لندروور-رنجروور

تازه‌ترین اطلاعات و تصاویر جاسوسی از نسل جدید لندروور دیفندر

طی سال‌های اخیر بحث‌های زیادی در رابطه با نسل جدید لندروور دیفندر مطرح بوده است و حالا تصاویر جاسوسی جدیدی از پروتوتایپ آن که در حال آزمایش در جاده‌های بریتانیا بوده منتشر شده است. دیفندر جدید نسبت به پیشینیان خود خودروی کاملاً مدرن‌تری است اما بااین‌حال هنوز هم فرم سنتی و جعبه‌ای شکل خود را حفظ کرده است. در بخش جلویی این خودرو جلوپنجره‌ای باریک با یک نوار در میان آن دیده می‌شود که با چراغ‌های نسبتاً بزرگی احاطه شده است. در بخش پایینی نیز یک ورودی هوای مرکزی به همراه دو ورودی هوای بزرگ‌تر در طرفین آن به چشم می‌خورد.

با نگاه به پروفیل جانبی دیفندر جدید کاپوتی نسبتاً صاف و گلگیرهایی با دهانهٔ مربعی شکل جلب‌توجه می‌کنند درحالی‌که یک دریچهٔ هوا هم روی گلگیر جلو، در نزدیکی پایهٔ ستون A تعبیه شده است. نسل جدید این اس‌یووی بریتانیایی از خط سقف نسبتاً صافی برخوردار است اما اتاق آن از بیرون جمع‌وجور به نظر می‌رسد. ویژگی قابل‌توجه در بخش عقبی دیفندر نیز چرخ زاپاس نصب شده روی درب صندوق است که مطمئناً دید عقب را محدود می‌کند اما با وجود دوربین و سنسورهای پارک، مشکل حادی به همراه نخواهد داشت. علاوه بر تایر زاپاس، در این قسمت سپر عقب سنتی‌تر از قبل و همین‌طور درب صندوق افقی هم به چشم می‌خورند.

لندروور فعلاً اطلاعات زیادی از نسل جدید دیفندر منتشر نکرده اما انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ معرفی گردد. این ماشین روی پلت‌فرم جدید MLA (معماری طولی ماجولار) جگوار-لندروور ساخته می‌شود که برای تجهیز به انواع مختلفی از قوای محرکه شامل پیشرانه‌های درون‌سوز، هیبریدی خفیف، پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی طراحی شده است. انتظار می‌رود این پلت‌فرم جدید سبک‌تر و مستحکم‌تر از پلت‌فرم قبلی باشد درحالی‌که به گفتهٔ جگوار-لندروور، سواری راحت‌تری را هم ارائه می‌کند. هرچند دیفندر جدید به سیستم تعلیق عقب مستقل مجهز خواهد بود اما گزارش‌هایی ادعا کرده‌اند که لندروور مجموعه‌ای از اکسل‌ها، تعلیق‌ها و تایرهای مختلف را برای آن ارائه خواهد کرد تا دیفندر برای هر استفاده‌ای، از خرید روزانه گرفته تا آفرود خشن مناسب باشد.

پیشرانه‌های این اس‌یووی جدید هم هنوز به‌طور قطعی مشخص نیستند اما انتظار می‌رود تیپ‌های پایهٔ آن به موتورهای ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی و دیزلی مجهز باشند. البته به احتمالاً زیاد نمونه‌های شش سیلندر هم در لیست پیشرانه‌های دیفندر وجود خواهند داشت. انتظار می‌رود نسل آیندهٔ دیفندر در مدل‌های مختلفی مثل سه‌در و پنج‌در تولید گردد درحالی‌که نهایتاً امکان معرفی نسخهٔ پیکاپ آن‌هم وجود دارد. علاوه بر این، شایعاتی هم مبنی بر احتمال ساخت دیفندر اسپرت منتشر شده که بیشتر روی عملکرد خیابانی تمرکز داشته و می‌تواند به‌عنوان خودرویی روزانه مورداستفاده قرار گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا فنا

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    غول وارد می شود !!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      کاش مثل جیپ و بنز ادامه میداد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فورد

      ۲۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (856 ديدگاه)

      اگه کراس اوور باشه سلام گوگولی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    مدل های 1960 و 1970 اش هنوزم دارن کار میکنن !
    شرکت Rover اون موقع ها واقعا دیفندر رو واسه دوام آوردن در سخت ترین شرایط درست می کرد
    حتی بدنه ی این ماشین جوری انحنا داده شده که در صورت تصادف یک آدم کاملاً آماتور و بی تجربه بتونه با چکش موقتاً صافش کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرهاد

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (92 ديدگاه)

    لندرور ماشین بدی نیست ولی در مقایسه با همرده های ژاپنی مثل اف جی 40 یا حتی نیسان خیلی پایین تر بود سالها داشتیمش قطعات گرون. سواری خشک.عمر قطعات کم.امکانات پایین شتاب و سرعت پایین. آفرودش بد نبود ولی شخصا تویوتاها رو ترجیح می دم هیچیش در حد تویوتا نبود بجز سنش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. emad1990

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    موتور های دیزل برای افرود مناسب تره فکر میکنم
    گشتاور بیشتری دارن و در دور پایینتری به پیک گشتاورشون میرسن
    چرا رانگلر یا جیمینی نباید موتور دیزل داشته باشن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا