لندروور-رنجروور

رنجروور اسپرت کوپه چه شکلی خواهد بود؟

ب‌ام‌و با معرفی مدل X6 در سال ۲۰۰۷ برای اولین بار کلاس SUV کوپه را بنیان نهاد. سپس به دلیل موفقیت این خودرو در بازار، مرسدس بنز نیز GLE کوپه را برای رقابت با X6 در کلاس SUVهای کوپه راهی بازار کرد. هرچند این خودروها جنبه‌هایی منفی چون سقف شیب‌دار که موجب کاهش فضای سر عقب می‌شود و همین‌طور صندوق بار کوچک‌تری دارند اما به دلیل شخصیت خاص و اسپرتشان از فروش مناسبی برخوردارند. در اصل افراد پول بیشتری برای فضای سر کمتر عقب و صندوق بار کوچک‌تر پرداخت می‌کنند!

range-rover-sport-coupe-spy-photo

اما با وجود این جنبه‌های منفی، SUVهای کوپه محبوبیت زیادی دارند و به همین دلیل دیگر خودروسازان نیز به فکر ساخت نماینده‌ای در این کلاس افتاده‌اند. یکی از این شرکت‌ها، آئودی است که قصد دارد با مدل جدید Q8 به بخش SUVهای کوپه وارد شود. خودرویی که نسخهٔ کانسپت آن در نمایشگاه دیترویت امسال معرفی شد و قرار است تا پایان سال جاری به تولید برسد. از سوی دیگر پورشه نیز قصد دارد با کاین کوپه به رقابت با X6، Q8 و GLE کوپه بپردازد.

اما این کلاس نوظهور خودرویی تقریباً برای استقبال از یک عضو جدید دیگر نیز آماده است که آن رنجروور اسپرت کوپه است. پروتوتایپ در حال آزمایش این خودرو تاکنون بارها دیده شده و تصاویر جاسوسی زیادی هم از آن منتشر شده که البته همگی کاملاً استتار شده‌اند؛ اما حالا تصمیم گرفته‌ایم با طراحی رندری احتمالی، نشان دهیم که چه چیزی در زیر این پوشش‌ها پنهان شده است. البته این کار چندان سخت نیست چراکه طراحی این مدل در جلو تا حد زیادی مشابه دیگر مدل‌های رنجروور خواهد بود و عمدهٔ تغییرات در قسمت عقبی انجام گرفته است که شامل یک سقف شیب‌دارتر نسبت به نسخهٔ استاندارد می‌شود.

range-rover-sport-coupe-render

رنجروور اسپرت کوپه (این نام هنوز رسماً تأیید نشده است) اشتراکات زیادی با جگوار F-Pace دارد و با هدف ارائهٔ مجموعه‌ای از استانداردهای جدید برای استایل رنجروورها، طراحی داخلی و هندلینگ جاده متمرکز ساخته خواهد شد. این SUV کوپه کمی کوتاه‌تر از دو رقیب آلمانی خود خواهد بود و قرار است قوای محرکهٔ متنوعی شامل موتورهای شش سیلندر و هشت سیلندر بنزینی و دیزلی برای آن ارائه گردد که یک واحد ۵ لیتری V8 سوپرشارژ برای مدل اسپرت SVR در صدر پیشرانه‌های رنجروور اسپرت کوپه قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، گفته می‌شود که نسخهٔ هیبریدی این خودرو هم ساخته خواهد شد.

range-rover-sport-coupe-spy-photo4

لندروور هنوز هیچ صحبتی در مورد زمانی رونمایی اولین SUV کوپهٔ خود به میان نیاورده است اما احتمال می‌دهیم که اسپرت کوپه در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در ماه مارس رونمایی گردد. درصورتی‌که این احتمال صحیح باشد، انتظار می‌رود حدود یک ماه دیگر این خودرو به‌صورت آنلاین رونمایی گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. peyman

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    ?????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. اسطوره

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    (((رنجروور اسپرت کوپه چه شکلی خواهد بود؟)))

    هر شکلی باشه ، مطمئنا مثل همیشه زیبا و چشم نواز خواهدبود.

    رنج رور از اون ماشین هایی هست که باید چشم بسته بگی ” قشنگه”!
    چون چندین سال هست لندرور ثابت کرده که بلد نیست ماشین زشت طراحی کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرشاد سجادیان

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    کامل‌ترین شاسی بلندها رو از نظر من‌ رنجرور میسازه؛ در عین لوکس بودن و پرستیژ بالا، قابلیت‌ آفرودشون هم به معنای واقعی کلمه، درجه یکه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Monster_ALM

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    اووووف چه رنگی ای جان چقدر خوب رو این بدنه خوابیده عالی این رنگ
    رنجروور فوق العاده بود با این رنگ دیوونش شدمم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا