لندروور-رنجروور

رونمایی از رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک ادیشن

چند ماه است که تصاویر جاسوسی از رنجروور ولار SVR منتشر می‌شود اما این خودروساز چند ساعت پیش از نسخه‌ی سفارشی ولار با نام SVAutobiography دینامیک ادیشن رونمایی کرده است. این شاسی‌بلند میان سایز و زیبا که عنوان سریع‌ترین و قوی‌ترین ولار تا به اینجا را یدک می‌کشد همان طراحی ظریف و جذاب خود را حفظ کرده و البته از ویژگی‌های خاص یک پرچم‌دار سود برده است.


بدون هرگونه تعجبی، پرچم‌دار خانواده‌ی ولار دارای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار لندروور با قدرت ۵۴۲ اسب بخاری و گشتاور ۶۸۰ نیوتون متری است. این پیشرانه‌ی قلدر و عضلانی به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جفت شده و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۵ نیم ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۷۴ کیلومتر در ساعتی می‌شود.


البته خبرهای منتشر شده درباره‌ی این خودرو تنها به قلب آهنین آن مربوط نمی‌شود چراکه مهندسان چیره‌دست رنجروور اقدام به بازنگری در سیستم چهار چرخ محرک کرده‌اند و از جعبه انتقال بهینه شده برای هماهنگی با قدرت بیشتر پیشرانه سود برده‌اند. کارهای بهینه‌سازی هندلینگ، سواری و پاسخ‌دهی خودرو ۶۳۹۰۰ ساعت زمان برده که واقعاً قابل‌توجه است. رنجروور با این کار خواسته از عملکرد بی‌نقص تمامی اجزا مطمئن شود.


این الماس بریتانیایی که توسط بخش خودروهای ویژه‌ی لندروور ساخته و پرداخته شده به ترمزهای بزرگ‌تر مجهز شده است. دیسک‌های بزرگ ۳۹۵ میلی‌متری در جلو و ۳۹۶ میلی‌متری در عقب با ساختار دوتکه برای کاهش وزن خودنمایی می‌کنند. آنچه که باعث جذابیت هرچه بیشتر می‌شود کالیپرهای ترمز قرمز و رینگ‌های ۲۱ اینچی استاندارد یا ۲۲ اینچی سفارشی است.

تغییرات بدنه‌ی ولار SVAutobiography دینامیک ادیشن شامل تغییر سپر جلو و استفاده از ورودی‌های هوای بزرگ‌تر برای ورود هوای بیشتر به پیشرانه است. در نمای عقب نیز چهار خروجی اگزوز بر ماهیت وحشی این شاسی‌بلند تأکید دارند.


با قدم گذاشتن به داخل کابین شاهد غربیلک فرمان اسپورت با پدال شیفترهای آلومینیومی خواهید بود. به منظور هرچه خاص‌تر شدن این خودرو طرح خاص کنترل‌های سیستم اطلاعات سرگرمی و اهرم چرخان تعویض دنده بکار رفته است. با پرداخت مبلغ اضافی می‌توان پکیج فیبر کربن را نیز سفارش داد.

هنوز جزئیات قیمت‌گذاری این خودرو در آمریکا منتشر نشده اما بهای آن در بریتانیا از ۸۶۱۲۰ پوند آغاز می‌شود. رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک ادیشن تنها به مدت یک سال تولید خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Amirferrari

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    چند روز پیش خبر کنسل شدن تولید sv اتوبیوگرافی کوپه رو شنیدم ناراحت شدم چون خیلی ماشین خاص و زیبایی بود،الان که این خبر رو شنیدم به همون اندازه خوشحال شدم،طراحی ولار یکی از بهترین و زیباترین ترین طراحی های حال حاضر صنعت خودروسازیه، الان که موتور قلدر رنجروور روش سوار شده دیگه هیچ ایرادی نمیشه ازش گرفت،زیبایی و قدرت سرسام آور…میگن کور از خدا چی میخواد؟دو چشم بینا و یه ولارSVAutobiography دینامیک ادیشن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ، شرکت اصیل رنجروور لندروور با اینکه اینقدر زیبا و پر طرفدار هست ، کاری برای استهلاک کمتر و پر اطمینان کردن خودروهاش نمیکنه تا این زیباروی انکلیسی بی رقیب بشه .
    واقعاً زیبا و پُرهِیبَته .
    اما شخصی مثل من که به استهلاک و عمر بالا اهمیت زیادی میدم ، این خودرو را یک زن زیبا میبینم و نه یک زن زندگی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهراد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    هر چقدر چراغاشو خطی و کوچیک کردن عوضش تو اگزوز جبرانش کردن.اولش که چراغ بزرگ طراحی میکردن بعدش که لنز دایره اومد کوچیکش کردن بعدشم که لنز های مستطیلی اومد دیگه بد تر و الانم چه مرضیه جلو پنجره رو گشاد می کنن چراغاشو تنگ تر کلا هر کارخونه ای این کارو انجام میده.
    بعدش می گن این جلوپنجره دو تا ماشین داره ووو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. M

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    پورشه ماکان فیس لیفت : لایک
    این رنجروور ولار : دیس لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (337 ديدگاه)

    رنجرور فقط اتوبیوگرافی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. net

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    دوتا سر اگزوز کافی بود و ۴تا سر اگزوز زیاد و زشت شده.رنگ رینگش قشنگه واگر رینگش پره مستقیم داشت قشنگتر میشد و پره های کج مانند جالب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. emad1990

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    تفاوت اتوبیوگرافی با بقیه در چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      سلام عماد جان.
      اتوبیوگرافی بیشتر به شخصی سازی های وسیع این مدل اشاره میکنه.
      که از تیپ بالاترین نوع انجین شروع میشه تا شخصی سازی های بسیار وسیع در خارج و داخل ماشین،که این مدل رو از بقیه ی مدل های رنج روور متمایز میکنه.
      این مدل هم همونطور که از نامش پیداست شخصی سازی های زیادی روی کیفیت سواری و پرفورمنس خودرو صورت گرفته در کنار حد زیادی از لوکس بودن.
      یه زمانی هم بود که اتوبیوگرافی های انگلستان با آمریکا یا جاهای دیگه فرق داشت.
      فرقش این بود در انگلستان امکان شخصی سازی های بسیار بیشتری و جود داشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. emad1990

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    دانیال جان ممنون بابت توضیحاتت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا