لندروور-رنجروور

تائید برخی از مشخصات نسل جدید لندروور دیفندر 2020

درحالی‌که چند هفته تا معرفی رسمی نسل جدید لندروور دیفندر ۲۰۲۰ باقی مانده، چندین رسانه‌ی خودرویی اجازه داشته‌اند این شاسی بلند جدید را در مسیری خارج از جاده تست کنند. مشخصات رسمی این خودرو هنوز اعلام نشده اما اندی دیکس مدیر تیم مهندسی تولید لندروور برخی جزئیات این خودرو را اعلام کرده است.


دیفندر با دو نوع سیستم تعلیق بادی و پیچشی عرضه خواهد شد. سیستم تعلیق بادی توانایی‌های بیشتری داشته اما سیستم تعلیق پیچشی بنا به گفته‌ی مدیر لندروور بیشترین توانایی در کلاس خود را خواهد داشت. سیستم تعلیق بادی نسل جدید دیفندر از پایش دمایی دامپرها برای حفاظت از خودرو برخوردار بوده اما این تنها ویژگی سیستم تعلیق این خودرو نیست. لندروور همچنین ساب فریم‌ها و دیگر بخش‌ها را تقویت کرده است و دیکس می‌گوید این شرکت دیفندر را برای برآورده کردن اهداف همیشگی لندروور طراحی کرده است.


زیرساخت نسل جدید این شاسی بلند معماری مونوکوک آلومینیومی D7U است که در رنجروور، رنجروور اسپورت و دیسکاوری هم بکار رفته است. هم‌اکنون دو نسخه‌ی متفاوت از دیفندر عرضه می‌شود که یکی نسخه‌ی سه درب ۹۰ و دیگری مدل ۵ درب ۱۱۰ است.


شایان ذکر است هنوز ابعاد این خودرو هم مشخص نشده اما احتمال عرضه‌ی مدل ۱۳۰ نیز وجود دارد. دیفندر جدید به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۸ اینچی عرضه خواهد شد اما امکان سفارش آن با لاستیک‌های کاراتر و رینگ‌های ۲۲ اینچی نیز وجود دارد.


لندروور تلاش‌های زیادی برای اطمینان از اینکه نسل جدید دیفندر همان ویژگی‌های آفرود تاریخی این نام را خواهد داشت انجام داده است. اوایل ماه جاری میلادی بود که این شرکت تست‌های سخت دیفندر جدید در دوبی را به همگان نشان داد. این خودروساز بریتانیایی اعلام کرده محصول جدیدش قبلاً ۱.۲ میلیون کیلومتر تست را پشت سر گذاشته است. لندروور همچنین گفته دیفندر جدید را ۸ هفته‌ی متوالی و به‌صورت ۲۴ ساعته تست کرده است. به نظر می‌رسد لندروور می‌خواهد نسل جدید دیفندر خودرویی فراتر از انتظارات ظاهر شود…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. سلطان

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به نظرتون اندازش کوچیک نشده؟
    دیفندر رو خیلیا برا بزرگ بودنش میخواستن
    یادش بخیر کوچیک بودم تو یه محله ایی تو اصفهون زندگی میکردیم بزازی یه دیفندر داشت توش پر پارچه لباس روسری و میومد محلمون میفروخت میرفت.
    ماست بندی محلمونم یه دینفدر داشت. با اون شیشه های مستطیلی کشیده و قیافه ی زمخت. اوایل از این مدلا خوشم نمیومد چون پدرم یه گالانت داشت و هرکی گالانت سوار شده میدونه زمان خودش یه ایرودینامیک فوق العاده داشت. مخصوصا مدل زیر پای پدرم که اسپویلر داشت.
    یکی از همشهریا یه دفندر چهار در قدیمی رو بازسازی کرد قسمت عقبو شبیه یه خونه و تخت درست کرده بود باهاش میرفت کوه همون قسمت عقب میخوابید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      با نداشتن شاسی نردبانی جدا از از بدنه و دفرانسیل سولید حداقل در محور عقب و ظاهر سنتیش اسم دیفندر رو باید حذف کنن.شاید بپرسید شاسی نردبونی چیکار میکنه که بقیه نمکنن.برید یوتیوب آفرد سنگین نگاه کنید وقتی یه ماشین تو گودال گرفتار میشه ماشین کمکی با ضربات سنگین میکشنش بیرون و اگر شاسی مقاوم نداشته باشه آسیب شدید میبینع

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Elmiraj

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3102 ديدگاه)

    دیگه دیفندری در کار نیست:::::
    نه شاسی نردبانی داره…
    نه اکسل های سولید داره…
    نه ظاهر نمادین داره…
    و نه اون قدرت آفرود قدیمو….
    .
    .
    همه اون رقبایی که بر پایه جیپ ویلیز شکل گرفتن و روزایی بود که با رانگلر رقابت می کردن ، همگی بازیو به کلی به رانگلر باختن…!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دقیقا این یه حقیقته… نسل جدید دیفندر کاملا از اصالتش فاصله گرفته نه ساده است نه توانایی های آفرودی عالی داره صرفا برای کاهش هزینه همه چیزش با دیسکاوری و رنجرور یکیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. P.K.H

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    پدال قبلا مطلبی از تصویر لو رفتش داشت ولی قکر نمیکردم همون بی ربخته کوچولو باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. #ali.m#

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    با اینکه معتقدم میتونست بیشتر به طراحی قبلیش نزدیک باشه ولی من دوستش دارم(با توجه به رندر هایی که توی فضای مجازی دست به دست میشن .)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا