لوتوس

همراهی با جیلی و آینده‌ای روشن برای لوتوس

لوتوس در بین برندهای خودرویی سنتی بریتانیا به نوعی خلاف قاعده رفتار کرده است. درحالی‌که سایرین از موفقیت‌های پی‌درپی لذت برده‌اند، این شرکت همواره با کمبود سرمایه‌گذاری برای تولید خودروهای جدید دست و پنجه نرم کرده و بنابراین مجبور بوده تا نسخه‌های متفاوتی از الیزه و اوورا را تولید کند.


خب خبر جدید این است که لوتوس مالک جدیدی یافته و کمپانی چینی جیلی کنترل اوضاع را به دست گرفته و تنها می‌توانیم به آن‌ها خوشامد بگوییم. از نظر تئوری این کار مزیت‌های دوجانبه‌ای دارد: جیلی قادر خواهد بود تا از تجارب فنی و مهندسی قابل‌احترام لوتوس سود ببرد و به تولید خودروهای سبک‌تر بپردازد. بدین ترتیب لوتوس به جیلی کمک می‌کند تا در بازار داخلی به اهداف آلایندگی موردنظر دست پیدا کند.

2010 Lotus Elise Concept
۲۰۱۰ Lotus Elise Concept
و خود لوتوس نیز خواهد توانست با سرمایه‌ی جیلی به تولید محصولات جدید بپردازد. البته برای تحقق این امر باید صبر کنیم و ببینیم که برنامه‌های جیلی چگونه به بار می‌نشیند.

Lotus Evora 410
ما معتقدیم اعتبار متعلق به خودروهای کلاسیک گذشته به این معنی است که طرفداران کافی لوتوس وجود دارند که حاضرند در صورت تولید محصولی مناسب پول خود پای یک لوتوس صرف کنند. موضوع همانند یک آلفارومئو با احترام فراوان است. برندی که مردم به آن اهمیت می‌دهند.

آیا جیلی دستی ایمن بر سر لوتوس خواهد بود؟ خب باید بگوییم که نشانه‌ها خوب هستند. ولوو تحت مالکیت جیلی توانست دوباره بدرخشد و اعتمادبه‌نفس کافی برای یافتن راه خود را پیدا کند. ولوو استایل مخصوص خود را داشته و خوشبختانه مجبور نیست از لوکس سازان آلمانی تقلید کند؛ و برند جدید جیلی با نام LYNK & CO یک استارت جذاب دیگر است که مدل‌های جذاب و ایده‌های مالکیت رادیکالی دارد.


هنوز قضاوت دراین‌باره زود است اما به نظر می‌رسد آینده برای لوتوس روشن‌تر از گذشته و حال خواهد بود…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    ی ورشکستگی و سرخوردگی دیگه از صنعت کشور انگلستان. منتظر دومینوی اوضاع خرابتر میمانیم.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. جواد

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    به نظر من در اینده به جای موتورهای تویوتا برند لوتوس از ولو و بخش پولستار کمک بگیره مخصوصا موتورهای 2 لیتری مجهز به سوپرشاژ وتوربوشارژ ساخت ولو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    قطعا جیلی میتونه کمک خیلی بیشتری از پروتون به لوتوس بکنه این امروز کمپانی های خصوصی خیلی بهتر از دولتی ها خواهند توانست شرکت های در حال ورشکستگی رو احیا کنن نمونش مالکیت ماهیندرا هست که جگوار و لندرور رو به روز اول برگردوندن ولی در نمونه دولتی ام جی قربانی تصمیمات دولتی سایک موتورز و ساب قربانی بایک شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. silver

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    دیگه باید به دیدن نام های سرشناس دنیای خودرو در زیر مجموعه های کمپانی های نو پا ولی پولدار چینی عادت کنیم …
    و این زنگ خطری برای برخی ها هست که هر روز با تصمیمات عجیب و غریب و غیر قابل پیشبینی ، یا تهدید بازار محصولات کشور های عضو سازمان تجارت جهانی و انواع و اقسام مانع تراشی های دیگه میخواهند صنعت خودشان را (در کوتاه مدت ) رونق بدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. AmiR8

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    ولوو که الان وضعش خیلی خوب شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hemichan

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    فقط ظاهرشو عوض نکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ferrari

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    جای این تیم همیشه در فرمول یک خالیه امیدوارم با به این رقابت ها برگرده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا