لندروور-رنجروور

لاستیک‌های ویژه پیرلی برای لندروور دیفندر

پیرلی در زمینه تکنولوژی لاستیک جزو پیشروها بوده و لاستیک ویژه‌ای را برای تایکان تمام الکتریکی، فورد F-150 و حتی ریویان توسعه داده است. هم‌اکنون این شرکت ایتالیایی با لندروور همکاری کرده تا لاستیک سفارشی را برای نسل جدید دیفندر تولید کند. پیرلی می‌گوید این لاستیک‌های جدید از نظر مقاومت چرخشی بهترین در کلاس خود بوده و این موضوع در راندمان کلی خودرو تأثیر به سزایی دارد. با توجه به اینکه نسل پیشین دیفندر از نظر آئرودینامیک و آلایندگی عملکرد چندان خوبی نداشت بنابراین کاهش حداکثری آلایندگی‌ها در دیفندر جدید قطعاً با استقبال روبرو شده است؛ اما آیا لاستیک‌های جدید دیفندر واقعاً خوب هستند؟

پیرلی می‌گوید لاستیک‌های جدید اسکورپیون زیرو چهارفصل که پرفورمنس بسیار بالایی دارند برای ارائه سطح فوق‌العاده‌ای از راحتی و ایمنی طراحی شده و با کاهش صدا حداکثر عملکرد را در هر فصلی به ارمغان می‌آورند. متریال جدید بکار در ساختار و بخش‌های این لاستیک به منظور اطمینان از عملکرد بهینه استفاده شده‌اند. لندروور این لاستیک‌های جدید را هم در سرعت ثابت و هم در تست‌های لغزش تست کرده تا چسبندگی جانبی آن‌ها حتی در چمن‌های خیس را نیز مشاهده کند.

طراحی جدید آج‌های لاستیک نیز به بهبود کشش در گل‌ولای، چمن و برف کمک می‌کند.

به منظور اطمینان از اینکه لاستیک‌های پیرلی واقعاً در هر شرایطی عالی عمل می‌کنند برخی تست‌های آزمایشی و واقعی انجام شده و حتی تست‌های برف و یخ نیز در شمال سوئد صورت گرفته است. سپس از تأسیسات گایدون لندروور در انگلستان برای تست هندلینگ و راحتی این لاستیک استفاده شده و تست‌های سرعت بالا و هندلینگ خیس نیز در نوربرگ رینگ انجام شده‌اند. تست پیرلی نیز برای تست‌های بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (238 ديدگاه)

    ای بابا چی میشد همین را روی پراید می گذاشتند؟؟؟

    موافقم 3
    مخالفم 3
  2. مهدی

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    با این زمینو میکنه میره فکر کنم با اینا کوه راستم بالا بره

    موافقم 12
    مخالفم 0
  3. مسعود

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (513 ديدگاه)

    روزای اول از طراحی این ماشین و همچنین بخاطر رعایت نکردن اصالت ظاهری با نسلای قبلیش، این خودرو خیلی به دلم نمی نشست
    اما الان هرچی بیشتر میگذره بیشتر داره خودشو تو دلم جا میکنه!
    یک خودروی همه چی تمومه بخصوص با اون تجربه و سابقه درخشانس در افرود
    اون مدلی که سه صندلی در ردیف جلویی داشت خیلی جالب بود
    فکر کن داری با دوستات میری گردش ماشین فول باشه و جلو هم سه نفری نشستین بدون اینکه احساس تنگ و محدود بودن جا کنید،خیلی هم صمیمی و خودمونی و باحال میشه!
    ولی لعنت به جبر جغرافیایی که واسه ما فقط در حد همون فکر و خیاله!

    موافقم 12
    مخالفم 0
  4. طراح سوال

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام یه سوال خیلی مهم و فوری دارم .
    یه فامیل نزدیک خارج دارم (المان) با توجه به مجاز شدن واردات خودرو با ارز خارجی میخواد تابستون بیاد . اما میخواد تو المان یه ماشین صفر بخره و با همون بیاد ایران. میخواد یه تویوتا بخره و بیاره. اما هیچ اطلاعات دیگه ایی درباره گمرک و مالیان و عوارض و این چیزا نداره. ازم چندتا سوال کرده که تک تک سوالا رو اینجا میزارم خوشحال میشم جواب بدین.

    ۱. ایا اصلا میتونه این کار رو بکنه؟ یعنی شخصی وارد کنه. ماشین صفر میخره.
    ۲. وقتی ماشینو اورد کل پولایی که باید بپردازه کجاهاست و چقدره؟ مثلا عوارض و گمرک و پلاک و مالیات فروش و این چیزا. یعنی وقتی اورد از همون اول تا وقتی که پلاک ملی بشه چقدر باید خرج کنه و به کجاها بده؟
    ۳. چقدر طول میکشه که کل مراحل رو تا پلاک ملی شدن طی کنه؟ چون تو المان کار میکنه تنها ۱ ماه میتونه مرخصی بیاد.
    ۴.بعد یه دوستی داره اصالتا عراقیه. هم مادر هم پدرش عراقیه. اما چون ایران به دنیا اومده و تا ۲۰ سالگی همینجا بوده تابعیت ایرانو هم داره. این دوستشم شاید باهاش همراه بشه و یه ماشین صفر بخره و بیاره. بعد ایا فرقی میکنه تابعیت طرف خارجی باشه یا ایرانی؟ اگه مزایایی یا مزیتی داره که این دوستش با تابعیت عراقی ماشین بیاره؟
    ۵. ایا میشه پول مبلغ بالا مثلا ۲۰۰ هزار یورو یا دلار با خودشش بیاره؟ یا اینکه حواله کنه؟ به خاطر تحریما بانکی که نمیتونه منتقل کنه اجبارا باید حواله کنه با ۵ درصد پورسانت. اما ایا مبلغ بالا باشه مثلا ۲۰۰ هزار یورو مشکلی پیش میاد؟ پولو برا پلاک کردن ماشین میاره.
    ۶. اگه بشه شخصی ماشین رو وارد کرد ایا محدودیت تعداد هم داره؟ مثلا سالی چندتا میتونه وارد کنه؟ قدیما یادمه دانشجوها و ایرانیایی که دائم مقیم خارج بودن میتونستن یکبار یه ماشین بیارن با خودشون. اما کلا (یعنی در طول عمرش ) فقط یکبار میتونستن ماشین بیارن.

    *** پدال جون اگه میشه یه پستی چیزی بزنین درباره گمرک و عوارض. کلا چقدر و کجاها باید پول بدن برا ماشین خارجی. این قوانین جدیدم توضیح بدین. همین قانونی که گفتن ماشین با ارزی که منشاء خارجی داره میتونن وارد کنن. یعنی همون ارز (دلار) حدود ۲۸ هزار تومنی. ***

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. زیزیگولو

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4455 ديدگاه)

      این طرح هنوز تو صحن علنی مجلس به رای گیری گذاشته نشده و تازه اگرم رای بیاره باید از سد شورای نگهبان رد بشه و معلوم نیستش که به تصویب شورای نگهبان برسه یا نه ….. ولی میشه امیدوار بود که این طرح تصویب بشه چون دولتم تو لایحه بودجه ردیف درآمد از طریق تعرفه گمرکی واردات خودرو در نظر گرفته و وزیر صنعتم ((علیرضا رزم حسینی)) به واردات خودرو چراغ سبز نشون داده

      موافقم 5
      مخالفم 1
  5. Moein

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (890 ديدگاه)

    پیرلی واقعا لاستیک های بی‌نظیری تولید می‌کنه
    حیف که ایران خیلی کم پیدا میشه

    موافقم 8
    مخالفم 0
  6. زیزیگولو

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4455 ديدگاه)

    لاستیکای چینی بدترین برندای لاستیک هستن، حتی از لاستیکای ایرانیم بدترن

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (10058 ديدگاه)

      با زیزیگولو موافقم و چندین بار دیدم که آشناها انداختن زیر ماشین و بعد از چند روز رفتن و دوباره ایرانی انداختن چون مشکل زیاد داره و حکم تخمرغ شانسی را داره !!!

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. زیزیگولو

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (4455 ديدگاه)

        لاستیکای چینی خیلی خطرناکن مخصوصاً واسه کسایی که زیاد میرن بیرون شهر

        موافقم 4
        مخالفم 2
  7. یوسف

    ۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (923 ديدگاه)

    واقعا کمپانی لندرور به جزئیات خیلی بها میده واسه همینه که همه دوستش دارن

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا