لوتوس

کوچ لوتوس به چین…

پس از ساخت تأسیسات جدید در شهر ووهان چین، لوتوس خودروهای خود را در این کشور خواهد ساخت.


رویترز گزارش داده این اسپورت ساز بریتانیایی که تحت مالکیت جیلی چین است سرمایه‌گذاری جدید ۱.۳ میلیارد دلاری برای ساخت کارخانه‌ای جدید دریافت کرده است. اگرچه چیزی تأیید نشده اما خبر رویترز اولین سند برای دگرگونی مهم لوتوس از زمان خریداری شدن سهام لوتوس توسط جیلی در سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود.


جیلی که ولوو را نیز در دست دارد به دنبال ساخت محصولات لوکس‌تر بیشتری همچون اولین شاسی‌بلند تاریخ لوتوس و همچنین افزایش چشمگیر تولید این خودروساز است. لوتوس سال پیش تنها ۱۶۳۰ دستگاه خودرو فروخته بود. البته که این فروش ناچیز است اما خب برای لوتوس رکورد فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود زیرا شاهد رشد ۸۷ درصد فروش در سوئد، افزایش ۵۹ درصدی فروش در ژاپن و بهبود ۵۰ درصدی در استرالیا بوده است. این خودروساز در ایتالیا و خاورمیانه نیز رشد فروش را تجربه کرده است.


یکی از تحلیلگران خودرویی گفته است:

ساختن خودروهای لوکس برای جیلی می‌تواند سهم بیشتری از بازار را به ارمغان بیاورد. جیلی باید رقابت بهتری با برندهای جهانی داشته باشد.

کوچ لوتوس به چین و ساخت خودرو در این کشور به معنی خاتمه تولید خودرو در نورفولک بریتانیا نخواهد بود. جیلی و لوتوس قبلاً بیانیه‌ای مشترک منتشر کرده و تأیید کرده‌اند تأسیسات این برند در بریتانیا همچنان فعال خواهد بود اما خب گسترش تأسیسات این شرکت حرکتی کلیدی برای احیای برنامه‌های آن محسوب می‌شود.

این خودروساز در ایمیلی که به رویترز فرستاده گفته است:

در آینده جزئیات بیشتری از محل ساخت و محصولات جدید این شرکت منتشر خواهد شد.

برنامه‌های لوتوس برای ساخت کارخانه در ووهان ماه پیش تأیید شده است. این کارخانه ظرفیت تولید سالانه‌ی ۱۵۰ هزار دستگاهی خواهد داشت. کارخانه موردبحث تأییدیه ساخت خودروهای هیبریدی، الکتریکی و درون‌سوز را دریافت کرده است. در این تأسیسات سایر خودروهای سبد محصولات جیلی هم روی خط مونتاژ خواهد رفت.


یکی از منابع رویترز می‌گوید تأسیسات ووهان در ابتدا روی ساخت شاسی بلندهای لوکس لوتوس تمرکز خواهد داشت. موفقیت خودروسازانی همچون پورشه باعث شده لوتوس تصمیم به ساخت چنین خودرویی بگیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    پاورچین پاورچین به چین میروم ….
    مطمئنم مثل ولوو موفق میشه
    چون سهامدارش جیلیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چه سرمایه ای بهش تزریق کردن جدا جیلی اینهمه ثروت رو چطور بدست میاره با این پول کل خودروسازی ما متحول میشه چه برسه شرکت لوتوس که اسپرت ساز خیلی بزرگی هم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      امیدوارم با این سرمایه گذاری خوب و در اختیار داشتن نیروی کار ارزان بتونه اوج بگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حامد

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (188 ديدگاه)

    شاسی بلند لوتوس؟؟!!
    بیچاره کالین چپمن تو گور می لرزه.
    ای کاش آلمانی ها لوتوسو می خریدن .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا