لندروور-رنجروور

لندروور دیفندر با تیونینگ جذاب Ares دیزاین

موسسه کوچ بیلدر ایتالیایی Ares دیزاین مأموریت سخت و حساسی را انتخاب کرده است: ارتقای لندروور دیفندر!


حتی با وجود اینکه چندین سال از توقف تولید دیفندر می‌گذرد اما افراد زیادی دنبال این خودرو هستند و دیفندر هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد.


Ares می‌گوید روی تمامی جنبه‌های دیفندر کار کرده و این خودرو دارای کابین جدید، پیشرانه ارتقا یافته و یک کیت بدنه کامل می‌باشد. مکانیک‌های این شرکت حتی سقف را بریده و سانروفی را روی آن نصب کرده‌اند.


مؤسس این موسسه آقای ولید الغفاری دیفندر جدید را به عنوان “دیفندر تمام دیفندرها” توصیف کرده و مدیرعامل Ares دیزاین آقای دنی بهار نیز گفته تیمش یک نماد را ارتقا داده‌اند:

دیفندر یک نماد خودرویی بوده اما نمادها می‌توانند دوباره تصور شوند و دیفندر ما نیز حد نهایی یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل است که عملکردی باورنکردنی، ظاهری گیرا و ویژگی‌های احساس‌برانگیز را ارائه می‌کند.

پیشرانه ۸ سیلندر این خودرو که قدرت ۲۷۸ اسب بخاری و گشتاور ۴۳۹ نیوتون متری داشته بر پایه قلب آهنین ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری لندروور شکل گرفته اما به لطف افزایش حجم سیلندر و همچنین نصب میل‌لنگ جدید، سر سیلندر ارتقا یافته و انژکتورهای بزرگ‌تر حجم آن به ۴۷۴۸ سی‌سی رسیده است.


همچنین یک منیفولد اگزوز سفارشی و ورودی هوای ITG نیز روی خودرو نصب شده و تکمیل کننده کار نیز کانورتر کاتالیتیک اسپورت و سیستم اگزوز جدیدی است که صدای جذابی را ایجاد می‌کند.

اگر خواهان پرفورمنس بهتری هستید می‌توانید نسخه سوپرشارژردار را سفارش دهید که از پیشرانه ۸ سیلندر ۴۶۹۸ سی‌سی با قدرت ۴۶۸ اسب بخار و گشتاور ۶۴۹ نیوتون متری استفاده می‌کند. هر دو مدل به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک مجهز هستند.

سیستم تعلیق و ترمزها نیز ارتقا یافته و ارتفاع دیفندر Ares هم‌اکنون از زمین ۷۵ میلی‌متر فاصله دارد. البته فاصله خودرو از زمین در مدل سوپرشارژردار ۵۰ میلی‌متر است. دامپرهای پرفشار فاکس نیز به منظور آفرود بهتر در دیفندر نصب شده‌اند.

Ares دیزاین می‌گوید ترمزها در جلو دارای ۶ پیستون بوده و قدرت توقف خوبی ایجاد می‌کنند. نهایتاً باید به رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی و لاستیک‌های کوپر اشاره کنیم.

اما ظاهر دیفندر نیز ارتقا یافته و هم‌اکنون شاهد بچه گلگیرهای بسط یافته، کاپوت، چراغ‌های جلو و جلوپنجره متفاوتی هستیم که همگی از جنس فیبر کربن سبک‌وزن هستند. Ares می‌خواهد از قدرت آفرود این خودرو مطمئن شود بنابراین سپرهای جلو و عقب هوی دیوتی، محافظ‌های زیر بدنه، نقاط یدک کشی تقویت شده در جلو و عقب، پله‌های جانبی و میله‌های سقف فولادی را روی دیفندر نصب کرده است. این خودرو حتی دارای چراغ‌های LED کامل با تابش بیشتر است.


شاید این دیفندر خودرویی کاربردی باشد اما تیم Ares تلاش کرده برخی شاخصه‌های لوکس را نیز در کابین رعایت کند که شامل صندلی‌های سفارشی چرمی دست‌دوز و عناصر فیبر کربنی در سراسر فضای داخلی می‌باشد. ترمزدستی نیز جای خود را به دکمه الکترونیکی داده تا فضای بین صندلی‌های جلو آزاد شود.

نظرتان به این خودرو جلب شد؟ ساخت چنین خودرویی هشت هفته طول می‌کشد و هزینه‌ای حدود ۱۹۰ هزار پوندی را طلب می‌کند. بهتر است عجله کنید زیرا تنها ۵۳ دستگاه از این دیفندر سفارشی تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Centenario

    ۲۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    عجب جیگری شده با حدود 500 اسب…..❤❤
    ولی 200 هزار پوند خیلی زیاده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. amir

    ۲۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (522 ديدگاه)

    Wow..!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی دهقان

    ۲۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (67 ديدگاه)

    یادش بخیر سال ۷۷ یکیشو داشتیم مدل ۵۳ بود متاسفانه زیاد خراب میشد و قطعه اش تو بازار پیدا نمیشد بابام دست دوم میخرید به هزار زحمت اخرشم بخاطر خرابی زیادش سال ۸۳ به قیمت ۴۰۰ هزار فروختش همش حسرت میخورم کاش نگهش میداشتیم الان موتورشو عوض میکردیم میزدیم به دل طبیعت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۲۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (58 ديدگاه)

    خدایی پاژنو بزارن کنار این سکته می کنن :))
    موتور یه چی گیربکس یه چی ! کلا عجب آشی می پخت مرتب خودرو :))

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا