لندروور-رنجروور

تجربه رانندگی با لندروور دیفندر 90 دیزلی جدید

اولین بار ما پشت فرمان لندروور دیفندر جدید ۱۱۰ نشستیم و حالا فرصت بررسی برادر کوچک‌تر یعنی دیفندر ۹۰ به دست آمده است. این خودرو به پیشرانه هیبریدی ملایم جدید D250 مجهز می‌باشد.

 لندروور دیفندر 90

اما در طول یک سال چه تغییراتی رخ داده است؟ لندروور اعلام کرده به دنبال آن است تا پایان دهه جاری میلادی ۶۰ درصد از کل فروشش را خودروهای تمام الکتریکی تشکیل دهند و به این منظور اقدام به تولید محصولاتی بدون آلایندگی خواهد کرد؛ بنابراین به نظر می‌رسد ارائه نسخه پلاگین هیبریدی دیفندر در آینده نزدیک پلی به سمت خودروهای تمام الکتریکی خواهد بود.

 لندروور دیفندر 90

دیفندر ۹۰ خودرویی کاملاً متقاعد کننده است. درحالی‌که دیفندر ۱۱۰ برای جاده‌های بریتانیا بزرگ به نظر می‌رسد برادر کوچک‌تر فاصله بین محوری کوچک‌تری داشته و بنابراین سواری لذت‌بخش‌تر و چابکی بیشتری را ارائه خواهد کرد. البته برادر بزرگ‌تر هم از این نظر استانداردها را کاملاً رعایت کرده است.

 لندروور دیفندر 90

این اختلاف بین دو نسخه همواره مدنظر لندروور بوده و هریک باید شخصیت خودشان را در پشت فرمان داشته باشند و قطعاً نسخه ۹۰ همین چیز را نشان می‌دهد.

 لندروور دیفندر 90

پیشرانه نیز هماهنگی خوبی با کلیت خودرو دارد. این پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی با دستیار هیبریدی ملایم همراه شده است. شما در زمان حرکت خیلی حضور سیستم هیبریدی را احساس نخواهد کرد زیرا این سیستم فقط به افزایش گشتاور در زمان شروع به حرکت دیفندر کمک می‌کند و باعث می‌شود سیستم استارت/استاپ نیز نرم‌تر کار کند.

 لندروور دیفندر 90

این سیستم به افزایش رفاه و آرامش کابین در سرعت‌های بالاتر نیز کمک کرده است. با قدرت ۲۴۶ اسب بخاری و گشتاور ۵۷۰ نیوتون متری شاهد مجموعه‌ای نرم و قدرتمند هستیم. این پیشرانه دیزلی رضایتمندتر از پیشرانه‌های ۴ سیلندر دیزلی قبلی عمل می‌کند.

 لندروور دیفندر 90

پیشرانه موردبحث نسخه کم‌توان از دو پیشرانه دیزلی در دسترس می‌باشد اما وزن خشک دیفندر ۹۰ برابر با ۲۲۲۸ کیلوگرم است بنابراین از قدرت کافی برای حمل این وزن برخوردار می‌باشد. این شاسی‌بلند نمادین مصرف سوخت ۸.۷ لیتری در هر صد کیلومتر داشته و در هر کیلومتر ۲۳۰ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

 لندروور دیفندر 90

دیفندر ۹۰ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۷.۶ ثانیه‌ای دارد اما شما با دیفندر هرگز به مسابقه درگ نخواهید رفت بلکه بیشتر به دنبال شتاب گیری بین دنده‌ای و گشتاور زیاد خواهید بود که این گشتاور از دور ۱۲۵۰ پیشرانه در دسترس بوده و دیفندر برای رفتن به بیراهه‌ها هیچ کمبود و ترسی ندارد. بی‌شک گشتاور زیادی که از دورهای بسیار پایین در دسترس می‌باشد دوستداران آفرود را به وجود خواهد آورد.

 لندروور دیفندر 90

خب به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک هم اشاره‌ کنیم که تعویض‌های نرمی داشته و با پیشرانه هماهنگ است. حتی اگر به‌صورت تخت گاز نیز حرکت کنید گیربکس سروصدای زیادی نخواهد داشت.

 لندروور دیفندر 90

خودروی تست شده از سیستم تعلیق بادی ۱۶۱۵ پوندی سود می‌برد. ما دیفندر با فنرهای فولادی را نیز دوست داشتیم تست کنیم اما شکی وجود ندارد که سیستم تعلیق بادی حتی در نسخه کوتاه‌تر دیفندر ۹۰ نیز سواری نرم و کنترل شده‌ای را به ارمغان می‌آورد.

سواری دیفندر را نباید همانند قالیچه‌های پرنده دانست چراکه افتادن در چاله‌های بزرگ حتی با وجود رینگ‌های کوچک نیز باعث ایجاد لرزش در کابین خواهد شد. این هم یکی از ویژگی‌های خاص دیفندر است که تجربه رانندگی نزدیک‌تری را ارائه می‌کند؛ و به لطف فاصله کمتر بین اکسل‌ها شاهد جذب خوب دست‌اندازها هستیم. همچنین دیفندر ۹۰ علاقه بیشتری به تغییر جهت ناگهانی نشان می‌دهد که دلیل آن وزن کمتر نسبت به دیفندر ۱۱۰ می‌باشد.

 لندروور دیفندر 90

دیفندر ۹۰ احساس سواری مشابهی به دیسکاوری ۲۰۲۱ داشته اما هنوز هم لذت‌بخش بوده و توازن خوبی بین راحتی و خشونت ایجاد کرده است. پیشرانه دیزلی دیفندر واقعاً عنصر کلیدی در این معادله است.

 لندروور دیفندر 90

دیفندر ۹۰ در تریم SE قیمت ۵۳۲۰۰ پوندی داشته و خب محصول گران‌قیمتی محسوب می‌شود. در شرایط لیزینگی نیز باید ۱۲ هزار پوند پیش‌پرداخت و ماهانه ۵۵۵ پوند را به مدت سه سال پرداخت کنید.

تمامی نسخه‌های دیفندر به چراغ‌های جلوی LED، صندلی‌های جلوی گرم شونده، نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی، دید محیطی سه‌بعدی، حسگرهای پارک جلو و عقب، کروز کنترل، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و ترمز اضطراری خودکار مجهز هستند.

 لندروور دیفندر 90

در تریم SE نیز موارد بیشتری همچون رینگ‌های ۲۰ اینچی، تریم چرم، سیستم صوتی مریدیان با ۱۰ بلندگو و ساب ووفر، دستیار نقاط کور لندروور، ورود بدون کلید، آینه وسط دیجیتال و… وجود دارند.

 لندروور دیفندر 90

یک پله بالاتر مدل HSE قرار می‌گیرد که ۴۲۶۰ پوند گران‌تر بوده و به سانروف پانورامیک و برخی متریال باکیفیت‌تر مجهز است هرچند حس نمی‌کنیم این خودرو ارزش اضافه پرداخت را داشته باشد.

 لندروور دیفندر 90

از نظر فضای بار و کابین، دیفندر سه درب کمی کوچک‌تر از دیفندر ۱۱۰ بوده خودرویی که به‌صورت ۵، ۶ یا ۷ نفره در دسترس می‌باشد.

فضای بار دیفندر ۹۰ برابر با ۳۹۷ لیتر است اما شکل کلی آن خیلی خوب نیست. همچنین دسترسی به صندلی‌های عقب این شاسی‌بلند سخت‌تر صورت می‌گیرد اما فضای کلی آن بد نیست.

شکی وجود ندارد که دیفندر ۹۰ شخصیت خاص خودش را دارد و با وجود پیشرانه ۶ سیلندر دیزلی هیبریدی ملایم شاهد مجموعه‌ای با گشتاور بالا، نرم و آرام هستیم. شما با انتخاب دیفندر ۹۰ فضای کابین و بار بیشتر دیفندر ۱۱۰ را از دست خواهید داد اما طراحی دیفندر ۹۰ جذاب‌تر بوده و تکنولوژی‌های زیادی نیز در آن وجود دارد. اگرچه تریم SE این خودرو قیمت بالایی داشته اما لیست تجهیزات استاندارد آن رضایت خریداران را جلب خواهد کرد. تعداد معدودی از شاسی بلندها می‌توانند جذابیت واقعی دیفندر را ارائه نمایند.

مشخصات لندروور دیفندر ۹۰ D250 SE

  • قیمت: ۵۳۲۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل هیبریدی ملایم
  • قدرت/گشتاور: ۲۴۶ اسب بخار/۵۷۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۷.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۸۸ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. Amirreza

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی ظاهرش زیاد تو دل برو و پر ابهت نیست و قیافه دیفندر قبلی بیشتر شبیه آفرودر حرفه ای بود تا این

    موافقم 20
    مخالفم 31
    1. ali (chevy nova)

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (6810 ديدگاه)

      از اول هم من به ظاهرش ایراد گرفته بودم این ماشین سلسله ای از مشکلاته
      ظاهر نامناسب
      قیمت زیاد
      عدم شاسی مستقل
      قیمت بالا
      عدم اطمینان طبق نظر سایت کانسومر ریپورتز
      و……

      موافقم 26
      مخالفم 63
      1. Amirreza

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        کاملا موافقم

        موافقم 20
        مخالفم 28
        1. Amirreza

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          راستش فقط با طراحی نا مناسب موافقم و شما در باقی بخش ها کمی زیاده روی کردید

          موافقم 15
          مخالفم 5
      2. مازیار

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2487 ديدگاه)

        قیمت زیاد و قیمت بالا فکر کنم هردو یه معنی داشته باشن دوست من ایراد کم آوردی از کلمات مترادف استفاده میکنی؟??

        موافقم 31
        مخالفم 9
      3. Farzad

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        اوه اوه شما به ظاهرش ایراد گرفته بودین ؟
        پس حتما تو فروشش تاثیر منفی میزاره ?

        موافقم 38
        مخالفم 15
        1. ali (chevy nova)

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          همونطور که تو از رانگلر ایراد گرفته بودی و تو فروشش تاثیر داشت

          موافقم 10
          مخالفم 27
        2. Farzad

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          اگه ایرادی هم گرفتم مثل تو نبوده که منتظر یه پست از لندرور هستی تا بپری وسط و هیت کردنو شروع کنی اونم نه یک بار بلکه چندین بار .

          موافقم 34
          مخالفم 8
      4. Amirreza

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        ولی واقعا توانایی آفرود لندروور بینظیره

        موافقم 21
        مخالفم 0
      5. Range Rover

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (191 ديدگاه)

        بله همه لگن سازن و آمریکایی ها بهترینن :))
        همین دیفندری که ایرادات مسخره و من درآوردی ازش گرفتی برترین شاسی 2021 از نظر موتورترند بوده . ( البته نسخه بنزینیش )

        موافقم 18
        مخالفم 1
  2. زیزیگولو

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4884 ديدگاه)

    لندروور دیفندر = غول آفرود و بیابون گردی

    موافقم 44
    مخالفم 16
  3. حمید رضایی

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (73 ديدگاه)

    چرا اینقدر سنگینه؟
    ناسلامتی ماشین کوچکی خواستن بسازن!!!

    موافقم 31
    مخالفم 12
    1. ali (chevy nova)

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (6810 ديدگاه)

      ماشین کاملا ناکارامدی هست
      با این هیکل چرا اینقدر سنگینه؟؟
      با این نمیشه یه افرود در حد معمول هم رفت

      موافقم 20
      مخالفم 45
      1. مازیار

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2487 ديدگاه)

        ?????

        موافقم 21
        مخالفم 5
      2. abdi_porsche fan

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (496 ديدگاه)

        اره میدونیم غیر از امریکایی ها همه ناکارامدن -_-

        موافقم 34
        مخالفم 15
        1. ali (chevy nova)

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          نه همه ناکارامد نیستن
          ماشینهای ساخت روسیه هم کارامد هستن

          موافقم 13
          مخالفم 36
      3. مازیار

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2487 ديدگاه)

        واقعا چرا این دیفندر جدید تا این حد اذیتتون میکنه؟?
        این طفلی که خیلی بی آزاره اصلا معصومیت تو چهره اش فریادکشه شما زیادی حساس شدین یکم بیخیال باشین?

        موافقم 24
        مخالفم 9
      4. Farzad

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        استاد چند بار تا حالا نشستی پشتش که فهمیدی ماشین کاملا نا کارآمدی هست ؟ ?

        موافقم 44
        مخالفم 15
        1. ali (chevy nova)

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          لازم نی بشینم پشتش
          از مشخصاتش مشخصه که اوضاعش چطوره

          موافقم 12
          مخالفم 35
        2. مازیار

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2487 ديدگاه)

          دوست من فرزاد
          ممکنه حق با ایشون باشه
          احتمالا یکی از پنجاه جایزه ای که دیفندر جدید در یک سال اخیر گرفته جایزه “ناکارآمدترین اتومبیل سال” هست?

          موافقم 32
          مخالفم 9
        3. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (160 ديدگاه)

          احتمالاً از حرفا و تست های بهترین بررسی کننده خودروی تاریخ،سِر شوالیه بخردیِ بزرگ داره استفاده میکنه 🤭😁

          موافقم 21
          مخالفم 1
      5. مازیار

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2487 ديدگاه)

        یک بار هم قبلا گفتم
        اگه لندروور یا هر برند دیگه ای اینقدر باعث تحریک طرفداران برندهای دیگه میشه معنیش اینه که کارش درسته یه نمونه دیگه اش هم مک لارن
        به عبارت دیگه اگه یه محصول ناموفق باشه هیچ دلیلی برای کوبیدنش وجود نداره
        این یه قانون روانشناسی هست

        موافقم 23
        مخالفم 8
        1. Farzad

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          مازیار جان ، اینا فقط ادای آمریکایی فن بودنو درمیارن ، درحقیقت چیزی جز تعصب و نظرات کشکی بلد نیستن .

          موافقم 32
          مخالفم 6
        2. ali (chevy nova)

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          مازیار
          پس بر اساس این نظریه که دادی دشمنی خیلی ها با تسلا هم سره موفقیتهای بزرگشه

          موافقم 4
          مخالفم 22
  4. Aryan kia

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    دوستان میدونم ربطی نداره اما دیروز یه جنسیس g90 توی لاهیجان دیدم پلاک گذر موقت رنگ مشکی
    واقعا دیدن این ماشینها از نزدیک لذت داره البته یه فورد اف ۱۵۰ هم دیدم پلاک فرانسه طرف خیلی خنده دار رانندگی میکرد فرمونش برعکس بود موقع رانندگی داشت دیوونه میشد
    ولی تعجب میکنم ما همه میخوایم از ایران فرار کنیم اونوقت اونا از خارج میان ایران

    موافقم 9
    مخالفم 14
    1. MahyarM.A.R

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      داداش تو این اوضاع کرونا رفتی گیلان یا بچه اونجا هستی

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. Aryan kia

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (574 ديدگاه)

        نه آقابچه اونجام ولی رشت زندگی میکنم

        موافقم 5
        مخالفم 1
    2. حمید رضایی

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (73 ديدگاه)

      حاجی
      فرانسه که فرمانش برعکس نیست!
      مگه اصلا f150 در فرانسه پلاک میشه؟
      احساسم اینه که دروغ میگی

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. Aryan kia

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (574 ديدگاه)

        فرانسه فرمانش برعکس نیست؟؟؟
        کی همچین چیزی گفته بعد f150 پلاک میشه تو فرانسه

        موافقم 2
        مخالفم 2
    3. mahan

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      فکر نکنم g90 باشه ها مطمئنی؟
      یک دستگاه جنسیس g80 رویال 2017 تو لاهیجان و کلا تو منطقه ازاد هست که برای اقای عسکری عزیز هستش

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. Aryan kia

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (574 ديدگاه)

        نه g90 پلاک خارج از کشور بود ولی دقیق ندیدم مال کجا بود

        موافقم 3
        مخالفم 1
    4. عاشق پدال

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (259 ديدگاه)

      اونا برا موندن نمیان که. برا تفریح میان سیاحت. کشورای افریقایی که بدتره پر توریست خارجیه.
      تازه ما اگه یکم عرضه داشتیم کشور رو باید پر توریست میکردیم. همین ترکیه رو ببینین. مگه ما چیمون کمه؟ اصلا باید یه قانون تصویب کنن که کلا ویزا لو بشه. ما که پناهنده پذیر نیستیم که نگران باشیم. کشورایی که پناهنده پذیر نیستن معمولا ویزا رو برا کل کشورای دنیا برداشتن. اصلا ویزا ندارن.
      اتفاقا خیلی از توریستایی که میان ایران میگن سخت ویزا گرفتن.
      اتفاقا کشورمون برا خودمون گرونه. اما برا توریست ارزونه. ما به خدا احمقیم. به راحتی میشه از این مزیت ارزون بودن استفاده کرد و کلی توریست جذب کرد.
      به نظرم مناطقی مثل اصفهان تهران شیراز کیش و قشم و چندتا از شهرای توریست پذیر رو یه جورایی استثنا کرد. مثلا یه چیزایی مثل کاباره بار و این چیزا توش داشته باشیم.
      یا همین بحثایی مثل صیغه تو مشهد رو . هم میدونیم بخواییم نخواییم این چیزا از اول بشریت بوده و خواهد بود. جالبه تو کربلا این چیزا هست. خیلی از هموطنامون که میرن زیارت یه ناخونکی تو کاباره های کربلا و نجف میزنن. چیز عجیبی هم نیست.
      فقط مشکل اینه ما گول این ارمانگراییها رو میخوریم. ارمانگراهایی باعث شده کشور عقب بیوفته.
      توریسم فقط این نیست بیان یه سری بنای تاریخی ببینن و تموم. همه ی توریستا که یه سری پیرمرد و پیرزن نیستن. فوقش ۱۰ درد پیرمرد پیرزنن. بقیه چی؟
      خب نمیشه که. یا باید بعضی حقیقت و واقعیتها رو بپذیریم یا کلا حرفشو نزنیم. گله نکنیم. ننالیم.
      نمیشه مثلا توریست بدونه الکل نوشیدن بدونه بار بدونه خوشی رو بخواییم.
      این چیزا اصلا بد نیست. ننگ نیست. بی غیرتی نیست. حقایق بشریته. خودم دانشگاه فلان تو تهران بودم. تو بحثای ازاد خیلیا موافق به اصطلاح ازادی مثل ترکیه یا یونان و تایلند بودن. نمیشه اصلا جلوشو گرفت. مردم میخوان. یه عده هستن اینو ربط میدن به غیرت و ناموس و این چیزا که اصلا معنی نمیده تو سطح ملی و کشوری. خیلیا هستن دوست دارن تو کاباره برقصن. استریپ کنن.
      ما میتونیم این حقیقتو بپذیریم و اینقدر محدودیت ایجاد نکنیم. یا اینکه کلا یه سیستم بسته داشته باشیم و وضعمون همین باشه.
      الان تو خود افغانستان دختراشون اینطور بسته نیستن که ما هستیم. حالا من افغانستانو مثال زدم. تو کربلا دیدم مردم راحت تو ورزشگاه میرقصن اکثر مردم عراق راضی هستن. اصلا مخالف نیستن. بلکه موافق هستن.

      و میدونی چه ادمایی این صیغه کردن تو مشهد یا حال کردن عربها تو ایرانو اینقدر بزرگ کردن؟ تلگرام. تلگرام برنامه osint اماراته. باور ندارین؟ به حمایت مالی امارات از تلگرام نگاه کنین. سالی حدود ۵۰۰ میلیون دلار دولت امارات برا تلگرام بودجه میده. خب خر نیستن که. بعدش ترکیه.
      بعد اون قضایای مشهد ترکه امارات شدن مقاصد جدید برا توریستای عراق. عراق فکر نکنین تنها داعش و جنگزده هست. اره هست. اما درامدشون اونقدر بالاست که به راحتی سالی یکبار میرن ترکیه.
      همین تهران کلی از مشتریها از عراق میومدن. الان یه سر بزنین به بازار. ببینین چه خبره.
      اگه به ناموس و غیرت هستش یکبار بپرسید پس این ترکیه و کشورای عربی چرا اینقدر دنبال جذب توریستن؟
      بازار قطر رو ترکیه کلا گرفت. اونایی که برا صادرات هندونه به قطر اومدن تو خیابون الان کجان؟ اصلا چرا اومدن؟ چرا کسی نیومد بپرسه چی شد مردم ریختن خیابون ؟ الان به شکر خوردن افتادن.
      یه اصلی هست که تو اقتصاد بیمار ایران توصیه میشه. تو ایران چون همه چی یارانه ایی هست هر محصولی که میخواد به سود دهی برسه حداقل ۴۰ درصدش باید صادر بشه به این کشورای اطراف تا اون صادر کننده یا کشاورز ۴۰ درصد محصولشو دلاری بفروشه تا ۶۰ درصد باقی مونده بصرفه که ریالی وارد بازار کشور بشه.
      چون دولت اصلا نمیتونه اونقدر یارانه بده که ۱۰۰ درصد محصول سودده باشه.
      خب حالا سوال اینه خوب شد؟ خوب شد که الان سیستم کشاورزی که به نیمچه صادرات بند بود هم بهم ریخته.
      کلا اگه جنهم رو بخوام توصیف کنم ایرانه.
      مردمی احمق و جاهل. مسئولینی خودفروخته و خائن.
      و چه ترکیب ترسناک و غمناکیه این دوتا.

      درباره قرارداد ۲۵ ساله هم بگم که این یه قرارداده. میشه هرطور نوشت و ضمیمه براش اضافه کرد. قراردادهای اینطور کلی رو معمولا ضمیمه و پی نوشت براش از اول نمینویسن. به صورت کلی دربارش توافق میکن. و کم کم قراردادهای خرد ازش بیرون میاد. در کل این قرارداد ۲۵ ساله خوبه. اما به شرطی که مسئولین احمق و خائن ما بتونن این جزء-قراردادها رو ازش بیرون بکشن. یعنی فقط چین نباشه که استفاده کنه . ما هم باشیم. مثلا ما تو خیلی از زمینه ها حتی وابسته به دبی کابل استانبول هستیم. بتونیم دو سه تا بانک مستقل از دل این قرارداد بیرون بیاریم خیلی خوب میشه.
      همه میدونیم شرکتای پیمانکار داخلی حروم خور هستن. اما بتونیم از این ۲۵ سال چند تا پروژه ی تپل که سالهاست گیر هستیم بیرون بیاریم به نفعه. مثلا یه نیمچه تخصص تو اقتصاد و ژئوپلیتیک دارم میگم که مهمترین پروژه تو ۱۰ سال اینده باید راه اهن باشه.
      راه اهن سریع السیر سراسری تو مسیرهای زیر:
      مشهد بجنورد گرگان ساری امل چالوس رشت استارا.
      تهران سمنان شاهرود سبزوار نیشابور مشهد
      تهران امل
      تهران چالوس
      تهران قزوین زنجان تبریز ارومیه
      قم همدان کرمانشاه بغداد
      قم اصفهان (موجوده تا اصفهان) شیراز بوشهر
      اصفهان اهواز
      شیراز بندرعباس
      اصفهان یزد چابهار
      اصفهان بندرعباس
      چابهار بندرعباس اهواز
      کرمان بیرجند مشهد
      کرمان زاهدان چابهار

      مهمترین رکن و زیربنای کشور باید از کامیون و اتوبوس و هواپیما به راه اهن شیفت بشه.
      غرب اینو ۱۰۰ سال پیش فهمید. جالبه بدونین طی این ۱۰۰ سال غرب هرساله خطوط جدید میزنه.
      و ما خوابیم. اونقدر خواب که حتی حرف از ایجاد راه اهن رو بعضیا حرام میدونن. چون یه زمان یه شیخ خرفتی گفته حرامه.

      تو این قرارداد ۲۵ ساله هدف دوم باید انرژی ها باشه.
      ما الان هابهای انرژی داریم که مناطق وسیعی رو پوشش میده. هابهایی که قدیمیه. اگه یکیش به هر نوعی غیرفعال بشه منطهق وسیعی تحت تاثیر قرار میگیره. کشور باید به حدود ۳۰۰۰ ناحیه تقسیم بشه و هر ناحیه نیروگاه برق (نوعش فرقی نمیکنه) خودش رو داشته باشه.

      بعدم دستمزد تولید تو ایران به چین رسیده یا حتی ارزونتر شده. باید اینو به چین بفهمونیم که حداقل چند درصد از تولیداتو منتقل کنن ایران. قرار نیست کل کشور مهندس باشه. نهایتا ۳۰ درصد مهندس لازم داره کشورا. بقیه تو کارهایی هستن که نهایتا دیپلم لازمه . یعنی تکنسین و تولید. حدود ۵ درصد از انتقال تولیدات به ایران یعنی اینکه هیچکی دیگه بیکار نمیمونه. به هر حال چین هم نیاز به یه ایران شکوفا داره که بتونه باهاش یه ارتباط تجاری داشته باشه. یه ایران پر بیکار و عقب مونده رو چین نمیخواد.
      دیگه به مسئولین مون بستگی داره چه چیزایی از دل قرارداد بیرون بیارن.

      بعدم چین بزرگترین صادر کننده تاسیسات گلخانه ایی هست. هر متر مربع حدود ۲۵۰ هزار تومن در میاد. گلخانه هایی که کاملا صنعتیه. روسیه اینقدر وارد کرده که نگو. البته روسیه مثل ما یارانه نمیده. روسیها خودشون وارد میکنن. با هزینه حمل و نقل کلا متری ۳۰۰ هزار تومن میوفته. ارزونتر از این گلخونه های پلاستیکی قرن بوقی ورامین. رو واردات بعضی چیزا باید کلا گمرکو برداشت. چون شرکتای داخلی نشون دادن رقابت نباشه اشغال تولید میکنن تحویل میدن. یه باغچه چند هزار متری داریم طرف میگفت محصولات ابیاری قطره ایی و اتوماتیکش تحت لیسانس هلنده. اما بعد ۲ ماه خیلی از لوله هاش ترک برداشتن. کنترلهاش سوختن. کلا اشغال بود. گارانتی هم قبول نکردن. گفتن الکترونیکیهاش اصلا شامل گارانتی نمیشه. فقط اون شلنگهاش شامل گارانتی شدن که کلا ۲۰۰ هزارتومن نبود قیمتش. یعنی از ۲۰ میلیون تومن کنترلر و لوله و باقی قطعات تنها ۲۰۰ هزار تومن شلنگ شامل گارانتی شد.
      بعدش رفتیم محصول وارداتی لهستانی خریدیم از بازار. قیمتشونو بگم تقریبا ۵ میلیون بیشتر شد.

      موافقم 5
      مخالفم 1
  5. Ramin

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    واقعا پدال میتونم بگم بزرگترین نامردی رو به خودرو های چینی میکنی

    پدال در مورد خودرو های چینی درست و حسابی مطلب نمیزاره بعدش دوستان میگن خودرو چینی آشغالن. خب اگه پدال مطلب بزاره قطعا اطلاعات دوستان میره بالا

    بد نیست بدونید آخرین خبری که پدال درمورد خودرو های آلمانی گذاشت دقیقا 2 ساعت پیش بود.
    آخرین مطلبی که پدال در مورد خودرو های ایتالیایی گذاشت برای 5 روز پیشه.
    آخرین مطلبی که پدال در مورد خودرو های ژاپنی گذاشت دقیقا برای 9 ساعت پیشه
    آخرین مطلبی که پدال در مورد خودرو های کره ای گذاشت دقیقا 7 ساعت پیشه.

    حالا جالب اینجاس پدال دقیقا 2 روز پیش در مورد ساینا مطلب گذاشت !
    خودرو های آمریکایی هم همون 9 ساعت پیش مطلب گذاشت
    و در مورد خودرو های فرانسوی هم پدال 1هفته پیش مطلب گذاشت ( البته اگه بگیم بوگاتی فراسنوی هست میشه گفت 4 ساعت پیش !)

    اما آخرین باری که پدال در مورد خودرو های چینی مطلب گذاشت کی بود ؟؟

    3 روز پیش در مورد شیائومی مطلب گذاشت که میخواد وارد صنعت خودرو بشه.
    10 روز پیش مطلب گذاشت در مورد زیر مجموعه لینک اند کو
    11 روز پیش هم در مورد اون خودرو چینی مارول که رادار داشت مطلب گذاشته بود.
    20 روز پیش در مورد ون لوکس چینی مطلب گذاشته بود

    دیگه تموم شد. دیگه بقیه مطلب برای 1 یا 2 یا 3 و…. ماه پیشه … !!!

    تازه اگه پدال مطلب بزاره هرچی خودرو نا آشنا مطلب میزاره.

    لینک اندکو رو حساب نمیکنم . آخرین مطلبی که پدال در مورد جیلی گذاشت برای 45 روز پیشه !!! آخرین مطلب چری هم برای 2 ماه پیشه.

    خودرو سازان گمنام که اصلا هیچی….

    BYD و CHANGAN بدبخت هم هیچی…. آخرین بار 5 ماه پیش مطلب گذاشت.
    ( تو این 5 ماه شرکت byd میشه گفت 4محصول رو فیس لیفت جدید کرد. و شرکت changna میشه گفت 5 محصول فیس لیفت کرد ! ولی پدال اصلا مطلبی نداشت )

    وقتی خودرو های واقعا بد تولید داخل یه کاری میکنن سریع مطلب میزارید.
    ولی چینی چرا نمیزارید ؟؟؟

    یعنی تبعیض تا این حد ؟؟ من واسه خودتون میگم. وقتی یکی وارد سایت میشه میبینه آخرین مطلب خودرو چینی برای 1 ماه پیشه ولی سایت های دیگه مطالب بروز چینی میزارن میفهمن که مسئولین پدال با چینی ها مشکل دارن…

    دیگه سایت های معروف خودرو داخلی هم در مورد چینی ها مطلب میازره…. شما دیگه چرا نمیزاری پدال ؟؟ دیگه سایت موتور 1 که بین الملی هست هم میزاره هر 1 هفته.

    دیگه شما چرا نمیگذارید ؟

    این انتقاد من هست خواهشا منتشر کنید.
    پدال کامنتمو منتشر کن…. ???? با سپاس…

    موافقم 11
    مخالفم 33
    1. Farzad

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      رامین خودت به اندازه کافی مغزمون رو تلیت میکنی با چینی ها ، دیگه میخوای پست هاشم زیاد باشه ؟

      موافقم 22
      مخالفم 6
      1. Amirreza

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        ??

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      آخ گلبَم !
      آخ رامین !
      چه کردی با این دل نازک من !
      چین ، چانگ ، چونگ !

      جداً که چین باس یه شهروندی نمونه بِهِت تقدیم کنه !!!

      رامین ، اصلاً میدونی خود چینی‌ها هم از خودروهای چینی حالشون به هم میخوره ، مگر شهر‌های کوچکتر و فقیر‌تر که چاره‌ای جز چینی خریدن ندارند ، بخدا جدی میگم این را !

      حاجی ، عشقتو اشتباهی زیارت میکنی ، مسیر معبودت را عوض کن تا به جای درست برسی !

      موافقم 12
      مخالفم 9
  6. Sina10

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    برعکس چیزی که خیلیا میگن ، من از قیافش خوشم اومده
    به نظرم به عنوان یه افرودر عملکرد خوبی داره
    کم مصرف هم هست ، ولی نه خیلی زیاد
    تنها عیبش قیمت خیلی زیادشه

    موافقم 20
    مخالفم 10
    1. ali (chevy nova)

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (6810 ديدگاه)

      والا تو که از قیمتش خیلی دفاع میکردی حالا میگی گرونه؟؟

      موافقم 12
      مخالفم 19
      1. abdi_porsche fan

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (496 ديدگاه)

        دنبال بحثی

        موافقم 15
        مخالفم 9
        1. ali (chevy nova)

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          دنبال بحث نیستم
          دنبال واقعیتی هستم که همیشه هم بهش رسیدم.

          موافقم 7
          مخالفم 19
        2. مازیار

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2487 ديدگاه)

          نه لندروور دوست داره
          نمیبینی تو پست لندروور بیشترین کامنت رو داره؟?

          موافقم 19
          مخالفم 5
        3. ali (chevy nova)

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          اره لندروور خیلی دوست دارم مگه نمیدونستی؟

          موافقم 3
          مخالفم 12
  7. Amirreza

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    میگم رینگ های قشنگ تری هم میشد بزارنا

    موافقم 6
    مخالفم 4
  8. Mf1

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (478 ديدگاه)

    قیمتش مناسبه چون لندروره
    طراحی لوکسی داره ‌که حریفهای امریکایش این چهره زیبا ولوکس بودن در خودشون نمیبین
    باز خوبه لندرور این جرات داشت طراحی خودروش بعداز سالها عوض کرده ودر این کار موفق بوده طراحیش اینقدر کامل و زیبا هست که نیازبه ایراد گرفتن الکی نیست
    اکثر سلبربیتی های آمریکایی یه رنجرور مشکی توی پارکینگ خونشون دارن

    موافقم 18
    مخالفم 11
    1. ali (chevy nova)

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (6810 ديدگاه)

      رقبای امریکاییش ؟؟؟؟؟
      اصلا محصولاتی مثل برانکو و رانگلر این ماشین رو رقیبی حساب نمیکنن.
      رانگلر و برانکو ماشینهای کارامدی هستن که مخصوص افرودن نه مثل این دیفندر که فقط گرونه و یه جعبه چهارگوشه و 2 تن وزنشه

      موافقم 10
      مخالفم 24
      1. Amirreza

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        شما تعصب رو رد کردی

        موافقم 6
        مخالفم 1
  9. علیturbos

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    بین تمام لند روور ها من فقط دیفندر رو دوست دارم .
    کاش یه جور میشد که این مدل از دست هندی ها جدابشه .

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. حمید رضایی

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (73 ديدگاه)

      هندی ها به کی ظلم کردن؟!

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. علیturbos

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (148 ديدگاه)

        به لندروور و جگوار .
        بارها گفتم با این که طرفداربرندهای ژرمن هستم اما واقعا ازاین که هندی ها این بلارو سر این دوشرکت اوردن ناراحتم.

        موافقم 4
        مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا