لندروور-رنجروور

سنتینل، نوبرانه زرهی رنجروور برای ثروتمندان!

شاید این خودرو مشابه رنجروورهای عادی باشد اما با نگاهی دقیق‌تر متوجه برخی تفاوت‌ها بین این خودرو با نسخه‌های استاندارد شاسی‌بلند لوکس بریتانیایی‌ها خواهید شد. برای مثال به چراغ‌های LED روی سپر جلو و پشت جلوپنجره نگاه کنید که جلوه خاصی ایجاد می‌کنند. البته ضخامت درب‌هاست که هویت واقعی این خودرو را افشا می‌کند. با رنجروور سنتینل آشنا شوید! این خودرو نسخه‌ی زرهی رنجروور بزرگ است که بیش از ۱ تن صفحه‌ی زرهی و شیشه برای حفاظت از سرنشینان در حملات تروریستی دارد.


بخش خودروهای ویژه‌ی لندروور برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ اقدام به معرفی نسخه‌ی زرهی سنتینل کرد. این خودرو از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار استفاده می‌کرد اما حالا شاهد تغییراتی در بطن خودرو هستیم به گونه‌ای که قلب آهنین این خودرو از نوع ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار است. این نیروگاه با افزایش ۳۹ واحدی قدرت خود ۳۷۵ اسب بخار را روانه‌ی جاده می‌کند.


این قدرت برای ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۰.۴ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعت (محدود شده) کافی است. اگرچه این پرفورمنس خیلی چشمگیر نیست اما به یاد داشته باشید که وزن سنتینل احتمالاً بیشتر از کره ماه خواهد بود!


نسخه‌ی زرهی رنجروور دارای سیستم‌های تعلیق، شاسی، ترمز و کنترل پایداری بهبود یافته برای هماهنگی با وزن بیشتر این شاسی‌بلند بوده و رینگ‌های سفارشی نیز با لاستیک‌های ران فلت همراه شده‌اند. این لاستیک‌ها به راننده اجازه می‌دهند تا ۵۰ کیلومتر با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنند.


سنتینل ۲۰۱۹ را می‌توان با پکیج چراغ‌های اضطراری سفارش داد. در صورت درخواست نیز شیشه‌ی جلو تنها ۱۵۰ میلی‌متر پایین می‌آید تا اسناد ردوبدل شود. داخل کابین نیز فضای سر بیشتری در مقایسه با قبل وجود داشته و صندلی‌های بهتری نصب شده است. همچنین جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی کمپانی یعنی Touch Pro Duo نیز نصب شده است.

لندروور امروز این خودرو را به نمایش گذاشته اما نه در ژنو چراکه این خودروساز غایب این رویداد خودرویی بزرگ است. بجای آن، نسخه‌ی زرهی شاسی‌بلند لوکس بریتانیایی‌ها در نمایشگاه امنیتی و پلیسی بریتانیا حضور دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رولزرویس فانتوم هم یه مدل خاص ازش معرفی شد.سوناتا جدیدهم معرفی شده که نسبت به قبل خیلی بهترشده مخصوصادرکابین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      متوجه دلیل تعبیه چراغ های ریز ال ای دی کار شده نمیشم
      اونقدری کوچیکه که هماهنگی با طراحی کلی نداره
      توی سپر هم که بزرگتر گذاشته شده شبیه ماشینهای پلیس شده
      این ال ای دی های کوچک کلا تاثیری در لوکس دیده شدن بیشتر نداشته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. M

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    با وزن بیش از کره ماه و پرفورمنس ضعیف چه پروازی کرده تو عکس 4

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا