تویوتالوازم جانبی و تیونینگ

تویوتا سوپرا 2020 با اگزوز خاص مگنا فلو

تویوتا سوپرا یک خودروی اسپورت کامل بوده اما طرفداران از زمان معرفی این خودرو تاکنون انتقاداتی درباره‌ی کم‌توان بودن آن نسبت به ب ام و Z4 M40i داشته‌اند.


اگرچه سیستم اگزوز مگنا فلو ایکس مود باعث جادو شدن پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری ۳۸۲ اسب بخاری نمی‌شود اما خب کمی بر قدرت این نیروگاه آهنین می‌افزاید.


بنا به گفته‌ی این کمپانی، رانندگان با نصب این اگزوز می‌توانند انتظار افزایش ۴ اسب بخاری قدرت پیشرانه را داشته باشند. این میزان قدرت خیلی چشمگیر نیست اما مگنا فلو می‌گوید تست‌ها نشان داده‌اند این اگزوز بیش از ۱۴ اسب بخار بر قدرت خودرو افزوده که دلیل آن‌هم حذف محدودیت‌های کالیبراسیون کارخانه است.

این اگزوز جدای از افزایش قدرت، با ماژولار بودن خود برجسته می‌شود. به این ترتیب مالکان به سادگی می‌توانند قطعات آن را به‌منظور تغییر صدا و طنین صدا و مطابق کردن با سلیقه‌ی خود تعویض کنند.

این سیستم اگزوز قیمت ۲۵۰۰ دلاری داشته و با ماژول‌های مافلر ایکس مود برای صدای عمیق، گیرا و پرطنین عرضه می‌شود. خریداران همچنین می‌توانند ماژول‌های حذف ایکس ترم را برای ایجاد صدای خودروهای مسابقه‌ای نصب کنند. این مورد آخری تنها برای استفاده در پیست توصیه می‌شود اما به راحتی می‌توان تنظیمات آن را عوض کرد زیرا قطعات سریعاً با پیچ و مهره‌های مخصوص تعویض می‌شوند.


جدای از ویژگی‌های یاد شده، این سیستم اگزوز دارای دو گزینه‌ی خروجی است. اولین نوع ۳ اینچی بوده درحالی‌که دومی بزرگ‌تر بوده و از نوع ۳.۵ اینچی می‌باشد که جریان هوا را تا ۳۶ درصد بیشتر کرده و به منظور رانندگی‌های پرفورمنس طراحی شده است.

اگزوز مگنا فلو سبک‌تر از نمونه‌ی استوک بوده و بنا به گفته‌ی سازنده‌ی باعث کاهش ۰.۴ تا ۳.۸ کیلوگرمی وزن خودرو می‌شود. نهایتاً باید گفت یک رزوناتور موج مخصوص هم وجود دارد که باعث حذف صداهای ناخواسته در کابین می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMAD.n.r

    ۲۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    سوپرا هنوز هم عاشق دلباخته زیاد داره و باید شاهد تیون های عجیب و غریب ظاهری و فنی رو این ماشین باشیم????.
    ولی تویوتا یکم در حق طرفداران و خود این ماشین جفا کرد و میتونست اوضاع رو خیلی بهتر از این ها رقم بزنه و ماشینی در حد و اندازه GTR و NSX و … بسازه.
    فقط احساس میکنم جای HONDA S2000 کنار سوپرا و سریZ نیسان خیلی خالیه با اون دور موتور وحشتناکش(رد لاین از ۹۰۰۰rpm )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed

      ۲۱ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (757 ديدگاه)

      آخخخخخخخ
      منو یاد Need for speed انداختی
      آی
      آی….
      میتسوبیشی لنسر و اوولوشن رو جا انداختی
      آخخخخ
      نیسان سیلوا
      آخخخخ
      بزرگان بازی های آرکید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمدهادی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2104 ديدگاه)

    پسر اینا چه لوازم جانبی هایی میفروشن برا ماشیناشون
    وقتی مقایسه میکنم یه همچین اطلاعات دقیق و مهندسی شده یی رو با آشغالایی که که بچه های داخل روی پرشیا و ۲۰۶ عاشون میبندن و حتی سازنده های مطرحی نیستن چه برسه به داشتن اطلاعات دقیق فنی که بدونی با بستنش روی ماشینت چه چیزایی به ماشینت اضافه کردی و چه چیزایی ازش کاسته شده…
    واقعا ناراحت کنندست

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا