لوتوس

فراخوان بی سر و صدای لوتوس اوورا

با توجه به عدم صدور تأییدیه‌های لازم برای تردد مدل‌های الیزه و اگزیج در جاده‌های آمریکا، به سادگی می‌توان حضور لوتوس در این کشور را فراموش نمود. تنها یک خودرو توسط این خودروساز در آمریکا ارائه می‌شود و آن یک خودرو هم فراخوان می‌شود.


سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا NHTSA اعلام کرده لوتوس در حال فراخوان ۴۰ نمونه از مدل‌های اوورا است.

خودروهای یاد شده همگی مدل سال ۲۰۱۸ بوده و از ۲۱ آوریل تا ۲ اکتبر سال جاری ساخته شده‌اند؛ و اگرچه لوتوس همانند اکثر خودروسازان دیگر آمار فروش خود را اعلام نکرده اما حدس می‌زنیم این فراخوان اکثر مدل‌های فروخته شده‌ی اوورا در سال جاری را شامل می‌شود.

مشکل این خودروها به سیستم فرمان مربوط می‌شود که همواره یکی از نقاط قوت محصولات لوتوس بوده اما این مشکل بیشتر از عملکرد هندلینگ به ایمنی خودرو مربوط می‌شود. بنا به گفته‌ی مسئولان، ستون فرمان شاید در زمان تصادف از روبرو به منظور جذب بخشی از انرژی به‌صورت کامل تخریب نشود.


این ستون فرمان معیوب توسط بوش ساخته شده و باید تعویض گردد. البته لوتوس اعلام کرده مالکانی که برای تعمیر سیستم فرمان خودروی خود وجهی را پرداخت کرده‌اند خواهند توانست آن را باز پس گیرند.


اوورا آخرین خودروی جدید معرفی شده توسط لوتوس در سال ۲۰۰۸ بوده و از پلتفرم کاملاً جدیدی استفاده می‌کند. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری این خودرو از تویوتا گرفته شده ولی بازنگری‌های زیادی داشته و قدرت آن به ۴۳۰ اسب بخار و گشتاورش نیز به ۴۵۰ نیوتون متر می‌رسد. مدل اوورا GT430 اسپورت تنها در عرض ۳.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعت دارد.


شایان ذکر است نسخه‌ی ابتدایی و تنفس طبیعی اوورا تنها ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور داشت و شتاب آن به ۴.۸ ثانیه و حداکثر سرعتش نیز به ۲۶۲ کیلومتر در ساعت می‌رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    چهره ی لوتوس اوورا از روبرو و مخصوصا بخش چراغ ها و فاصله ی بینش، خیلی شبیه به خودرو های اسپورت اروپایی دیگه شده. دیگه خیلی لوتوس نیس نسبت به باقی مدلاش..
    در ضمن ایرادی که بهش وارد شده خیلی عجیبه. اونم خودروسازی که خیلی تخصص داره تو شاسی و فرمون و تعلیق..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مانی

    ۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    قابله توجه اونایی که به ماشین‌های تصادفی با میزان تغییر شکل کم
    و جذب کم ضربه میگن چقدر محکمه و عجب ایمنی‌ای داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا