رسند اما خشکی سواری چندان باب میل نخواهد بود. شاید برخی افراد تیم تست کننده را سخت‌گیر بدانند اما سواری دیسکاوری راحتی بالایی ندارد.

 لندروور دیسکاوری

بهبودهای کابین نیز تناقضاتی دارند. استفاده از نمایشگر ۱۱.۴ اینچی یک تغییر بسیار مثبت می‌باشد. شما می‌توانید از اپل کارپلی و اندروید اتو نیز استفاده کنید. این سیستم اطلاعات سرگرمی از به‌روزرسانی از راه دور نیز سود می‌برد.

 لندروور دیسکاوری

اما متأسفانه بخشی از پلاستیک‌های کابین که در کنسول مرکزی بیش از پیش خودنمایی می‌کند کیفیت بالایی ندارند. مورد دیگر دسته‌دنده کوچک و کنترلر پاسخ سطوح کوچک‌تر هستند که فضای بیشتری برای خودنمایی پلاستیک‌های ارزان‌قیمت فراهم کرده‌اند. البته هنوز هم فضاهای ذخیره‌سازی زیادی در کابین وجود دارند که بر کاربردی بودن این شاسی‌بلند می‌افزایند.

 لندروور دیسکاوری

دیگر تغییر مهم این خودرو زیر کاپوت رخ داده جایی که شاهد استفاده از قوای محرکه هیبریدی ملایم هستیم. خبری از پیشرانه پلاگین هیبریدی نیست و دلیل آن می‌تواند وزن بیشتر باتری برای شاسی‌بلندی هفت‌نفره باشد اما استفاده از سیستم هیبریدی ملایم نیز قدم مثبتی محسوب می‌شود.

 لندروور دیسکاوری

شما واقعاً متوجه دستیار هیبریدی نخواهد شد و هدف لندروور نیز همین بوده است. نصب این سیستم برای کاهش بار کاری پیشرانه در زمان شروع به حرکت و نرمی بیشتر سیستم استارت/استاپ بوده است. اگر مدل D300 از نظر شما قیمت بالایی دارد می‌توانید نسخه D250 با قدرت ۲۴۶ اسب بخاری را انتخاب کنید. البته مدل‌های بنزینی دیسکاوری هم در دسترس هستند که احتمالاً محبوبیت کمتری در بریتانیا خواهند داشت.

 لندروور دیسکاوری

دیگر تغییر دیسکاوری به تریم جدید R دینامیک مربوط می‌شود که بر شخصیت اسپورتی این خودرو می‌افزاید. این نسخه دارای تریم مشکی در جلوپنجره، گرافیک تیره دیسکاوری در بخش جلو و عقب، رینگ‌ها و رنگ‌های بدنه منحصربه‌فرد و… می‌باشد.

 لندروور دیسکاوری

به غیر از این‌ها تغییر دیگری وجود ندارد. دیسکاوری در بحث آفرود نیز احساس‌برانگیز ظاهر می‌شود. بخش اعظم این جذابیت به سیستم پاسخ سطوح مربوط می‌شود که تنظیمات زیادی برای شرایط مختلف دارد.

 لندروور دیسکاوری

شما دیدی جامع به مسیر پیش رو خواهید داشت و به لطف دوربین‌ها خواهید توانست خودرو را به راحتی کنترل کنید.

 لندروور دیسکاوری

اگرچه قیمت دیسکاوری بالاست اما در عوض تجهیزات ایمنی و رفاهی زیادی را دریافت می‌کنید.

لندروور دیسکاوری همچنان یک شاسی‌بلند هفت‌نفره موردعلاقه برای افرادی است که خواهان فضایی زیاد برای تمامی سرنشینان هستند. این شاسی‌بلندی جادار، لوکس و پیشرفته است. تغییرات رخ داده در این خودرو کاملاً با استقبال ما روبرو شده‌اند اما تلاش مهندسان برای ایجاد سواری بهتر در دیسکاوری باعث شده ماهیت آن خشک و سفت تر از قبل شود که این نکته جای بحث دارد.

 لندروور دیسکاوری

مشخصات لندروور دیسکاوری D300 R-Dynamic SE

  • قیمت: ۶۲۳۹۰ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۲۹۶ اسب بخار/۶۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۶.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال هر روز تجربه رانندگی لندروور رو میزاری.این مطالب چندین روز بعد از تست M4 و M3 هستش که اتواکسپرس انجام داده. یعنی اینقدر اولین تجربه این خودروهارو نذاشتی که این مجله اولین رقابت M3 و آلفارومئو رو هم انجام داد.
    احسنت به این برنامه ریزی واقعا!!!
    بخدا اگه تست خودروهای دیگه بود فردای اون روز مطلبش رو میذاشتی، چند رقابت sport auto ووو.. بین E63 و M5 فیس لیفت هم برگزار شد که یکیشو نذاشتی.
    شایدهم از دید مطالبشون جذاب نیست!! حتما همینطوره?

    موافقم 18
    مخالفم 31
    1. Farzad

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      آقا شاهین از طرفداران قدیمی BMW هست ، حتما نرسیده ترجمه کنه .

      موافقم 14
      مخالفم 4
      1. شاهین

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        سلام عجله نکنید ان شالله همشون به نوبت منتشر میشن
        ارادت

        موافقم 27
        مخالفم 5
        1. abdi_porsche fan

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (496 ديدگاه)

          لطفا درگ مکلارن765 lt و پورشه911 توربو ایو بزارید

          موافقم 4
          مخالفم 3
      2. MAHDI

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        نه داداش این مطلب لندروور بیش از از یک هفته بعد از تست M3 انجام شده در اتواکسپرس و حدود 2 هفته بعد از تست M4

        اون رقابت GLS و X7 و کادیلاک و.. که پدال گذاشت، اون رقابت رو موتورترند چند ساعت قبلش منتشر کرد، یعنی در چند ساعت پدال ترجمه کرد.
        پدال هیچ درگی بین آمریکایی ها برگزار نشده که مطلبش رو نذاشته باشه، چون من خبر دارم. اما در عوض خودروهایی هستن که اولین درگ رو داشتن از زمان رونمایی اونم از مجلات معتبر اما پدال نذاشت که نذاشت.
        در هرصورت مدتی هستش که پدال عادلانه رفتار نمیکنه…
        درضمن نتیجه بعضی رقابت ها هم باید باب میل باشه که در پدال ببینیم.

        موافقم 2
        مخالفم 4
    2. SRT

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (605 ديدگاه)

      لطفا درگ خونین مکلارن ۷۶۵ ال تی با ۹۹۲ توربو اس رو بزارین?

      موافقم 6
      مخالفم 0
  2. امیرعلی

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    سلام من چند روز پیش که رامین گفته بود ایسوس مال چینه من گفتم تایوانیه گفت تایوان مال چینه
    من اینجا میخوام بگم تا همه به خصوص رامین بخونن که تایوان مال چین نیست
    بر عکس روابطشون خیلی هم بده
    تا جایی که تایوان برای مقابله با چین از امریکا سلاح میخره و رامین جان این دو تا کشور یکی نیستند

    موافقم 30
    مخالفم 4
  3. امیرعلی

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    سلام بچه ها من چند وقت پیش که رامین گفته بود ایسوس مال چینه من گفتم مال تایوانه بعدش رامین گفت تایوان ماله چینه من میخوام جواب رامین رو اینجا بدم‌ تا ببینه و اونم اینکه برعکس حرف تو تایوان مال چین نیست
    و برعکس خیلی هم با هم مشکل دارن تا حدی که تایوان برای مقابله با چین از امریکا سلاح میخره و با امریکا رزمایش نظامی برگزار میکه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (353 ديدگاه)

    قیمتش بالاست یه زمانی ازش خوشم میومد نمی‌دونم چرا الان هیچ حسی دربارش ندارم

    موافقم 19
    مخالفم 9
  5. M3csl

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    بنده تمامی محصولات لندرور و رنجرور رو حمایت قلبی میکنم

    موافقم 9
    مخالفم 4
  6. Ramin

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    درود اقای امیر علی

    روابطشون تازگی ها بد شده…
    قدیم خوب بود.
    5 یا 6 سال پیش روابطشون خوب بود. الان تازگی ها بد شده.

    شرمنده اطلاعاتم قدیمی بود. ?

    ولی تاجایی که میدونم قدیم روابط خوبی داشتن.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. MehdiTurbo

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1923 ديدگاه)

    طراحی نسل قبلش پخته تر بود این نسل یکم ناهماهنگ شده

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. میرخان

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (45 ديدگاه)

      همون اول داستان هم این ماشین به شکل ناهماهنگی هماهنگ شده بود

      موافقم 9
      مخالفم 9
  8. میرخان

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (45 ديدگاه)

    همون اول داستان هم این ماشین به شکل ناهماهنگی هماهنگ شده بود

    موافقم 6
    مخالفم 7
  9. زیزیگولو

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    از نظر من دچار تغییرات جزئی تو نمای ظاهری و به روز رسانیای نسبتاً مناسبو مقرون به صرفه شده

    موافقم 10
    مخالفم 4
  10. charger

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (396 ديدگاه)

    طراحیش خیلی ناهمگونه ولی به نظر من پتانسیل پیکاپ شدن رو داره

    موافقم 7
    مخالفم 9
  11. علی آقا

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (572 ديدگاه)

    فرق دیسکاوری و رنجروور چیه؟

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. charger

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (396 ديدگاه)

      دیسکاوری پروتز کرده

      موافقم 3
      مخالفم 2
  12. Farzad

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    فوق العادس ?

    موافقم 17
    مخالفم 7
  13. Sina10

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    از طراحیش خوشم نیومده ، از کمتر لندروور هایی که طراحیشون ضعیفه
    یجوری انگار ابعادش اشتباهه
    طراحی جلو با ابعاد ماشین تناسب نداره
    طراحی داخلیش خوبه و آفرودش عالیه
    مصرف سوخت مناسبی هم داره
    ولی خیلی گرونه
    به نظرم رنجروور ولار ارزش بسیار بیشتری داره

    بخوام به دیسکاوری نمره بدم: ۶.۳ از ۱۰

    موافقم 13
    مخالفم 4
  14. عارف

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (322 ديدگاه)

    همیشه ماشین قابل احترامی برای من بوده ، این طراحی داخلی بنظر من بهتر از قبل شده ( نظر شخصی ) نکته منفی که بیان شد یعنی سواری خشک با ذات این مدل خیلی همخوانی نداره . امیدوارم روزی این دست از ماشینها در خیابانهای ایران تردد کنند .

    موافقم 22
    مخالفم 1
  15. Amirreza

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    چرا انگار نمای عقبش سکته کرده ، چرا پشتش انقد کجه

    موافقم 4
    مخالفم 4
  16. R@m!n

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    تشخیص رنجروور:
    دیسکاوری
    ولار
    اسپرت
    خیلی سخته. فکر کن باید دور ماشین بچرخی اندازه رو ببینی بفهمی کدومه

    موافقم 5
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا