لوتوس

قرارداد خرید لوتوس توسط جیلی قطعی می‌شود

در ماه مه سال گذشته شرکت چینی جیلی اعلام کرد که در حال مذاکره در مورد معامله‌ای بزرگ با شرکت مالزیایی پروتون است که خود مالکیت شرکت بریتانیایی لوتوس را در اختیار دارد. حال خبر رسیده که این قرارداد ۶۵ میلیون دلاری تا پایان ماه جاری نهایی خواهد شد و جیلی سهام مهمی را در لوتوس به دست خواهد آورد. کارشناسان معتقدند لوتوس می‌تواند تحت مالکیت جیلی پیشرفت عمیقی را تجربه کند زیرا این شرکت چینی همواره در کنترل برندهای تحت مالکیت خود اصلی انقلابی را اعمال می‌کند. به‌عنوان‌مثال هنگامی‌که جیلی در سال ۲۰۱۰ ولوو را خریداری کرد، سرمایه‌گذاری‌های لازم را در این برند سوئدی انجام داد اما تیم مهندسی و طراحی آن که بهترین عملکرد را داشتند همچنان حفظ نمود.

همین روش می‌تواند در رابطه با لوتوس هم مورداستفاده قرار گیرد. از سوی دیگر، لوتوس نیز می‌تواند مهندسی‌ و فناوری‌های خود را برای برندهای آینده جیلی در بخش‌هایی مانند شاسی‌های سبک‌وزن، طراحی بدنه و قوای محرکه الکتریکی ارائه کند زیرا لوتوس هم‌اکنون به خودروسازان بزرگ‌تر در زمینه‌های کاهش وزن، تعلیق و آئرودینامیک مشاوره داده و کمک می‌کند. گام بعدی نیز می‌تواند توسعه یک برند اسپرت با ساخت یک خودروی الکتریکی باشد. لوتوس با تکنولوژی الکتریکی غریبه نیست زیرا مهندسان این شرکت در سال ۲۰۰۸ به تسلا برای ساخت مدل رودستر کمک کردند.

مدیر اجرایی لوتوس آقای «Jean Marc Gales» که از سال ۲۰۱۴ به این برند آمده دراین‌باره گفته است:

«این معامله فوق‌العاده است. این بهترین چیزی است که می‌توانست برای ما روی دهد».

وی در مورد ساخت خودروهای الکتریکی نیز اضافه کرده است:

«طی دو یا سه سال آینده، خودروهای الکتریکی عملکرد بسیار بالاتری از امروز خواهند داشت چراکه تکنولوژی به‌سرعت در حال پیشرفت است؛ بنابراین ساخت اولین خودروی الکتریکی که دو تن وزن نداشته باشد می‌تواند اقدام واقعاً خوبی باشد».

اما قبل از همهٔ این‌ها، لوتوس باید با برگزیت مقابله کند. این شرکت باید با کمک مالی جیلی، بازار خود را به خارج از اتحادیۀ اروپا گسترش دهد. این در حالی است که هم‌اکنون نیمی از فروش لوتوس در این منطقه است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. SERIAL WINNER

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    خوبه ، لوتوس هم پیش‌رفت می‌کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. peyman

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2032 ديدگاه)

      چینی ها کم کم داره مثل غول خودروسازی جهان رو تسخیر میکنه! ولی چون به خودروسازهای برند سرمایه تزریق میکنه و تیم مهندسی رو حفظ میکنه خودروسازها پیشرف میکنه.خداکنه سهام خودروسازهای داخلی رو هم بخره و اولین کاری که بکنه تیم مهندسی داخلی رو اخراج کنه??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    قطعا باعث پیشرفت لوتوس میشه. پروتون خودروساز ایده‌آلی نیست برای اوج گرفتن لوتوس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. کیانوش38

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (98 ديدگاه)

    جیلی یک نمونه مدیریتی خوب در چینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نابودگر چین

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    وای وای،چینی ها دارن دنیارو می بلعند تنها چیزی که نداشتن تا ده سال قبل موبایل و ماشین بود که متاسفانه دارن این بازارهارو تصاحب می کنن. اگه همین جوری پیش بره تمام شرکت های با سابقه خودرو سازی مثل بنز آئودی بی ام دبلیو پورش ورشکست میشن تمام جهان از خودرو های مزخرف چینی استفاده می کننده بازار گوشی هم سامسونگ اپل سونی نابود میشن همه باید هواووی بخریم!واقعا مسخره اس چینی ها آدم شدن واسه من تمام زندگیشان رو از شرکت های بزرگ کپی می کنن موتور خودرو هاشونو برند های بزرگ طراحی می کنن بد اینا دارن پیشرفت می کنن واقعا مسخره اس!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2774 ديدگاه)

      اینایی که میگین تا حد زیادی درباره ی چین حقیقته.
      غوره نشده مویز شدن.
      ولی با این تفاسیری که از جیلی خوندم میتونم به آینده لوتوس امیدوار باشم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. serial winner

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    بنز و آئودی و BMW و‌ پورشه‌‌ و فولکس وقتی جنرال موتورز و فورد هم وضعیت الان جیلی رو داشتن و همه ی برند های ضعیف رو می‌خریدند ، زنده و موفق و آلمانی موندن. الان هم شرایط فرقی نکرده ‌

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. me84

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    واقعا من که خیلی حال میکنم میبینم یه جایی یه تغییر اساسی انجام میشه و یه روندی بهبود پیدا میکنه و نتایج خیلی خوبی بدست میاد. حسی که اینطور موقع ها دارم اینه که اون افرادی که قبلا تو کار بودن، اینقدر باورهای ضعیفی داشتن که اون نتایج بد رو گرفتن، ولی با روی کار اومدن افراد جدید با باورهای قوی و سازنده، همه چیز تغییر میکنه و هیچ قدرتی هم نمیتونه جلوی این تغییر رو بگیره. چینیها دقیقا این روحیه رو دارن. روحیه جنگندگی و خستگی ناپذیر. اونها به نشد فکر نمیکنن. اونها باور دارن که “میشه”، اگر “بخوان”. دقیقا این روحیه رو در کارلوس گوسن، مدیر رنو نیسان هم میبینم و نتایجش هم کاملا مشخصه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جیلی با سرمایه فراوان میتونه خیلی خوب لوتوس رو به سطح در خوری برگردونه از همه نظر بهتر از پروتون هست احتمالا خود پروتون هم باید به فروش برسه چون جدیدا خیلی مشکل دار شده وتولیداتش کمتر فروش میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. A.B

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    کم مونده به بنز و بی ام و و جنرال موتورز و فورد و …. پیشنهاد بدن که بخرنشون
    فکر کن بنز اس کلاس موتور 1.6 لیتری توربو 170 اسبی .البته هرگز چنین چیزی رخ نخواهد داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Pooriya_German&Japan

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    جیلی جان بیا با پول خورد ته جیبت ایران خودرو و سایپا هم بخر روشون سرمایه گذاری کن و به اوج برسونشون قربون دستت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا