لندروور-رنجروور

نمایش هیولای شش چرخ خان دیزاین در ژنو

مرسدس بنز با معرفی مدل G63 6×6 موجب محبوبیت خودروهای شش چرخ در سطح جهان شد. به همین دلیل، حتی باوجوداینکه تولید G63 6×6 حدود سه سال پیش خاتمه یافت اما پس آن شرکت‌های زیادی اقدام به ساخت و معرفی خودروهای شش چرخ نمودند. یکی از این شرکت‌ها، خان دیزاین بود که با نصب یک محور و دو چرخ اضافه روی لندروور دیفندر، خودروی شش چرخی بنام Flying Huntsman 6×۶ را معرفی کرد. حال زیرمجموعهٔ خان دیزاین بنام Chelsea Truck Company در نمایشگاه ژنو امسال نسخهٔ جدیدی از Flying Huntsman 6×۶ را بنام Civilian Carrier معرفی کرده است.

این مدل جدید در اصل نسخهٔ لوکس‌تری از Flying Huntsman 6×۶ است که همچنین صندلی‌های آن نیز بیشتر شده و حالا ظرفیت حمل ۹ نفر را پیدا کرده است. این ماشین حدود ۸۸ سانتیمتر از دیفندر ۱۱۰ استاندارد کشیده‌تر است و همان‌طور که گفته شد به یک محور اضافی و شش هم مجهز شده است. رینگ‌های Civilian Carrier از نوع ۱۸ اینچی با طراحی رترو (نگاه به گذشته)، رنگ مشکی مات و تریم قرمزرنگ هستند که با لاستیک‌های Cooper LTZ پوشیده شده‌اند.

محور سوم خودرو به‌صورت پنوماتیک عمل می‌کند و با تجهیز به یک دیفرانسیل سفارشی به راننده این امکان را می‌دهد که نیروی موتور را به هر شش چرخ بفرستد تا حداکثر کشش ایجاد گردد؛ اما حتی اگر این هم کافی نباشد، برای این غول شش چرخ، قفل دیفرانسیل و سوئیچ سنگین کردن ضریب گیربکس هم در نظر گرفته شده که می‌تواند آن‌را از سخت‌ترین شرایط نیز بیرون بکشد. Chelsea Truck فعلاً هیچ مشخصاتی از قوای محرکهٔ این خودرو ارائه نکرده ولی تصاویر داخلی آن، یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی را نشان می‌دهند.

Flying Huntsman 6×۶ Civilian Carrier در بیرون با جلوپنجرهٔ متفاوت از دیفندر استاندارد متمایز شده است درحالی‌که چراغ‌های آن نیز از نوع LED هستند. علاوه بر این تغییراتی هم در گلگیرهای جلو ایجاد شده و درون آن‌ها یک ورودی هوا نیز تعبیه شده است؛ اما همان‌طور که گفته شد، Chelsea Truck اقدام به لوکس‌تر کردن این خودرو نموده و به همین دلیل در داخل نیز تأکید زیادی بر سطح بالای لاکچری داشته است. تودوزی خودرو با ترکیبی از چرم تیره و پارچهٔ راه‌راه صورت گرفته و در کابین به‌طور گسترده‌ای از چرم استفاده شده به‌طوری‌که همه‌چیز از سقف و داشبورد گرفته تا دستگیرهٔ درها و قسمت‌های محافظ زانو با چرم پوشیده شده است.

همچنین تعداد صندلی‌های Flying Huntsman 6×۶ نیز افزایش یافته و حالا به چهار ردیف صندلی مجهز شده که شامل دو صندلی سنتی در جلو، یک ردیف سه‌تایی نیمکتی در ردیف دوم و چهار صندلی خلبانی هم در دو ردیف پشتی می‌شود و مجموع صندلی‌ها را به ۹ عدد رسانده است. Civilian Carrier همچنین به سه سانروف پانورامیک هم مجهز شده که یکی از آن‌ها در جلو و دوتای دیگر در عقب نصب شده‌اند. قیمت این هیولای بریتانیایی از ۲۵۰ هزار پوند آغاز می‌شود که تقریباً معادل ۳۵۰ هزار دلار است؛ یعنی مبلغی که با آن می‌توان یک دستگاه رنجروور SV اتوبیوگرافی فول آپشن خریداری کرد؛ اما باید توجه داشت که با پرداخت این مبلغ می‌توان صاحب یک اس‌یووی لوکس شش چرخ نُه‌نفره شد که از توانایی‌های آفرود بالایی هم برخوردار است.

 

با پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ رویدادها و اخبار نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ در مجلهٔ پدال همراه شما هستیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Khan

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    جالب و عجیب
    آقا خان دیزاین نیست، Kahn هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    ☆ فورد ولوسی رپتور ۶×۶
    ☆☆ مرسدس بنز G کلاس ۶×۶
    ☆☆☆ لندروور دیفندر فلایینگ هانتسمَن ۶×۶
    دوستان پدالی کدام ۶×۶ را انتخاب می کنید ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. CNA

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (235 ديدگاه)

      معلومه G

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mmm

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (712 ديدگاه)

      فکر کنم منصوری گرنوس 6×6از همه اینا که گفتی بهتره 850 اسب وگشتاور محدود شده 1000 نیوتن متر با صدای زیبای موتورv8

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. CNA

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    شبیهه مینی بوس شده که?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sevlan

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    زیباست و با اتاق قدیمی دیفندر دلبری میکنه ، این اتاق سنتی همیشه زیبا میمونه ،دم خان گرم ، احتمالاً موتور پرقدرتی هم واسش در نظر بگیرن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. یاس ی

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    اسم شرکت خان دیزاین و مالکش افضل خان میلیاردر پاکستانی بریتانیایی هستش.
    ایشون صاحب گرانقیمترین پلاک در حال حاضرهستند، پلاک اف 1 که آخرین بار پیشنهاد 46 میلیون دلاری داشت ولی نفروختش. قبلا روی ماشینهای مرسدس اس ال اس ، مکلارن اف 1 و بوگاتی ویرون بوده. چندین سال قبل این پلاک را در یک خیریه به قیمت 400 هزار دلار میخره که برای پاپ صادر شده بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یوسف

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (923 ديدگاه)

    سلام
    دیفندرعلاوه بر اصالت با روح و روان انسان بازی میکنه.
    اما مرسدس جی کپی بی شرمانه از اطاق و فیس دیفندر به همراه اطلاعات فنی رنجروره.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا