لوتوس

قیمت‌گذاری لوتوس اِوورا 400 در بازگشت به بازار آمریکا

لوتوس اوورا ۴۰۰ مدل ۲۰۱۶ که پس از یک سال فاصله دوباره به امریکا بازگشته است، وقتی در ماه دسامبر سال جاری میلادی وارد بازار شود، قیمتی برابر ۸۹ هزار و ۹۰۰ دلار خواهد داشت.

Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
یک پکیج جدید «بلک پک» به ارزش ۱۹۵۸ دلار باعث اضافه شدن طرح‌های تیره به سقف، حاشیه پنجره‌ها، بال عقب و سقف داخل کابین می‌شود. سایر آپشن‌ها شامل مواردی مانند چرخ‌های سبک به ارزش ۳۹۱۷ دلار، کالیپرهای رنگی ترمز به ارزش ۴۷۰ دلار، ارتقای چرم یا آلکانترای داخلی به ارزش ۳۹۱۷ دلار و رنگ‌آمیزی متالیک به ارزش ۱۴۱۰ دلار هستند.

Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
در حالی که لوتوس اوورا می‌بایست به‌صورت مستقیم با مدل‌هایی مانند پورشه کیمن، شورولت کوروت استینگری و آلفا رومئو ۴C رقابت کند، قیمت‌گذاری و سطح قدرت جدید آن را در یک صحنه رقابت جدید در برابر پورشه ۹۱۱، شورولت کوروت Z06 و آستون‌مارتین V8 ونتیج قرار داده است.

Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
Lotus Evora 400
اوورای جدید صاحب وزن کمتر و قامتی کوتاه‌تر شده و سطح عملکرد آن برای مدل ۲۰۱۶ ارتقا یافته است. این خودرو در حال حاضر با ترمز‌های دو تکه ۱۴/۶ اینچی از AP ریسینگ همراه شده و در همین حال، از یک دیفرانسیل جدید با لغزش محدود استفاده می‌کند. همچنین لوتوس اوورا ۴۰۰ مدل ۲۰۱۶ بر روی یک شاسی جدید آلومینیومی ساخته شده و از مصالح کامپوزیت جدید در جلو عقب کوپه اسپورت استفاده شده است.

Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior
Lotus Evora 400 Interior
در زیر کاپوت، اوورا ۴۰۰ نسبت به مدل قبلی، قدرت بیشتری نهفته است. یک موتور ۳/۵ لیتری V-6 که در مورد طراحی آن تجدیدنظر صورت گرفته، در حال حاضر با استفاده از سوپرشارژر، قدرتی برابر ۴۰۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر ۴۰۹/۴ نیوتن‌متر ایجاد می‌کند؛ یعنی به اندازه ۵۵ اسب‌بخار و ۹/۵ نیوتن‌متر بیشتر نسبت به نسخه قبلی در اوورا S مدل ۲۰۱۴. این قدرت بیشتر، برای اوورا این امکان را فراهم می‌کند که در ۴/۱ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این در حالی است که این زمان برای اوورا S برابر ۴/۴ ثانیه بوده است. حداکثر سرعت اوورا ۴۰۰ نیز از ۲۶۸ کیلومتر بر ساعت در مدل قبلی به ۲۹۹ کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است. قدرت موتور توسط گیربکس استاندارد ۶ دنده دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و در همین حال، از آپشن ۳۱۳۴ دلاری گیربکس اتوماتیک نیز می‌توان استفاده کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. یک ایتالیایی

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (158 ديدگاه)

    دوستان لوتوس مال کدوم کشوره؟؟ درسته هیچ ماشینی به گرد پای فراری نمیرسه ولی شباهت هایی هم هست این وسط! از نمای کنار و در کل چهار چوبش شبیه فراری نیست؟؟ همچنین تاحدودی طراحی داخلیش!! دیس ندین دقت کنین!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. simorq

      ۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (48 ديدگاه)

      لوتوس خیلی ساله ک این سبک طراحی میکنه
      و این ک لوتوس مال انگلستان هست

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. HILUX

      ۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (251 ديدگاه)

      مال انگلیسه ولی زیر مجموعه ی پروتونه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. یک ایتالیایی

      ۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      دوستان به جای دیس دلیل منطقی بیارین.البته می دونم بیشتر دیس ها به خاطر اسمم هستن.چون من قبلا هم بودم با یه اسم دیگه ولی این همه دیس نمی خوردم!من از دیس های منطقی و واقعی استقبال میکنم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. شاهین

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    خاطراتی که از لوتوس دارم مربوط میشه به PS1 که توی یه بازی یه لوتوس بود که هر چقدر بهش فرمون میدادم قشنگ میپیچید و به در و دیوار نمیخورد! از همون قدیم الایام این لوتوس هندلینگ خفنی داشته…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. احسان آرسنالی

      ۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1887 ديدگاه)

      داش شاهین سلام
      در مورد هندلینگ لوتوس همین بس که بیش از نصف کارخونه های شرق آسیا واسه طراحی سیستم تعلیق و فنربندی میرن پیش لوتوس مشاوره می گیرند الان هم لوتوس جزو برترین بازیگران صنحه خودروسازی چین هستش در واقع چینی ها تقریبا تا اونجایی که من میدونم بیشتر واسه مشاوره میرن دوجا : 1-واسه موتور میتسوبیشی 2-واسه تعلیق لوتوس
      تازه فکر کنم واسه چندتا تیم فرمول یک هم لوتوس طراح اصلی سیستم فنر بندی و تعلیق بوده

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. جواد

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    بگو چرا تو یه دهه تقریبا 2بار لوتوس ورشکست شده هر بار به شرکت فروخته شد این چه قیمتیه پیش خودشون چی فکر کردن انگار مثل چند سال پیش بازم میخوان ورشکست بشن اینا ادم نمیشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین باحالیه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. کافر مقدس

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    آیا سید زینال عابدین و اسلام فاریکو الله همچنان در لوتوس هستن؟ خیلی نقش تاثیر گذاری دارند (نمیشناسم ولی در جریانم:D )

    لوتوس چقدر به زوال رفته که پروتون الان مالشکه:| دوران اوجش زمانی بود که مالکشGM بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    بنظرم آلفای 4c بهتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علي

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    چه کاریه ؟ خوب ادم 74 هزار میده نیسان GTR میخره(اگه با ماسل کار حال نمیکنه)، هیچ ماشین استانداردی ام حریفش نیست به جز تاپ کارا که بالا ٢٠٠ هزارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      نیسان GTR تازگیا 30 هزار دلار ارزون شده آیا؟!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۴ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (68 ديدگاه)

        اونی که میگی نسخه نیسومه GTR هستش که گرونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سعید

          ۴ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1484 ديدگاه)

          این قیمتا رو از کجا میارید؟قیمت جی تی آر 102 هزار دلاره و نسخه نیسمو 150 هزار دلار

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. علي رضا

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (229 ديدگاه)

    طراحی اش خوب نیست…تنها شانسش برای فروش اینه که خاصه..چون کم میخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. BMW4ever

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (155 ديدگاه)

    خدایی لوتوس با خودش چی فکر کرده 90 هزار تا یعنی آمریکایی ها کوروت ارزون تر رو به این ترجیح میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (22 ديدگاه)

      با این قیمت دو تا موستانگ خوشکل میدن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. آترون فقط ایتالیا فقط پاگانی والفا

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (94 ديدگاه)

    مدل های قبلی کمتر شبیه 4c بود ولی این یکی از نمای عقب زیادی به4c شبیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سعید

    ۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    ماشین خوب و قشنگیه اما قیمتش….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حمید

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (239 ديدگاه)

    از قدیم بین خودروهای اسپورت، لوتوس ها بهترین سیستم تعلیق و فرمونپذیری رو دارن.معمولا خودروهایی فوق العاده سبک و اغلب بخاطرکاهش وزن حداقل های امکانات رفاهی رو دارن.در مواردی حتی سیستم صوتی هم ندارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا