لندروور-رنجروور

رکوردشکنی رنجروور اسپورت SVR در جاده تیانمن

جاده تیانمن چین به خاطر طبیعت زیبا و ۹۹ پیچ جالب خود شناخته می‌شود بنابراین اینکه تعدادی خودروسازان تلاش بکنند در این جاده پر پیچ و خم کوهستانی رکوردشکنی کنند جای تعجبی را نخواهد داشت.


جدیدترین خودروسازی که تلاش داشته این کار را انجام دهد جگوار لندروور است که جدیدترین نسل رنجروور اسپورت SVR را در این مکان آماده کرده است. اگرچه شاسی بلندها انتخاب معمولی برای این رکوردشکنی محسوب نمی‌شود اما SVR یک خودروی عادی نیست زیرا پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری آن قدرت ۵۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری دارد. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک به هر چهار گوشه خودرو فرستاده می‌شود.


شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رنجروور اسپورت SVR برابر با ۴.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۸۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

این اعداد میخکوب کننده نیستند اما خب برای رکوردشکنی بریتانیایی‌ها در جاده تیانمن کافی بوده‌اند. پیش از SVR سریع‌ترین خودرویی که تیانمن را پشت سر گذاشته فراری ۴۵۸ ایتالیا با زمان ۱۰ دقیقه و ۳۱ ثانیه بوده است؛ اما رنجروور اسپورت SVR برای رکوردشکنی نیاز به راننده حرفه‌ای داشته و آن‌هم کسی نبوده جز راننده مسابقه‌ای جگوار هو پین تانگ که موفق ظاهر شده است. زمان غیر رسمی ۹ دقیقه و ۵۱ ثانیه با سرعت متوسط ۶۸.۸ کیلومتر در ساعت توسط این خودرو ثبت شده است. اگرچه این سرعت متوسط کم به نظر می‌رسد اما در نظر داشته باشید که جاده تیانمن دارای ۹۹ پیچ پی در پی و البته یک سربالایی حدود ۱۱ کیلومتری نیز می‌باشد.

تانگ می‌گوید:

من در مسابقات سرعت شرکت می‌کنم اما این ۹۹ پیچ سخت واقعاً منحصربه‌فرد بودند. حفظ تمرکز بزرگ‌ترین چالش من بود زیرا پیچ‌های زیاد جاده باعث می‌شود گاهی اوقات وضعیت دشواری پیش روی راننده قرار گیرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    مهر تاییدی دیگر بر عملکرد شاسی بلندهای رنج روور.??
    40 ثانیه سریع تر از یک سوپر اسپرت.((هر چند قدیمی))
    این رکورد فراری هم دو سال پیش ثبت شده حالا چقدر بروز رسانی داشته یا نداشته نمیدونم.
    با این وزن 2300 کیلویی همچین رکوردی تو همچین جاده ی پر پیچ و خمی شاهکاره.
    اینم لینک رکورد زدنش.((کامل))
    https://www.youtube.com/watch?v=DiK0oOahsbY
    منتظر زدن رکورد پورشه هم در جهنم سبز باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1632 ديدگاه)

      تبریک به طرفدارای به واقع مظلوم خودروسازی انگلیس
      دانیال جان نمیدونی چرا از گیربکس دوکلاچه استفاده نمیکنن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        سوال خوبی پرسیدی ولی حقیقتش اینه که چرایی این کار نمیدونم.((شاید به خاطر گرونتر تموم شدن))
        ولی وقتی یه ماشین 2300 کیلویی در 4.5 ثانیه صفر تا 100 رو میره چه نیازی به دوکلاچه هستش؟؟
        اگه کسی اطلاعاتی داره ممنون میشم بزاره.من که تو این مورد چیزی ندارم.?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نوید جهرمی

          ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (3685 ديدگاه)

          شاید ب خاطر ماهیت آفرودیش باشه. دوئل کلاچ توی شرایط سخت آفرودی با گرمایی ک براش درست میشه نمیتونه عملکرد خوبی داشته باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. امید

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    خداوکیلی کلیپش یه دنیا ارزش داره چه برسه به خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Omid622

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    چرا دیر پرداختید به مطلب به این مهمی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      همچین دیر هم نیست.همش یک روز گذشته.
      اتفاقا پدال یه چند وقتیه خیلی بهتر و سریع تر اخبار رو پوشش میده.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا