لندروور-رنجروور

لندروور دیفندر اتوبیوگرافی، پیرمردی با کت‌وشلوار شیک!

لندروور خاتمهٔ تولید نسل قبلی دیفندر را با ارائهٔ چندین نسخهٔ تولید محدود مثل اتوبیوگرافی گرامی داشت. حال یک دستگاه دیفندر اتوبیوگرافی مدل ۲۰۱۶ برای فروش گذاشته شده و می‌تواند نظر کسانی که علاقه‌ای به نسل جدید این اس‌یووی افسانه‌ای ندارند را به خود جلب کند. از دیفندر اتوبیوگرافی تنها ۸۰ دستگاه تولید شد که همگی از نوع ۹۰ یا سه‌در بودند. این نمونه‌ای که برای فروش گذاشته شده عملاً خودرویی نو است زیرا کمتر از ۷۰ کیلومتر کار کرده و چند سال در یک انبار نگهداری شده است.

این خودرو پس از خروج از کارخانهٔ لندروور در سال ۲۰۱۶ به آلمان فرستاده شد و سپس به مالک فعلی فروخته شد. وی که هرگز با این دیفندر اتوبیوگرافی رانندگی نمی‌کرد، دو سال بعد آن‌را به سوئیس برد و همچنان با آن مثل یک اثر هنری رفتار کرد. طرح دورنگ منحصربه‌فرد بدنه، تودوزی چرمی مشکی و بژ و هر قسمت دیگر این خودرو درجه‌یک به نظر می‌رسد و به همین دلیل مسئول حراجی وضعیت کلی آن‌را «نو» توصیف کرده است.

دیفندر اتوبیوگرافی علاوه بر ظاهر و کابین ویژه، از قدرت بیشتری هم نسبت به نسخه‌های معمولی برخوردار است. البته زیر کاپوت این نسخه همان پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری توربودیزل قرار دارد ولی قدرت آن به ۱۵۰ اسب بخار افزایش یافته که ۲۸ اسب بخار بیشتر از نسخه‌های معمولی است. قرار است این دیفندر اتوبیوگرافی در ۲۴ اکتبر توسط RMSothebys در حراجی لندن به حراج گذاشته شود اما هنوز قیمت تخمینی فروش آن مشخص نشده است. بااین‌حال انتظار نمی‌رود این خودرو قیمت خیلی بالایی داشته باشد زیرا چهار سال پیش با قیمت پایهٔ ۶۱,۸۴۵ پوند توسط لندروور در انگلستان عرضه شد. از سوی دیگر، به‌زودی نسل جدید دیفندر هم با قیمت پایهٔ ۴۰,۲۹۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2642 ديدگاه)

    سه تا ماشین هستن که من مطمینم نسل جدیدشون قشنگ تر از فعلی نخواهد بود (بس بی نقصه این فعلی)
    یکیش دیفندر که خب درست حدس میزدم
    گلف که تصاویر جاسوسی نشون داده نسل جدیدش یجوریه
    اس کلاس
    – بهترین تصمیم بنظرم از سوی بنز برای موندن تو استیل کلاسیک جی کلاس اتخاذ شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. car lover

    ۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    این مسخره بازیا قبل از معرفی نسل جدید دیفندر مورد قبول بود الان دیگه این نسل فوق العاده اومده کی نگاه ب این میکنه؟؟؟
    اگه یو کی بودم حتما یدونه از نسل جدیدش میخردیم دیزلیش با صندلی نیمکتی ردیف جلو و رینگ فولادی استانداردش

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. Genius

    ۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    لندروور نباید صلابت و اصالت دیفندر که طی دهه ها خرد خرد جمع کرده بود یهو با این دگرگونی عظیم در فلسفه طراحی این خودرو نابود میکرد. مدتها زمان میبره تا این دیفندر جدید بتونه مثل نسل های قبلی جاشو تو دل آفرودسواران حرفه ای باز کنه اصلا شاید هم هرگز موفق نشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. meysam

    ۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    اگه دیفندر جدید شاسی مستقل داشت عالی میشد.
    چون بنظر من در تمام بخشها عالی شده بجر این موردی که گفتم.
    البته بنظر من دیفندر جدید باید که تریم ویژه ارائه میکرد ویژه کسایی که آفرود میرن و یا جهانگردی میکنن. برای اونها یه سری لوازم الکترونیکی که احتمال خرابیشون بالاست یا یه سری لوازم بدنه مثل سپرهای پلاستیکی یا رینگهای آلومینیومی رو باید حذف کنه و بجاشون چیزهای ساده تری استفاده کنه مثل رینگ فولادی ساده یا سپرهای فلزی و یا داشبورد ساده تر و با دوام بیشتر که خراب نشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. جغد روز

    ۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    از دفندر جدیده اصلا خوشم نیومد
    همون دیسکاوری بس بود دیگه چرا دو نوع تو یه سبک زدن؟
    همون مدل ١١٠پنج درب نسل پیشین خیلی بهتره تا این جدیده
    نباید سبک طراحی و اسی رو عوض میکرد و این همه وسیله الکترونیکی روش میزاشت، این سبک ماشینا اصلش همون سادگی و قابلیت اطمینانه،

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا