لندروور-رنجروور

رنجروور SV کوپه به پایان راه طی نشده رسید!

لندروور برنامه‌های مفصلی برای رقابت با خودروهای لوکسی همچون بنتلی بنتایگا و رولزرویس کولینان داشته و این کار را با تولید نسخه‌های سطح بالای رنجروور SVAutobiography دینامیک انجام داده است. البته مدل SV کوپه که چیزی بیش از شاسی‌بلند لوکس دو درب است تنها کاپوت و نیمه‌ی پایینی درب پشتی نسخه‌ی استاندارد را با خود به همراه داشته و البته اولین محصول رنجروور با رینگ‌های ۲۳ اینچی کارخانه‌ای بوده است.


جادوی واقعی آن زمانی نمایان می‌شود که درب‌های بزرگ خودرو با طول ۱.۴ متری را باز کرده و وارد فضای داخلی SV کوپه شوید که دست‌پرورده‌ی بخش خودروهای سفارشی رنجروور بوده و در این بخش شما می‌توانید هرچه را از یک خودروی لوکس انتظار دارید مشاهده کنید. برای مثال چوب گردو و چنار روی داشبورد، کنسول مرکزی، فرمان و کف محفظه بار خودنمایی می‌کند.


اما در نهایت تمامی این تلاش‌ها به در بسته خورده و لندروور اعلام کرده رنجروور SV کوپه به پایان راه خود رسیده است، راهی که خیلی هم طی نشده بود. قرار بود این شاسی‌بلند لوکس ۲۹۵۹۹۵ دلاری به تعداد ۹۹۹ دستگاه تولید شود اما به تاریخ می‌پیوندد. لندروور پس از معرفی این خودرو در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ هیچ سفارشی دریافت نکرده است و نمی‌خواهد آن را تولید کند.

یکی از سخنگویان لندروور گفته بودجه‌ی در نظر گرفته شده برای ساخت SV کوپه صرف توسعه‌ی محصولات آتی این شرکت خواهد شد. این فرد گفته است:

ما تصمیم سختی گرفته‌ایم و به مشتریان خود اعلام کرده‌ایم که رنجروور SV کوپه تولید نخواهد شد. لندروور بجای آن در حال تمرکز روی توسعه‌ی نسل بعدی محصولات کلاس جهانی خود است.


انتظار می‌رود نسل بعدی رنجروور در سال ۲۰۲۱ معرفی شود و با استفاده از معماری جدید کاهش وزن قابل‌توجهی را تجربه نماید. این شاسی‌بلند لوکس بریتانیایی قطعاً چند کیلویی سبک‌تر از مدل فعلی SVAutobiography با وزن ۲۶۰۶ کیلوگرم خواهد بود. این خودرو ۱۶۶ کیلوگرم سنگین‌تر از بنتلی بنتایگای ۱۲ سیلندر می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. حسین دهمرد

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ..Hossein

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (150 ديدگاه)

    حیف این زیبای دوست داشتنی که تولید نمیشه

    معرکه بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    زیبایی و کیفیت از سر و روش میباره ؛ حیف که تولید نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سعید سابق

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (222 ديدگاه)

    “…لندروور پس از معرفی این خودرو در نمایشگاه ژنو 2018 هیچ سفارشی دریافت نکرده است و نمی‌خواهد آن را تولید کند… ”

    یعنی یه دونه سفارش هم نداشت مگه میشه .!!!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Archi KHAN

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    مگه کسی عاشق باشه 300هزارتا بده بالا این …

    مردمی که حتی یدونه هم سفارش ندادن کاملا منطقی عمل کردن.
    و نکته زیبای مقاله ؛ پذیرفتن اشتباه شون و تصمیم بر عدم تولیدش بود. ولله تو ایران بود به هر قیمتی بود بااااید تولید میشد تا …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا