لوتوس

طرح مطالعاتی چشم‌نواز لوتوس اسپریت 2020

لوتوس در سال ۲۰۲۰ اقدام به معرفی سوپرکار پرچم‌دار جدیدی خواهد کرد که در جایگاهی بالاتر از مدل اوورا قرار خواهد گرفت. این خودرو اساساً نواده اسپریت نمادین خواهد بود.


شاید لوتوس اقدام به احیای این نام بکند اما خب تاکنون چیزی به‌صورت رسمی تأیید نشده است. با این وجود اگر از خودروی اسپریت الهام بگیریم نتیجه نهایی شاید خودرویی باشد که در تصویر مشاهده می‌کنید.


این رندر که کار پل سانتوس است نشان دهنده‌ی یک لوتوس اسپریت مدرن است که برخی از شاخصه‌های برجسته طراحی مدل قبلی همچون کاپوت، آینه‌های جانبی نصب شده روی درب و منحنی بالچه عقبی را نشان می‌دهد. این منحنی به اسپویلر عقب بزرگی ختم می‌شود.

البته باقی موارد کاملاً جدید بوده و با اسپریت نمادین تفاوت دارند. اگرچه آن خودرو دارای زوایای تیز و شکسته در بدنه بوده اما این رندر دارای پانل‌های منحنی‌تر بوده و نمای عقب بسیار عضلانی دارد که با رینگ‌های بزرگ تأکید دوچندانی روی آن شده است. شاید میدان دید جانبی این خودرو به خوبی خودروهای واقعی نباشد اما شیشه جلوی پانورامیک قطعاً احساس جادار بودن کابین را ایجاد خواهد کرد.

لوتوس اسپریت کانسپت
آیا لوتوس در آینده‌ای نزدیک چنین خودرویی را می‌سازد؟ مطمئن نیستیم مخصوصاً اینکه بریتانیایی‌ها در حال حاضر علاقه زیادی به ساخت خودروهای اسپورت سبک‌وزن و متمرکز روی پیست دارند. پرچم‌دار آینده لوتوس از نظر وزنی بسیار سبک خواهد بود. با تمامی این تفاسیر دوست داریم یک رقیب کامل برای جگوار اف تایپ را ببینیم، این‌طور نیست؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    بزرگترین مشکل لوتوس از دید من طراحی ساده داخلی و نبود اپشن هستش البته شاید بگین این فلسفه لوتوس هستش یعنی ساخت خودرو سبک وزن ولی این فلسفه تو این دوران جواب نمیده

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۲۲ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      با نظر شما کاملا موافقم

      لوتوس 10 تا مدل داده بیرون همشون یه خودرو بودن ، فقط محوطه ای که توش عکس میگیرن تغییر میکرد.
      طراحی داخلیشم همشون یکیه، ساده و بی حال
      به نظرم اگه لوتوس با شرکت های دیگه ادغام بشه بتونه نجات پیدا کنه ولی تنهایی بین این همه رقبا نمیتونه کاری از پیش ببره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    شرمنده بی ربط کامنت میذارم اما میخواستم بگم پدال جان لطفا یه مقایسه از 50 میلیونی های بازار بزارکی فرق کردن نسبت به اون یکی مقایسه(مخصوصا برلیانس اچ330 و دنا توربو)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Infinite

    ۲۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (452 ديدگاه)

    اگر طرح رندر این طراح رنگ واقعیت به خودش بگیره به نظرم موفقیت زیادی رو لوتوس به ارمغان خواهد آورد. به خصوص این که حالا که لوتوس تحت مالکیت جیلی هست میشه روی طراحی متفاوت، کیفیت و امکانات این مدل حساب باز کرد. جیلی با ولوو، عملکرد مثبتش رو اثبات کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Muty

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    لوتوس به یه خونه تکونی اساسی نیاز داره ، هم طراحی داخلی و هم خارجی
    خیلی هم فوری مگر نه اوت میشه به نظرم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا