لندروور-رنجروور

آخرین قهرمان، معرفی لندروور دیفندر V8 مدل 2018

بخش کلاسیک جگوار-لندروور که در حومهٔ کاونتری واقع است به‌تازگی اقدام به معرفی یک نسخهٔ تولید محدود از لندروور دیفندر کلاسیک کرده است. هدف از معرفی این نسخهٔ ویژه، جشنی به مناسبت هفتادسالگی این آفرودر نمادین در سال ۲۰۱۸ پیش از معرفی نسل کاملاً جدید آن است که احتمالاً بسیار متفاوت از دیفندر کنونی خواهد بود. این خودرو که دیفندر Works V8 نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز شده که ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد.

بنابراین این ماشین رسماً قوی‌ترین دیفندری محسوب می‌شود که تاکنون چرخ به جاده‌ها گذاشته است. این دیفندر به لطف پیشرانهٔ توانمندش می‌تواند ظرف تنها ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی ۱۷۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

مدیر بخش کلاسیک جگوار-لندروور آقای «Tim Hannig» در مورد این خودرو گفته است:

«ایدهٔ بازآوری دیفندر در سال ۲۰۱۴ مطرح شد یعنی زمانی که این خودرو هنوز تولید می‌شد. ما می‌دانستیم که تقاضا برای یک دیفندر قدرتمند و سریع وجود دارد. ما توانسته‌ایم هفتاد سال پس از زمانی که دیفندر برای اولین بار معرفی شد، پتانسیل کاملی از این آفرودر نمادین که شکل بسیار دوست‌داشتنی آن مترادف با لندروور است را ارائه کنیم. نهایت اصالت لندروور چیزی است که خریداران این دیفندر ویژه آن‌را احساس خواهند کرد».

ارتقاء فنی دیفندر نه‌تنها خدشه‌ای به اصالت آن وارد نکرده است، بلکه استفاده از یک پیشرانهٔ V8 بزرگ با قدرتی بالا اطمینان می‌دهد که این دیفندر بدون هیچ مشکلی می‌تواند در جاده‌ها تردد کند. انتقال نیرو در دیفندر Works V8 نیز توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF با حالت رانندگی اسپرت صورت می‌گیرد. علاوه بر این، این ماشین به کیت هندلینگ شامل کمک‌فنرها و میله‌های آنتی رول، ترمزهای پیشرفته و رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی با لاستیک‌های ۲۶۵ آفرود هم مجهز شده است.

برای این دیفندر به‌صورت استاندارد هشت رنگ مختلف قابل انتخاب است که در کنار رنگ مشکی سقف، بچه گلگیرها و جلوپنجره قرار گرفته و تضاد زیبایی را ایجاد می‌کند. دستگیرهٔ درها، درب باک و حروف DEFENDER روی کاپوت نیز از جنس آلومینیوم ماشین‌کاری شده بوده درحالی‌که به گفتهٔ لندروور سیستم روشنایی خودرو نیز ارتقاءهای جامعی همچون چراغ‌های جلوی بای LED را تجربه کرده است.

در داخل دیفندر Works V8 هم از صندلی‌های اسپرت ریکارو استفاده شده که این صندلی‌ها به همراه داشبورد و رو دری‌ها، به‌طور کامل با چرم Windsor پوشیده شده‌اند. همچنین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کلاسیک لندروور هم در این ماشین نصب شده است. هم‌اکنون امکان خرید دیفندر Works V8 در دو فاصلهٔ محوری مختلف ۹۰ و ۱۱۰ به‌طور مستقیم از بخش کلاسیک جگوار-لندروور وجود دارد که قیمت نسخهٔ کوتاه آن ۱۵۰ هزار پوند است. لندروور گفته است که امکان واردات این دیفندر بازآوری شده به‌صورت شخصی به اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا هم وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. E 36

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (918 ديدگاه)

    سلطان آفرود

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. F۲۲RAPTOR

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2596 ديدگاه)

      بیا!!!!!یه سلطان جدید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الف.ی

        ۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1632 ديدگاه)

        مثل جی کلاس طراحی قدیمیش رو حفظ کرده
        از این سلطان ها زیاده تو این سایتا معلومم نیست کدوم واقعین کدوم غیر واقعی
        شاید این ماشین ها عوض سلطان پرفورمنس و آفرود و وقار و …. سلطان مغز خیلی ها شدن به این افراد پیشنهاد میکنم دوباره سلطنت مغزشون رو به دست بیارن!!!!!!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Sajjad

          ۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          هرکسی به ماشین مورد علاقه خودش میگه سلطان
          یکی به لندکروز
          یکی به جی کلاس
          یکی به بلیزر
          یکی به پراید 132
          یکی به دنا
          یکی به ال ممد
          یکی پارس
          یکی به زانتیا
          خلاصه همه سلطان شدن ولی این وسط هیچکدوم برتری مطلق ندارن، مگر از دید تعصب

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. الف.ی

          ۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1632 ديدگاه)

          درست میگی
          اعتقاد هر کس به جاش محترمه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. F۲۲RAPTOR

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    دوستان موتورش بنظرم متعلق به اف تایپه درسته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Raha

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    چقدر خوبی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      ولی زیادی گرونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ایمان

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    چون عاشق آفرود هستم دلم نیومد تو این پست نظر ندم
    دوست دارم ۱۰ ماشین آفرود برتر رو از دیدگاه خودم بگم
    ۱۰. نیسان پاترول
    ۹. تویوتا لندکروزر
    ۸. دوج رم پاور واگن
    ۷. جیپ چروکی
    ۶. مرسدس بنز G کلاس
    ۵. شورولت کلرادو ZR2
    ۴. تویوتا ۴ رانر TRD PRO
    ۳. فورد رپتور
    ۲. لندروور دیسکاوری SVX
    و میرسیم به سلطان بی چون و چرای آفرود ….
    ۱. جیپ رانگلر روبیکُن
    البته رده بندی های متفاوتی تو خیلی از سایت ها دیدم ولی خیلی بهشون اطمینان نداشتم چون بعضیاشون اصلاً جیپ رو تو رده بندیشون قرار نداده بودن منم باورش برام سخت بود که جیپ با این سابقه طولانی در آفرود تو لیست نباشه
    ببخشید که نظرم تکراری هست ولی میخواستم بگم این اسطوره فراموش نشدنی هم باید توی لیست مورد علاقه ام باشه ولی جای کدام ماشین؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. peyman

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    قیمتش به اندازه یک هوراکان 2018 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ALI

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (42 ديدگاه)

    چقد نازه ..من یاد پاژن آبی رنگ مدل 81 که داشتیم انداخت عجب قدرتی داشت ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Fk

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    وقتی میگم خودروسازی انگلستان خاصه بخاطره ایناس
    لذت بردم
    سیر نمیشی از نگاه کردن بهش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. یاس ی

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    لندروور عشقه، خصوصا برای من دیفندر که از وقتی چشم باز کردم باهاش زندگی کردم ، باهاش رانندگی یاد گرفتم و نوجوونیم را گذروندم، یادش بخیر هیچ بیراهه ای براش مهم نبود، هیچ رودخونه و هیچ ریگزاری سخت نبود براش، خصوصا مدلهای اولیه که قطعاتش کلا از انگلیس میومد اینجا مونتاژ میشد، جلوتر که اومدیم از هند وارد میکردن و اون ماندگاری و قدرت مدلهای اول را نداشت، یک مدلهای با موتور شش سیلندر پاجیرو تولید شد که اکثرا اداری بودن، بسیار پر قدرت و پر شتاب بودن ولی بدنه زود میپاشید، انگار تحمل اون همه قدرت را نداشت.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا