لندروور-رنجروور

چرا لندروور دیفندر در آمریکا گران‌تر از سایر بازارهاست؟!

اینکه عاشق لندروور دیفندر بشویم کار سختی نیست. این خودرو یکی از نمادین‌ترین آفرودرهای بازار بوده و ۶۷ سال از حضور آن در خط تولید می‌گذرد؛ اما نکته‌ای که توجه دوستداران خودرو در سراسر جهان را به خود جلب می‌کند گران‌تر بودن نسخه‌های کارکرده‌ی این خودرو در آمریکا نسبت به سایر نقاط جهان است.


مدل‌های کارکرده‌ی بازار آمریکای شمالی NAS دیفندر را می‌توان با قیمت بین ۷۰ تا ۱۵۰ هزار دلار در بازار پیدا کرد درحالی‌که قیمت این خودرو در بازارهای اروپایی در حد ۱۰ هزار دلار می‌باشد.


اما دلیل این گرانی چیست؟ در آغاز باید گفت علیرغم حضور بسیار طولانی‌مدت در خط تولید، لندروور دیفندر به‌صورت رسمی تنها در ۵ مدل سال در آمریکا به فروش رسیده و بنابراین نمونه‌های کارکرده‌ی آن کمیاب‌تر هستند.


این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ و تنها با فرم بدنه‌ی ۱۱۰ طویل در دسترس علاقه‌مندان آمریکایی قرار گرفت. سال ۱۹۹۳ تنها سالی بود که شاهد حضور دیفندر طویل در آمریکای شمالی می‌شد. این خودروساز بریتانیایی سپس مدل کوتاه‌تر ۹۰ را بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ در آمریکا عرضه کرد. در کل تنها اندکی بیش از ۷ هزار دستگاه از این خودرو در آمریکای شمالی به فروش رسیده است.

دفندر 110
دیگر تفاوت مهم بین دیفندرهای آمریکایی و دیگر مدل‌های عرضه شده در سایر بازارها به پیشرانه مربوط می‌شود. نمونه‌های بازار آمریکا همگی از پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری استفاده می‌کنند درحالی‌که اکثر دیفندرهای دیگر دارای پیشرانه‌ی ۴ سیلندر دیزلی هستند.

لندروور دفندر 2013
به همه‌ی این موارد هم باید عدم شماره‌گذاری دیفندر در کالیفرنیا را هم اضافه کنیم، جایی که دیفندر علاقه‌مندان زیادی دارد. حالا راحت‌تر می‌توان با قیمت بالای این شاسی‌بلند خشن و سرسخت در آمریکا کنار آمد. در ویدئوی پیش رو می‌توانید از اطلاعات بیشتری که توسط داگ دیمورو ارائه می‌شود لذت ببرید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    رانگلر = لایک ++++
    دیفندر = دیسلایک —-

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. me84

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    عکسهای 2 و 3 خیلی قشنگن. انگار نه انگار طراحیش برای چند دهه پیشه. خیلی شیکه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Parvaz

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (395 ديدگاه)

    یه سوال دوستان؟؟ من اطلاعاتم در مورد ماشین های افرود کمه !!! پاژنی که تو ایران تولید میشد همون دیفندر هست؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. me84

      ۲۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      .
      پاژن تا جایی که من اطلاع دارم دو نوع موتور براشون استفاده شده: یکی موتور z24 سایپایی که 4 سیلندر 2400 سی سی بود و یکی هم موتور هیوندای به اسم سانتانا اگه اشتباه نکنم.
      هر کدوم نقاط ضعف و قوت خودشونو داشتن اما موتور پاترولی فکر کنم بخاطر آلایندگی بالا حذف شد.
      اتاقش همون دیفندره و شرکت سازنده هم مرتب خودرو بود که یه زمانی قطعات بدنه شرکت مادر لندرور رو در بعضی از خطوط مونتاژش تامین و صادر میکرد. بعد از تحریمهای دور قبل یه مدت دیفندر دوکابین رو با موتور چینی تولید کرد که اصلا کیفیت نداشت و ملت ناراضی بودن و بقیمت بالایی هم میفروخت. الان نمیدونم چکار میکنه.
      اگه میخوایی پاژن بگیری خیلی مراقب باش. عمرشونو کردن و لوازم و مکانیکهاش هم اذیتت میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. iman95

        ۲۸ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مرتب خودرو بعد از موتور z24سایپا موتور 2500ccسانتا رو از اسپانیا آورد.
        سال81-82موتور v63000متعلق به هیوندای گالوپر روی پاژن نصب شد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    این از عوارض تحریم ایران باعث شده شرکت های اروپایی دونه دونه از اون کشور بیان بیرون و دیگه بهشون ماشین ندن تازه قطعه هم نمیدن الان مجبورن چند برابر قیمت مدل صفر بخرن تازه مردمشونو بگو که درگیر فقر شدن و دارن هر روز بیشتر باتورم روز افزون دست و پنجه نرم می کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا