لندروور-رنجروور

معرفی فیس‌لیفت رنجروور اسپرت، قدرت، تنوع و تکنولوژی بیشتر

لندروور رسماً نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مدل رنجروور اسپرت خود را معرفی کرده است. در ظاهر این خودرو تغییرات فوراً قابل‌تشخیص هستند که شامل سپر جلوی جدید، جلوپنجرهٔ بازطراحی شده و چراغ‌های جلوی LED ماتریکس می‌شوند. همچنین به‌روزرسانی ورودی‌های هوای درون سپر جلو نیز موجب بهبود جریان هوا و خنک‌کنندگی پیشرانه شده است. علاوه بر این، در عقب رنجروور اسپرت فیس‌لیفت یک اسپویلر تهاجمی‌تر نصب شده درحالی‌که رینگ‌های جدید ۲۱ و ۲۲ اینچی به همراه یک پکیج بیرونی مشکی تکمیل‌کنندهٔ تغییرات خارجی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این SUV لوکس هستند.

تغییرات این ماشین به داخل آن‌هم راه یافته است زیرا در اینجا دو نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید Touch Pro Duo تعبیه شده و یک نمایشگر ۱۲ اینچی جدید هم به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی خودرو در نظر گرفته شده است. یک نمایشگر سربالای ۱۰ اینچی تمام‌رنگی نیز تکمیل‌کنندهٔ نمایشگرهای رنجروور اسپرت فیس‌لیفت است. سایر تغییرات داخلی رنجروور اسپرت ۲۰۱۸ شامل پورت‌های شارژ بیشتر و سیستم کلید فعال می‌شود. این سیستم امکان قفل یا باز کردن خودرو بدون نیاز به حمل کلید را برای راننده فراهم می‌کند.

علاوه بر این‌ها، برای تودوزی این خودرو هم از چرم مدل بزرگ‌تر رنجروور استفاده شده و امکان نورپردازی داخلی در ۱۰ رنگ مختلف نیز فراهم شده است؛ اما مهم‌تر از همهٔ این‌ها، سیستم نانو یونیزاسیون هوای کابین است که با استفاده از ذرات آبی به‌اندازهٔ نانو، مواد مضر را تجزیه کرده و درنتیجه کیفیت هوای اتاق را افزایش می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب رنجروور اسپرت جدید، قابلیت باز کردن آفتاب‌گیرهای برقی خودرو با استفاده از حرکت دست است که از طریق حرکت دادن دست جلوی آینهٔ وسط خودرو صورت می‌گیرد.

اما علاوه بر این تغییرات خارجی و داخلی، به مدل‌های رنجروور اسپرت یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی جدید با نام P400e هم اضافه شده است. این مدل مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ از خانوادهٔ موتورهای Ingenium جگوار-لندررور است که ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد. در کنار این موتور بنزینی، یک موتور الکتریکی هم قرار دارد که در میانهٔ خودرو نصب شده است. این موتور نیز ۱۱۶ اسب بخار قدرت تولید کرده و مجموع خروجی قوای محرکۀ پلاگین‌هیبریدی ماشین را به ۴۰۴ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند.

برای تغذیهٔ موتور الکتریکی این خودرو، یک پکیج باطری لیتیوم یون با ظرفیت ۱۳.۱ کیلووات ساعت در نظر گرفته شده که رنجروور اسپرت پلاگین‌هیبریدی می‌تواند با استفاده از آن تا ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. هنگامی‌که باطری‌ها خالی شوند، می‌توان آن‌ها را از طریق پورت شارژی که در سمت راست جلوپنجره تعبیه شده و با استفاده از شارژرهای اختصاصی ۳۲ آمپری، ظرف ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه به‌طور کامل شارژ کرد درحالی‌که در صورت استفاده از شارژرهای معمولی ۱۰ آمپری، این زمان به ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه افزایش پیدا می‌کند.

رنجروور اسپرت P400e که اولین محصول پلاگین‌هیبریدی لندروور محسوب می‌شود، صرفه‌جویی شگرفی را در مصرف سوخت به ارمغان می‌آورد به‌گونه‌ای که در هر صد کیلومتر تنها ۲.۸ لیتر بنزین مصرف کرده و در هر کیلومتر فقط ۶۴ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند که با توجه به وزن و اندازهٔ آن، اعداد شگفت‌آوری هستند؛ اما تمرکز رنجروور اسپرت P400e روی کاهش مصرف سوخت به معنای عملکرد کُند آن نیست زیرا این ماشین برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت از حالت سکون به تنها ۶.۷ ثانیه زمان نیاز دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت هم دست پیدا کند. همچنین این خودرو در حالت تمام الکتریکی نیز توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۱۳۷ کیلومتر در ساعت را دارد.

اما تغییرات فنی رنجروور اسپرت فیس‌لیفت صرفاً محدود به ارائهٔ این مدل پلاگین‌هیبریدی جدید نمی‌شود زیرا در کنار این، مدل اسپرت SVR نیز قدرتمندتر شده است به‌گونه‌ای که حالا خروجی پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 آن با ۲۵ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر، به ۵۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. این نیرو به‌اندازه‌ای است که می‌تواند رنجروور اسپرت SVR جدید را ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسانده و حداکثر سرعتی برابر با ۲۸۳ کیلومتر در ساعت را هم برای آن فراهم کند.

رنجروور اسپرت جدید از اوایل سال آینده در بازار بریتانیا و سپس کل اروپا عرضه خواهد شد درحالی‌که لندروور از هم‌اکنون سفارشات خرید آن‌را در اروپا می‌پذیرد. قیمت مدل استاندارد این SUV لوکس بریتانیایی از ۶۱,۳۱۵ پوند آغاز می‌شود اما شروع قیمت مدل P400e از ۷۰,۸۰۰ پوند خواهد بود؛ و نهایتاً مدل SVR با قیمت پایهٔ ۹۹,۶۸۰ پوند نیز در صدر این خانواده قرار می‌گیرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. مصطفی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (100 ديدگاه)

    عجب ماشین مردیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Peyman

      ۱۳ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      لامصب همه چیز تمام هست هم ظاهر هم کابین هم فنی کاملا ادم رو ارضاع میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهراب

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    داخلش به مراتب در حد اس کلاسه واقعا محشره.
    اس کلاسی که باهاش بزنی به دل جنگل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    عالیه، شیک و پر قدرت ? تنها مشکلی که باهاش دارم، ابعاد نسبتا کوچیک چراغ‌های عقبشه، اگر مثل ولار کشیده بود، شیک‌تر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MehdiTurbo

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    وااااااای میخواممششش ?????،عجب چیزی شده،بهتر اینم میشه ؟؟؟خیلی خوبه،خدا لعنت کنه مسئولای ایران خودرو و سایپا و تمام کسایی ک ازش حمایت میکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    شباهت غیر قابل انکاری به خودروهای مزدا داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محسن

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (148 ديدگاه)

    خیلی سخت جونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فرداد

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بهترین SUV دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mahdi.mp

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (44 ديدگاه)

    فقط میتونم به حال خودمون تاسف بخورم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیرعارف

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    سالهاست که عاشقشم و از دیدن تمامی مدلهاش لذت میبرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا