لوتوس

پرونده لوتوس اسپریت بسته شد

مدیرعامل لوتوس در جدیدترین مصاحبه خود با Auto Express رسما اعلام کرد که پروژه لوتوس اسپریت به بن بست رسیده و کمپانی دیگر علاقه ای برای ادامه دادن روند توسعه و ساخت این محصول ندارد . . .

Lotus Esprit Concept 2010
Lotus Esprit Concept 2010

پروژه لوتوس اسپریت که چهار سال پیش در زمان مدیریت دنی باهار (Dany Bahar) کلید خورد، به نظر می رسد که در جلب نظر مثبت مدیرعامل فعلی لوتوس، توفیقی نداشته طوریکه آقای ژان گالس درباره احتمال به خط تولید رسیدن اسپریت می گوید:

جواب منفی است! نباید روی گذشته تمرکز کنیم. البته برخی تکنولوژی های بکار رفته در این پروژه بعنوان دستاورد در سال های آتی و در پروژه های دیگری استفاده می شود.

Lotus Esprit Concept 2010
Lotus Esprit Concept 2010

آقای ژان گالس درباره ساختن انجین های بومی لوتوس مانند انجین V8 اسپریت نیز نظر مثبتی ندارد و معتقدست:

ما هم نمی توانیم و هم نباید انجین خودروهایمان را خودمان بسازیم چراکه اکثر خودروسازان کوچکی که در این مسیر رفتند (حالا) ناپدید شده اند! ولی همچنان انجین ها را از تویوتا تامین کنیم چون معتبرند و ما هم به آنها اعتماد داریم.

Jean-Marc Gales
Jean-Marc Gales

هچنین ناگفته نماند که آقای ژان مارک گالس (Jean-Marc Gales) از می ۲۰۱۴ به ریاست گروه لوتوس معرفی شد. گالس که اصالتا اهل لوکزامبورگ است، هم فارغ التحصیل مدیریت از کالج سلطنتی لندن بوده و هم کارشناس ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه Karlsruhe آلمان است.

آقای ژان گالس در کنار Aslam Farikullah مدیر اجرایی لوتوس.
آقای ژان گالس در کنار Aslam Farikullah مدیر اجرایی لوتوس.

آقای گالس تاقبل از آمدن به لوتوس، هرچند به مدت ۲ سال مدیر انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا (CLEPA) بود اما شهرتش را در PSA یا همان پژو/سیتروئن بدست آورد چراکه در فاصله سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ با مدیریت خوب او PSA توانست رکورد فروش جدیدی را در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ تجربه کند. علاوه بر این موضوع، برند Citroen DS نیز در زمان مدیریت او معرفی شد. در کارنامه کاری آقای گالس عناوین مدیریتی دیگری هم به چشم می خورد که سمت معاونتی در کمپانی هایی مانند جنرال موتورز، فولکس واگن و دایملر از مهم ترین آنهاست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. MoahmmadTSR

    ۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    چی بگم دوستان:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      لوتوس دیگه لوتوس قدیمی نیست!
      والا موندم با این هماهنگی عالیییییییییییییییییییییی بین مدیران لوتوس چی بگم،به خدا موندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. DRAGONBORN

        ۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1884 ديدگاه)

        حیف شد.ماشین خاطره انگیزی بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. وحید

          ۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (399 ديدگاه)

          میشه خاطراتتو که با این مدل داشتی بگی. نام برده و یکی را به دلخواه توضیح دهید. 5نمره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. MoahmmadTSR

          ۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (323 ديدگاه)

          من تو اسفالت 8 با این خودرو بازی میکنم!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. انزو

          ۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (369 ديدگاه)

          هر مدیری یه نظری داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. وحید

    ۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (399 ديدگاه)

    این لوتوس شمع و وایراش کهنه شدن شایدم انژکتوراش کثیف شدن خیلی وقته داره ریپ میزنه…! :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      ریپ اونم چه ریپییییییییییییییییییییییییییییییییییی!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. "Amir"

    ۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (728 ديدگاه)

    جلوش شبیه لامبورگینی هورکانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. DRAGONBORN

    ۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    ولی کلا تو انگلیس جزء بهترین هاست.یادم میاد توفیقی از این ماشین خیلی بد می گفت.
    میگفت را مگس ها طراحی شده با اون کابین کوچیکش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sasan

    ۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    چقدرشبیه لامبورگینی هوراکانه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. farzad

    ۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    پشتش شبیه مکلارن p1

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (399 ديدگاه)

      مکلارن p1 شبیه اینه :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Alpha

    ۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (544 ديدگاه)

    یه ماشین خوبم که میخواستن بزنن به بنبست رسید . اینم از شانس ما .حالا تو نیدفور اسپید چی سوار شیم ؟ :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. a-x1

      ۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (187 ديدگاه)

      لایک

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ارباب امیر پاشا خان

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    من موندم این چه نوع مدیریتی آخه. این ماشین که واقعا طراحی بهتری نسبت به بقیه لوتوس ها داره و خیلی به روز تره. د.ستان این همه تعریف و تمجیدی که در پاراگراف آخر در مورد این مدیر شده واقعی ولی ظاهرا تو لوتوس شاهد این موفقیت ها نخواهیم بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. 4MATIC

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    عجب حرف قشنگی زد راستی کسی MORGANرومی شناسه ؟؟؟
    معلومه که نه چون موتوراشو خودش ساخت وورشکست شد
    عجب تاک تیکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Nissan GTR

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    اجب طراحی داشت حیف شد که پروندش بسته شد. میگم این تولید موتور عجب ریسک بالایی دارها کمپانی هارو به مرز فنا میبره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امید

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    اون حرفش خوب بود که حتما نباید خودمون موتورهارو بسازیم و تمرکزشونو میزارن در دیگر بخش ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Ahmad..F12

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    لوتوس اگه پا پس نکشه آیندۀ خوبی داره

    محصولات اوورا، الایت، اسپریت الایز، همگی تو دل برو هستند کاش به واقعیت بپیوندن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سجاد

    ۲۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    من از اول هم گفتم لوتوس اسپریت یعنی حرکت لوتوس به سمت لامبورگینی شدن!
    حداقل ایتالیایی شدن . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. REZA . JUST TOYOTA

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    Lotus Esprit Concept 2010
    جلوش مثل لامبورگینی
    عقبش مثل مکلارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. REZA . JUST TOYOTA

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    Lotus Esprit Concept 2010
    از بقیه ماشین های لوتوس خوشکل تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ارش

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    باید مدیر عاملشو عوض کنن یه مدیر عامل ایرانی بزارن!ببین چطور بازار رو تسخیر میکنه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا