لوتوس

اولین تصاویر جاسوسی از شاسی‌بلند لوتوس

خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید به احتمال زیادی اولین تصاویر از اولین شاسی‌بلند تاریخ لوتوس هستند. این خودرو شبیه پروتوتایپ لینک اند کو است اما برخی جزئیات باعث می‌شوند آن را نمونه‌ی پیش‌تولیدی شاسی‌بلند بریتانیایی‌ها بدانیم.


اول از همه اینکه تصاویر موردبحث در مقر لوتوس در هِتِل ثبت شده‌اند. این برند حالا تحت تملک جیلی بوده و البته ولوو و لینک اند کو نیز زیر چتر این خودروساز چینی قرار دارند. گفته شده شاسی‌بلند لوتوس از معماری ولوو استفاده خواهد کرد.


اگرچه فعلاً نمی‌توان چیزی را تائید کرد اما پروتوتایپ موردبحث قوس‌های چرخی دارد که کمی گسترش یافته‌اند تا رینگ‌های بزرگ‌تر را در خود جای دهند. همچنین به نظر می‌رسد فاصله‌ی بین چرخه‌ای روبرویی کمی بیشتر شده که این هم می‌تواند اشاره‌ای به ابعاد بزرگ‌تر شاسی‌بلند لوتوس داشته باشد.


البته جالب‌ترین بخش به نمای عقب مربوط می‌شود که فاقد خروجی‌های اگزوز است. اگرچه این امر می‌تواند به معنی استفاده از قوای محرکه‌ی الکتریکی باشد اما فکر می‌کنیم این خودرو از نوع پلاگین هیبریدی است. قطعاً نتیجه‌گیری دراین‌باره بسیار زود است اما لوتوس می‌تواند از تکنولوژی هیبریدی ولوو استفاده کند و این را مدیرعامل لوتوس نیز چندی پیش اعلام کرده بود.


باور بر این است لوتوس در توسعه‌ی شاسی‌بلند خود پورشه کاین را سنگ محک قرار داده و تلاش کرده مشخصات دینامیکی آن به رقیب آلمانی نزدیک باشد. این شاسی‌بلند احساسی شبیه یک لوتوس واقعی خواهد داشت و شبیه دیگر خودروهای این کلاس نخواهد بود.


مدیرعامل لوتوس در سال ۲۰۱۸ گفته بود:

شاسی‌بلند ما باید خودروی درستی باشد. ما یک فرصت داریم. ما هنوز نیازمند دست‌یابی به طراحی نهایی هستیم و این مهم‌ترین چیز است. ما نمی‌توانیم از همان زبان طراحی مدل‌های اسپورت استفاده کنیم اما قطعاً این خودرو را به عنوان یک لوتوس تشخیص خواهید داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    جیلی همین جور پیش بره مثل هووای زیر پلش میخوره
    کاش بجای آشغالهایی چینی لیند اند کو تو ایران مونتاژ میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (227 ديدگاه)

    کاش لوتوس زودتر فکری به حال ماشینای اسپورتش کنه یکم قدیمی شدن به نظرم اونارو باید دراولویت بزارن تا شاسی بلند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۴ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      دقیقا
      لوتوس باید اول با کلاسی شروع میکرد که سابقه و تبحر داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. پیکان جوانان گوجه ای

    ۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    این که همون لینک اند کو هستش شاید فعلا دارن سیستم ها و پیشرانه تست میکنن و از طرح اتاق لینک اند کو برای لو نرفتن طرح اصلی استفاده میکنن به هر حال قرار یک سوپرایز ببینیم اونم اولین شاسی بلند لوتوس مطمئنم جیلی لوتوس مثل ولو به اوج میرسونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (Saeed(peugeot

    ۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    لینک اند کو هستش این…..فکر کنم با نام لوتوس عرضه بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mehdi TuRbO

    ۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1951 ديدگاه)

    خیلی مسخره است اگه لوتوس همون طراحی لینک اند کو رو برای خودش استفاده کنه،اگه اینکارو بکنه دلم از این برند زده میشه،خیلی کار مسخره ایه میتونه ی طراحیه جذاب داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Meysam

    ۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    که چی بشه؟
    ??
    لوتوس هم به جمع شرکت هایِ((بریم ماهم یه کراس اوور بزنیم ببینیم چی در میاد)) اضافه شد متاسفانه?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا