لندروور-رنجروور

ورود رنجروور 2020 به آمریکا با قلب آهنین 6 سیلندر

جگوار لندروور بریتانیا پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری خطی جدیدی را با تکنولوژی هیبریدی ملایم معرفی کرده است. این قلب آهنین اوایل سال جاری در رنجروور اسپورت HST معرفی شده و قدرت ۳۹۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری دارد.


پیشرانه‌ی ۶ سیلندر بنزینی موردبحث هم‌اکنون راه خود را به بطن رنجروور بزرگ‌تر باز کرده و مدل سال ۲۰۲۰ این خودروی لوکس روانه‌ی بازار آمریکا شده است.


نسخه‌ی پایه‌ی P360 این خودرو قدرت ۳۵۵ اسب بخاری دارد درحالی‌که قدرت آن در نسخه‌ی سطح بالاتر HSE P400 به ۳۹۵ اسب بخار می‌رسد. مدل دومی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۳ ثانیه‌ای داشته و حداکثر سرعت آن ۲۰۹ کیلومتر در ساعت می‌باشد. این پیشرانه‌ی جدید به منظور پاسخ بهتر از سوپرشارژر الکتریکی سود می‌برد و چرخش کامل آن تنها در نیم ثانیه صورت می‌گیرد که تقریباً تأخیر توربو را از بین می‌برد.


رنجروور ۲۰۲۰ علاوه بر پیشرانه‌ی جدید دارای دو رنگ متمایز آبی و خاکستری می‌باشد. این خودرو همچنین با رینگ‌های جدید ۲۲ اینچی نیز عرضه می‌شود.


قیمت رنجروور ۲۰۲۰ از ۹۰۹۰۰ دلار آغاز شده و به ۲۰۹۵۰۰ دلار برای مدل پرچم‌دار SVAutobiography LWB می‌رسد. اگر علاقه‌مند به خودروی HSE P400 باشید باید حداقل ۹۶۱۵۰ دلار برای آن بپردازید. مشتریان به این مبالغ باید ۱۲۹۵ دلار هزینه‌های تحویل و مالیات را نیز اضافه کنند.


نسل فعلی رنجروور که در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۲ عرضه شده تقریباً به انتهای راه خود رسیده و انتظار می‌رود نسل جدید آن در سال ۲۰۲۰ معرفی شود. نسل بعدی این شاسی‌بلند با استفاده از معماری جدید دارای وزن کمتری خواهد بود. شاید هم یک نسخه‌ی تمام الکتریکی از آن در آینده معرفی شود اما فعلاً چیزی به‌صورت رسمی تأیید نشده است.

نهایتاً باید خاطرنشان ساخت لندروور قبلاً اعلام کرده این پیشرانه‌ی جدید در اووک نصب نخواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. امیر علی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (399 ديدگاه)

    هیچ شاسی بلندی به این رنجروور نمیرسه عاشقشم نسل جدیدش که کلا میترکونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. (Saeed(peugeot

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    این برند و این ماشین اینقد خاص و با کلاس هستش که کنار هر ماشینی قرار بگیره محاله به به رقیبش حتی نگاهم کنم…..اصلا روح ماشین میگه فقط باید با کت شلوار تو این ماشین بشینی.
    ای کااااش با شرکت پژو ادغام میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا