لوتوس

احتمال سرمایه‌گذاری سنگین جیلی در لوتوس

حدود هشت سال از زمان اعلام برنامه‌های لوتوس برای معرفی ۶ خودروی جدید شامل اسپریت، الیت، ایلان و اترن می‌گذرد. این برنامه‌ی برجسته هرگز به واقعیت نپیوست و دلیل اصلی آن نیز نبود سرمایه لازم بود.


از نمایشگاه پاریس سال ۲۰۱۰ تاکنون چیزهای زیادی تغییر کرده و یکی از مهم‌ترین آن‌ها تسلط جیلی چین بر بخش اعظم سهام این برند بریتانیایی می‌باشد. چینی‌ها بیش از ۱۱ میلیارد دلار را برای احیای ولوو خرج کرده‌اند و هم‌اکنون نیز به دنبال احیای کامل لوتوس می‌باشند.


بلومبرگ گزارش داده جیلی در حال سبک‌سنگین کردن سرمایه‌گذاری حداقل ۱.۹ میلیارد دلاری در لوتوس به منظور تبدیل این برند به نامی لوکس برای رقابت با پورشه و فراری می‌باشد. گفته می‌شود این سرمایه عظیم برای استخدام ۲۰۰ مهندس جدید، ساخت یک کارخانه و تأسیس مرکز طراحی و نوآوری نوین خرج خواهد شد.


سرمایه‌گذاری سنگین جیلی همچنین راه را برای توسعه محصولات جدید و بازطراحی شده باز خواهد کرد اما هنوز به جزئیات آن اشاره‌ای نشده است. البته جیلی گفته به احیای کاملاً لوتوس و تبدیل آن به برند لوکس جهانی کاملاً متعهد است.


مدیرعامل اسبق لوتوس آقای ژان مارک گیلز گفته این برند در حال برنامه‌ریزی برای عرضه دو خودروی جدید در سال ۲۰۲۰ است. این مدیر ارشد سابق در ماه‌های پیش گفته بود یکی از این خودروها در جایگاهی بالاتر از اوورا قرار خواهد گرفت و راندمان، آئرودینامیک، چابکی و نیروی ترمز را با توازنی خوب ارائه خواهد کرد. لوتوس همچنین گفته در حال کار روی دو کراس اوور به منظور رقابت با ب ام و X4 و X6 می‌باشد.

بلومبرگ می‌گوید جیلی جدای از سرمایه‌گذاری در لوتوس خواهان افزایش سهم خود از این کمپانی هم می‌باشد؛ بنابراین گفت‌وگوهایی با شرکت اتیکا اتوموتیو به منظور خرید سهام آن صورت گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    امیدوارم به جای لوکس تو محدوده اقتصادی یا نیمه لوکس بمونه به جاش خودروهای اسپورت بیشتر تولید کنه ککه تو دسترس ادمهای بیشتری باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    ی بار از جلوی نمایندگی لوتوس تو شریعتی رد میشدم دیدم دارن با مگس کش مگس شکار میکنن . فکر میکنم از زمانی که شرکتش امد ایران ۱ دونه هم نفروخت . ۲ تا دونه نمونه نمایشگاهشم هی می آوردن تو سطح شهر چرخ بزنه شاید تبلیغ بشه که بازم مفید واقع نشد .
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    از حرف رئیس جیلی خیلی خوشم اومد((مهندسی در بریتانیا،طراحی در بریتانیا و ساخت در بریتانیا.هیچ دلیلی وجود ندارد که ما بیش از پنجاه سال تجربیات این شرکت را به چین منتقل کنیم،اجازه خواهیم داد آنها بهترینشان را در بریتانیا انجام دهند))???
    چیزی که از شواهد مشخصه سه گانه ی اسپرت سازی بریتانیا با لوتوس((کوه مهندسی)) تکمیل خواهد شد.
    ..
    ..
    ببخشید اینجا میگم ولی میگم!!!!
    ((فراری)) جان آلدو کاستا بهتر از نیوی نیست مهندس فوق العاده ای هستش ولی اون چیزی که شما گفتی اشتباه بود.
    ((طرح های مهندسی Rory Byrne پیروز در 99 گرندپری و آوردنده 7 قهرمانی سازندگان جهان است.،که او را در رتبه سوم و پشت سر آدریان نیوی و کالین چاپمن قرار میدهد))
    اینو گفتم چون هیچ اسمی از کاستا نیورده بود.
    ..
    بهزاد جان یه مقاله ی قدیمی بود که برآورد کرده بود ((بین سال 2000 تا 2010)) انگستان مرکز جهانی موتور اسپرت……….((کاملشو تو یک پست جدا میگم))
    من منکر خوبی های بقیه نیستم ولی همون چیزی هست که گفتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      یه سوال بی ربط ازت دارم پهلوون به نظرت مهندسی فراری قوی تره یا لامبو؟
      چون میدونم آدم عادل و بی طرفی هستی ازت پرسیدم (در مورد فراری و لامبو)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        نظره لطفته.
        خیلی رک بگم فراری بهتره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جیلی نشون داده راه پیشرفت رو خیلی خوب درک کرده اگر اشتباه نکنم خودشون بزرگترین چینی فروش بازار چین هستن یعنی حتی از برند هاوال و چانگان هم بیشتر میفروشن بازسازی برند ولوو هم به بهترین شکل انجام دادن پولستار رو هم که مستقل کردن دیگه کاملا دارن تبدیل میشن به یه مادر گروه قدرتمند شاید در چند سال آینده بتونن با برندهایی مثل سوزوکی رقابت کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا