اسمارتلوازم جانبی و تیونینگ

اولتیمیت E، موشک جیبی برابوس با بهایی گزاف!

برابوس در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ از خودروی اولتیمیت E خود رونمایی کرد.


این خودرو که بر پایه‌ی نسخه‌ی پیش از فیس لیفت اسمارت EQ فورتو کابریو شکل گرفته توسط برابوس موشک ارزان‌قیمت نام‌گذاری شده اما خب در ادامه خواهید دید که این‌گونه نیست.


پیش از آنکه خیلی هیجان‌زده شوید باید بدانید این خودرو جزو محصولات اخیر برابوس که قدرت زیادی دارند نیست. در واقع اولتیمیت E کاملاً در طیف متفاوتی قرار داشته و با آپگریدهایی که صورت گرفته قدرت ۹۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۸۰ نیوتون متری دارد. این رودستر کوچک می‌تواند در عرض ۱۰.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد و حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت را ثبت نماید.


پرفورمنس این خودرو با یک سوئیچ به اصطلاح هیجان رانندگی که در کابین نصب شده کنترل می‌شود. این سیستم دارای چهار حالت مختلف شامل حالت سطح ۱ است که باعث می‌شود خودرو همانند EQ فورتو کابریوی عادی عمل کند. در حالت اکو شاهد افزایش میزان احیای انرژی هستیم درحالی‌که حالت اسپورت باعث کاهش آن شده و پاسخ بهتر پدال گاز را به همراه دارد. حالت اسپورت پلاس نیز جذاب‌ترین حالت بوده و پرفورمنس کامل خودرو را ایجاد می‌کند.

جدای از تغییرات فنی، این خودرو به کیت بدنه‌ی پهن، رینگ‌های ۱۸ اینچی و رنگ بدنه‌ی خاص تجهیز شده است. مشتریان می‌توانند رنگ موردعلاقه‌ی خود را سفارش دهند اما خودروی نمایشی دارای رنگ بنفش رویال است.

همین استایل خاص در کابین نیز وجود داشته و صندلی‌های چرمی و آلکانترایی با دوخت سبز روشن خودنمایی می‌کنند. پدال‌های آلومینیومی، دسته‌دنده با برند برابوس و رکاب‌های داخلی نورانی نیز جزو دیگر ویژگی‌ها هستند.

تنها ۲۸ دستگاه از این کوچولوی ریزه میزه ساخته می‌شود و هریک قیمت ۵۸۸۴۵ یورویی دارد. نیازی به گفتن نیست که این قیمتی بسیار زیاد برای خودرویی است که تنها ۱۲۵ کیلومتر برد حرکتی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Behrouz. anzali

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    خیلی قیمتش بالاست . ولی اینم بگیم چون ۲۸ عدد ازش تولید میشه شاید خواص باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. LEWIS HAMILTON (مجید)

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    تیتر مقاله و اسمی که خود براباس گذاشته (Pocket Rocket) انتظارات رو خیلی بالا برد
    قدرت و گشتاور و حتی دامنه ی حرکتیش اصلا با این قیمت همخوانی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. datsun

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3500 ديدگاه)

    تو دنیای خودرو هدف ساخت بعضی ماشینها صرفا جهت گرفتن پول از مایه داراس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک وال

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (217 ديدگاه)

      فکر نکنم مایه دارها هم ترقیب بشن اینو بخرن!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا